Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Å koke grøt i steikeovnen

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-07, 14:05   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Å koke grøt i steikeovnen

Jeg svir alltid grøten. Alltid. Kan noen fortelle meg hvordan je koker grøte i steikeovnen. Jeg prøvde nemlig etter eget hode i dag og den ble litt tynn, dog ikke svidd. Det er jo et fremskritt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:16   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Kok opp grøten om morgenen. Sett grøten i steikeovnen og gå på jobb. Kom hjem - ta ut grøten og kok den opp igjen. La koke på svak varme til den er ferdig (=tykk nok), som oftes noen minutter. Rør godt så den ikke svir.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:22   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Jeg får angst når jeg ser ordet svir.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:31   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Har hørt flere metoder å gjøre dette må. Med og uten temperatur på i steikovnen mens grøten står der inne. Liven: det fungerer uten varme på også? Høres jo veldig veldig deilig lettvint ut da.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:31   #5
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Oppskrift på garantert svifri grøt:

Sett stekovnen på 200 grader.
Kok opp 60-minutters risengrynsgrøt i en god slipp lett eller aliminumspanne med stålhåndtak (som tåler stekovnen).

Plasser gryten i stekovnen som slås av, og gå på tur eller gjør noe annet et par timer. Når grøten skal spises kokes den bare opp til kokepunktet igjen på platen og er ferdig.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:35   #6
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Har hørt flere metoder å gjøre dette må. Med og uten temperatur på i steikovnen mens grøten står der inne. Liven: det fungerer uten varme på også? Høres jo veldig veldig deilig lettvint ut da.

Jada, kald steikovn er ingen problem. Risen sveller i pannen, og steikeovnen blir lunken pga den varme pannen i lukket ovn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:36   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Med eller uten lokk inne i steikovnen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:36   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg får angst når jeg ser ordet svir.

"Kok opp under stadig omrøring", da. Hvis det er bedre.
:liker å kalle en spade for en spade:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:37   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Med eller uten lokk inne i steikovnen?

Med lokk. Må holde på varmen inni pannen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:45   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Jeg hadde uten lokk. Der har eg forbedringsptensiale. Jeg er håpløs med grøt. I utgangspunktet er jeg godt over middels flink til lage mat, men grøt og meg det skjærer seg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 14:47   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Har du kjele med slipp-belegg? Kok grøt på vanlig måte i den, bruk lavere varme enn du pleier og rør oftere enn du pleier.
Jeg tror mye beror på kjelen, da.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 15:03   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Har du kjele med slipp-belegg? Kok grøt på vanlig måte i den, bruk lavere varme enn du pleier og rør oftere enn du pleier.
Jeg tror mye beror på kjelen, da.

Jeg tror det meste beror på meg. Mannen har nemlig aldri problemer med å koke grøt i samme kjelene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 15:39   #13
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Dette har jeg aldri hørt om før. Må være tingen for meg som regelrett hater og stå og røre i gryta i en time. Hvis jeg bare skal la den putre litt, glemmer jeg den tvert og den blir svidd.
:noterer bak øret:

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 16:32   #14
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Jeg antar det er dette mammas kusine fra Hadeland kaller "dynegrøt". Tror hun koker opp grøten, og pakker kjelen inn under dyna. Etter noen timer er dynegrøten ferdig (sikkert etter et lite oppkok igjen)

Forøvrig spiser de grøt sammen med spekemat og flatbrød - knallgodt!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 20:04   #15
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Det er oppskrift på dynegrøt på Geisha sin grøtrispakke. Den står også i lange tider og lager seg selv.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 11:17   #16
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Oppskrift på garantert svifri grøt:

Sett stekovnen på 200 grader.
Kok opp 60-minutters risengrynsgrøt i en god slipp lett eller aliminumspanne med stålhåndtak (som tåler stekovnen).

Plasser gryten i stekovnen som slås av, og gå på tur eller gjør noe annet et par timer. Når grøten skal spises kokes den bare opp til kokepunktet igjen på platen og er ferdig.

Dette er virkelig helt genialt!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 11:40   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.510
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tror det meste beror på meg. Mannen har nemlig aldri problemer med å koke grøt i samme kjelene.


MEn da lar du mannen koke grøt

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 12:04   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Her koker mannen grøt. Jeg prøvde i ovn en gang, men ble tynn og ikke bra.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 13:52   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

MEn da lar du mannen koke grøt

Jammen. Det er ikke alltid han er hjemme. Jeg har forøvrig fått dreisen på steikeovnskokinga og alt er såre vel.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-07, 14:58   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å koke grøt i steikeovnen

Abonnerer. Har også grøtangst. Etter at jeg i studietiden sved risengrynsgrøt til 10 sultne personer i den grad at alt ble uspiselig (ikke hadde vi annen mat i huset heller, her snakker vi kollektiv uten noe særlig matlager), har jeg ikke turt å koke grøt. Hadde Fjordlandgrøt igår .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no