Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Trenger fargehjelp (stue)

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-07, 07:18   #1
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trenger fargehjelp (stue)

Hva ville du gjort med denne stua? Det er veldig høyt under taket på det høyeste(over 3 m).


Sist redigert av pippo : 18-09-07 kl 20:08.
pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 08:26   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Jeg hadde i alle fall malt taket hvitt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 08:27   #3
Solen
Tusenkunstner
 
Solen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 538
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Jeg ville ha malt taket hvitt, veggene ville jeg også ha malt , ikke nødvendigvis hvite, men i en lys farge tilnærmet lik hvit ( eggeskall, cafelatte ol.)

__________________
Mamman til storebror 2001 og lillebror 2004
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 08:49   #4
Billeba
Aktiv
 
Billeba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 103
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Enig med de andre når det gjelder taket Hvitt! Når det gjelder drageren i taket ville jeg enten ha malt den som taket - eller vurdert å sette opp et par falske dragere og malt alle i en mørkere farge. Brun/beige.

Jeg ville også malt veggene lyse, men selvfølgelig tatt hensyn til hva slags farger/toner det er på interiør ellers. Jeg ville også ha malt 'murveggen' - for jeg er ikke noe glad i det, og fargen på steinene gjør det litt vanskelig med fargevalg ellers.

Rommet er jo et fantastisk utgangspunkt da!

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 08:55   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

For et par år siden ville jeg helt klart sagt mal. Men nå som alle enten har malt, eller maler ville jeg vært litt mere skeptisk. Når de som elsket furu når maling ble inn maler så er gjerne tre på vei inn igjenn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 08:56   #6
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Ville malt taket hvitt, også dragerene.

Ville også malt alle lister og vegger lyse, gjerne samme farge som tak.

Murveggen ville jeg ha fjernet, eller malt. virker ikke som dette er en "brannvegg" med tanke på at peisen står et annet sted. Eventuelt lagt panel på utsiden av murveggen.

Ville samtidig malt rekkverket til trappen, i samme farge som listene.

En flott stue!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 09:12   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Jeg ville gjort noe med den mørke veggen bak reolen i hjørnet. Ellers ville jeg latt det være som det er. Hvitlasert treverk som dere har på veggene er skikkelig fint.

Ut fra det interiøret dere har, tror jeg ikke det er en spesielt god idé å male for mye, det kan fort bli veldig kræsj.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 09:50   #8
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Jeg har den samme eikeparketten, og den samme gule muren.

Paneltaket mitt er blekebeiset, og veggene er malt i "hvit narciss" (0005y20r). Nå har ikke jeg panel på veggene, og jeg er enig i at du bør være forsiktig med å male alt panelet. Det er veldig moderne akkurat nå, men det er ingen vei tilbake. Tre er mer tidløst.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 16:54   #9
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Takk for svar! Skal finlese dem etterpå. Det er ikke våre møbler, men stua vi skal flytte inn i.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:09   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har den samme eikeparketten, og den samme gule muren.

Paneltaket mitt er blekebeiset, og veggene er malt i "hvit narciss" (0005y20r). Nå har ikke jeg panel på veggene, og jeg er enig i at du bør være forsiktig med å male alt panelet. Det er veldig moderne akkurat nå, men det er ingen vei tilbake. Tre er mer tidløst.

Så rart. Jeg tenker motsatt. Malte paneltak har jo vært "in" siden sveitserstilen var på sitt mest populære.

Nå ville jeg malt fordi lyst tak løfter rommet. Mørke tak gjør dem mye mindre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:25   #11
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nå ville jeg malt fordi lyst tak løfter rommet. Mørke tak gjør dem mye mindre.

Enig i at taket bør være lyst. Mitt har den hviteste blekebeisen, fra Faxe tror jeg. Men man ser fortsatt trestrukturen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:30   #12
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.799
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Tusen takk. Så mye dere vet! For meg har det i utgangspunktet vært et spørsmål om å male/ikke male. Nå kommer det tips om både blekebeis og div. løsninger jeg aldri hadde tenkt meg selv. Jeg er redd for at det blir litt for mye "hvitt" hvis vi maler alt. Nå skal jeg gå i tenkeboksen, men vil selvsagt ha mange flere gode tips.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 17:31   #13
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Jeg ville helt klart malt. Både tak og vegger. Gulnet panel gjør rommet mørkt (ser surt opp på mitt umalte tak), og gir meg "hyttefeeling". Den murveggen ville jeg ventet med til jeg var ferdig med det andre, for å se hvordan den "oppfører" seg da.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:06   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Vi har murt igjen (pusset ) en slik mursteinvegg. Så nå er den glatt grå! Kjempe fornøyde!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:08   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Vi har murt igjen (pusset ) en slik mursteinvegg. Så nå er den glatt grå! Kjempe fornøyde!

Jeg ville aldri malt murveggen.

Det er det samme som med tre, den er levende. Malt blir den "død". Jeg har mange naboer med samme type hus som har malt, og det kan ikke sammenlignes. Min gule murvegg er nydelig, og kommer til å forbli sånn.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:09   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Om dere er utsikre mht maling osv. Så kan dere jo begynne med å lute tak og vegger. Da blir det ihvertfall lysere. Lett å påføre.

Jeg ville ihvertfall kvittet meg med den gule fargen på muren. Enten pusset den eller malt hvit.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:09   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ville aldri malt murveggen.

Det er det samme som med tre, den er levende. Malt blir den "død". Jeg har mange naboer med samme type hus som har malt, og det kan ikke sammenlignes. Min gule murvegg er nydelig, og kommer til å forbli sånn.


Vi har ikke malt vår., men pusset den. Så den er i sin opprinnelige mur-grå farge.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:10   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Vi har ikke malt vår., men pusset den. Så den er i sin opprinnelige mur-grå farge.


Hey`di Murpuss eller noe sånt het det. Fikk selvsagt en murer til å gjøre det.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-07, 18:21   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger fargehjelp (stue)

Jeg er enig med de andre her som sier at taket bør bli lysere. Hva du gjør enten du maler eller hvitbeiser eller noe annet spiller ikke så stor rolle, men at taket burde bli lysere synes jeg i hvert fall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no