Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegaver til barnehageansatte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-12, 10:08   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Julegaver til barnehageansatte?

Er det forventet, eller er det bare en sånn greie man gjør dersom man har lyst?

Vi har ingen tradisjon for det hos oss, og jeg har ikke sett andre foreldre komme med gaver, men er det noe her jeg ikke har fått med meg?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:09   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Vi kjøpte en liten rød boks og fylte den med Twist, som vi ga til de ansatte på avdelingen til sønnen min.
Det samme gjør snuppa til sin kontaktlærer.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:17   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Nei, det tror jeg ikke er forventet. Men det er selvsagt hyggelig med en liten oppmerksomhet som det Nessie beskriver. Jeg er SU-kontakt i Veslas barnehage, og vi besluttet å skrive et julekort + en boks pepperkaker til de ansatte fordi vi hadde litt penger i kassa. Men som sagt ikke noe de ansatte forventer (hvis det ikke da har vært en lang tradisjon osv)

Det vanligste er å gi gave før sommeren, f.eks på sommerfesten. Som takk for et fint år.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:35   #4
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Neida, det er ikke forventet, men veldig hyggelig.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:36   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Det er ikke forventet, men vi liker å gi noe. I år ble det enkelt: en konfekteske til pauserommet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:39   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Ikke forventet. Vi gjorde det ofte til barnehagen, men har aldri gjort det på skolen. Der har det heldigvis blitt ivaretatt av klassekontaktene.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:40   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Ikke forventet. Jeg gav sjokolade til de ansatte. Så at andre har gitt kaffe og te.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:43   #8
naima
nerdedame
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 545
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Foreldrerådets arbeidsutval gav fruktkorger til dei tilsette, ei til små og ei til stor. Dei vart/vert overrakt på julefrokost, og i følge veteranane i FAU er det ein Tradisjon, så eg fekk ikkje forenkle det ved kjøpe konfekt i staden Dei tilsette vart veldig glade.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:47   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Jeg tenkte jeg skulle gi en bok til avdelingen og et eller annet til de voksne nå. Egentlig tenkte jeg å vente til sommeren, men barnehagen vår blir nedlagt 1. august, så det er ikke vits. Hadde det ikke vært for det, tror jeg ikke det hadde blitt noe nå.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:48   #10
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Jeg har forresten ikke brukt å kjøpe noe til barnehagen, men tenkte jeg skulle kjøpe en skikkelig ting (bokverk eller liknende) når minstemann begynner på skolen, og vi er helt ferdige med barnehagen.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 10:57   #11
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Det er ikke forventet, men jeg gjør det.
Jeg setter så umåtelig stor pris på de ansatte på avdelingen til guttene, at jeg ønsker å vise det med annet enn ord. (Jeg forteller dem hele tiden hvor flinke de er, og hvos fornøyde vi er.)

I år ble det en liten eske med en pakke servietter (dessert type), en liten halmbukk, et juletreornament, fire små sjokolader, en pakke te og et kort oppi.
Alt i alt kostet det ca 100,- pr pers.
De ble visst veldig glad for det når de fikk det i dag, overrakt av to stolte gutter.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:01   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Hos oss har noen mindre sjarmerende mødre bestemt 500,- pr barn pr år til ansatte. Frivillig så klart, men alle er med og enige. Det er en liten barnehage, men blir ca 1000,- pr ansatt. Dette er 3. året med slike beløp, før det hadde vi innsamling. Og det synes jeg er mye hyggeligere enn å sette på konto.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:28   #13
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Foreldrekontaken samler inn penger og fikser det hele i lillesøsters barnehage. Det er små summer det er snakk om og gaven er en hyggelig oppmerksomhet av typen kaffe+konfekt.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:39   #14
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Hos oss har noen mindre sjarmerende mødre bestemt 500,- pr barn pr år til ansatte. Frivillig så klart, men alle er med og enige. Det er en liten barnehage, men blir ca 1000,- pr ansatt. Dette er 3. året med slike beløp, før det hadde vi innsamling. Og det synes jeg er mye hyggeligere enn å sette på konto.

Skal dere betale inn 500 kroner til gave til de ansatte, pr barn, hvert år?
Det er steike meg mer enn jeg bruker på gave til mine egne foreldre, og hadde vært temmelig uaktuelt.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:49   #15
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Hos oss har noen mindre sjarmerende mødre bestemt 500,- pr barn pr år til ansatte. Frivillig så klart, men alle er med og enige. Det er en liten barnehage, men blir ca 1000,- pr ansatt. Dette er 3. året med slike beløp, før det hadde vi innsamling. Og det synes jeg er mye hyggeligere enn å sette på konto.



Tusen kroner per ansatt? Jeg hadde ikke gått med på å betale inn 500,- Jeg synes sjarmen forsvinner når det organiseres og systematiseres på denne måten. Jeg tror ikke det betyr like mye for de ansatte heller, så dette skjønner jeg ikke vitsen med.

Vi har gitt litt sjokolade til de ansatte på mellomste avdeling idag. Det er ikke noe som forventes og derfor synes jeg det er ekstra hyggelig å gi og vise at vi setter pris på dem.

(Jeg arbeider selv i barnehagen og kan ikke si at det er noe de fleste foreldre gjør. De færreste gir noe til hver enkelt og noen gir noe felles. Som en eske konfekt eller en blomst til pauserommet, men dette er absolutt ikke noe som forventes fra foreldrene.)

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:53   #16
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Skal dere betale inn 500 kroner til gave til de ansatte, pr barn, hvert år?
Det er steike meg mer enn jeg bruker på gave til mine egne foreldre, og hadde vært temmelig uaktuelt.

Ja, ikke sant? Det var veldig mye. Godt å se at det ikke bare er jeg som er kjip.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 11:54   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

500,- fra hvert barn? Jeg kjøper ikke så dyre gaver til andre enn ungene, jeg. Er det virkelig ingen som protesterer mot dette? Det handler ikke nødvendigvis om man har nok penger eller ikke. Jeg synes det er et avsindig beløp, uansett hvor glad jeg er i de ansatte.

Jeg har planer om å bruke en del penger når sistemann slutter. Da har vi hatt barn i samme barnehage i over 10 år, så vi tar i litt da.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:02   #18
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Takk for at dere er enig med meg. . 500,- synes jeg er veldig mye. Jeg har kommentert beløpet, fått til svar at elle er med, og betalt for to barn i to år. I år har vi takket nei til ordningen, vi vil ordne gaver selv. Jeg har ikke hørt et ord. Tenker også at det blir veldig synlig at vi kommer med egen gave, men det får stå til.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:38   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Hos oss har noen mindre sjarmerende mødre bestemt 500,- pr barn pr år til ansatte. Frivillig så klart, men alle er med og enige. Det er en liten barnehage, men blir ca 1000,- pr ansatt. Dette er 3. året med slike beløp, før det hadde vi innsamling. Og det synes jeg er mye hyggeligere enn å sette på konto.



Er det sant?

Det har jeg aldri vært bort i.
Jeg har vært vant til fellessgave til barnehage/personalet fra FAU hver sommer, men det har blitt tatt fra penger man har fått inn fra ulike arrangementer.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-12, 13:44   #20
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Julegaver til barnehageansatte?

Jeg har laget ett lite julekrus med en svibel pyntet med litt grønn mose til de på avdelingen til minstemor. Har aldri gjort det før, men er så utrolig fornøyd med personalet og har rett og slett bare lyst å gi dem en liten oppmerksomhet!

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no