Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bjarne Håkon Hanssen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-09, 12:02   #101
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hanssen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns Kaia Storvik hadde en god kommentar på denne saken i Dagsavisen i går.

En Bjarnetjeneste

Veldig bra kommentar. Jeg likte særlig avslutningen:

Sitat:

TV2s Stein Kåre Kristiansen oppsummerer filmen om deres liv på følgende vis på Twitter: «Saving Patient Ryan» – dårlig idé, elendig manus, slett spill og svært lite troverdige karakterer.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 12:26   #102
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hanssen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jepp jeg har akkurat samme inntrykk. Og det er sånn "liksom-legge-seg-flat"-greier han holder på med. Jeg legger meg flat sier han men så argumenterer han med at dette ikke var noe feil. Da legger han jo seg ikke flat da, det er bare en replikk han har lært seg å komme med. Og jeg har ikke inntrykk av at han har skjønt at det var feil, bare at han er sur for at han har blitt knepet.


Det irriterer vettet av meg at dette ikke får noen konsekvenser, og at han ikke får mer tyn. Det virker som om alle norske journalister jager i flokk til de får en uttalt beklagelse, for så å legge saken død. Stoltenberg sa som vanlig ingenting i media før Hanssen hadde lagt seg flat (i den grad han er i stand til det), og hans kommentar var at telefonene var uheldige, og at det var en klok vurdering av Bjarne Håkon Hanssen å gå ut å si at det var galt av ham å ringe.

Snakk om å gå på kurs for å lære seg å bruke positive ord. "Klok vurdering"? Hvor er den kritiske journalisten som spør Stoltenberg hvordan han ser på denne handlingen i forhold til korrupsjon? Hvor er den kritiske journalisten som spør om Stoltenberg har tillitt til Hanssens vurderingsevner? Ja, saken har fått mange forsider, men Hanssen har sluppet usedvanlig billig unna. Alle journalistene er tydligvis på jakt etter agurker for tiden, eller så er det den plutselige varmen som har slått dem ut.

  Svar med sitat
Gammel 25-06-09, 20:39   #103
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hanssen

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Det irriterer vettet av meg at dette ikke får noen konsekvenser, og at han ikke får mer tyn. Det virker som om alle norske journalister jager i flokk til de får en uttalt beklagelse, for så å legge saken død. Stoltenberg sa som vanlig ingenting i media før Hanssen hadde lagt seg flat (i den grad han er i stand til det), og hans kommentar var at telefonene var uheldige, og at det var en klok vurdering av Bjarne Håkon Hanssen å gå ut å si at det var galt av ham å ringe.

Snakk om å gå på kurs for å lære seg å bruke positive ord. "Klok vurdering"? Hvor er den kritiske journalisten som spør Stoltenberg hvordan han ser på denne handlingen i forhold til korrupsjon? Hvor er den kritiske journalisten som spør om Stoltenberg har tillitt til Hanssens vurderingsevner? Ja, saken har fått mange forsider, men Hanssen har sluppet usedvanlig billig unna. Alle journalistene er tydligvis på jakt etter agurker for tiden, eller så er det den plutselige varmen som har slått dem ut.

Var jo samme strategi med Osmundsen, hun ble kun felt av en løgn. Hadde Pølse-Hansen vært så dum at hadde fornektet oppringningen, hadde det ligget en mulighet for avskjed. Men bevares, fyren er en relativt lavt skolert oppkomling med partiet som trampoline. Som de aller fleste der i gården. Unntatt dem som konverterer i voksen alder eller har vokst opp i Arbeiderpariets føydale kretser på Oslo vest. Vet ikke helt hva som smaker best.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-09, 07:06   #104
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hanssen

Jeg er også overrasket av det siste her. Og har også tenkt at det er rart at telefonen Osmundsen tok med å oppfordre noen til å søke jobb med påfølgende rot for å dekke over felte henne. Hun burde hatt rookieslakk. BHH burde hvis det skulle vært noen logikk her ha vært ristet vesentlig hardere.

Nå er jeg ikke noen stor fan av det som skjer når et samlet pressekorps setter seg tungt på bakbena alltid heller, men her synes jeg de har vært i overkant sløve.

  Svar med sitat
Gammel 27-06-09, 09:24   #105
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv
 
Brutus_ sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 1.302
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hanssen

Som nevnt, forskjellen er at Osmundsen ble knepet i løgn. Pølse-Hansen var akkurat smart nok til å unngå det. Det er kun en statsråd som har kommet unna med løgn, og det er Jonas Gahr Vindern Proprietær. Men han er jo så smart, kjekk og velstående, nesten divine, at løgnaktighet kommer i andre rekke...

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no