Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-12, 09:21   #121
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det er komplett umulig. Svarer jeg ikke telefonen når den ringer, og unngår å sende ut hjelpen den som ringer trenger, er det ganske merkbart.

Jeg hørte dette på radioen i går, og ble helt satt ut. Snakk om idiot!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 09:24   #122
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det hadde ikke gått. Men jeg styrer en del av dagen min selv, så jeg kan slippe unna med roligere dager og en del dødstid innimellom. Men jeg følger opp daglig resultater og andre følger med på disse, så det ville vært synlig etter ganske kort stund om jeg ikke gjorde noe. Dessuten styrer jeg oppgavene til en annen person som er knyttet til mine og hun hadde nok begynt å lure.
Dette minner meg om en historie jeg hørte i et tidligere firma jeg jobbet i, et stort finanskonsern. Der jobbet det en på 80-90-tallet som vissnok kun kom på jobb for å registrere Kom på pc'n og dro igjen, kom tilbake for å registrere Gikk. Noen ble mistenksomme etter lang tid, mener de snakket om år, så de satte igang elektronisk overvåking og fant ut at det ikke var registrert aktivitet på den aktuelle pc'n hele dagen. Det ble sparken asap.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:09   #123
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Småbarnsmamma fikk sparken etter å ha blitt utfordret på foreldreforum til å se hvor lenge hun kunne slippe unna å gjøre noe som helst på jobb.
"Det var Teofelia som fikk meg til å gjøre det!" sier hun i en kort kommentar.
Det har ikke lyktes FP-avisen å komme i kontakt med Teofelia, hun er tilsynelatende veldig opptatt på jobb ...


__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:27   #124
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, jeg er jo lærer og nå får jeg faktisk tid til å gå på do av og til i og med at vi har begynt med 60 min timer og 15 min friminutt. Har jeg inspeksjon, går det jo selvsagt ikke, men jeg kan godt klare å holde meg hele dagen - selv om jeg drikker kaffe. Det hender jeg ikke får spist, men det er sjeldnere i år, siden jeg har få inspeksjoner i spisefri, men varierer jo fra år til år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 22:41   #125
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.545
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

I den jobben jeg teoretisk sett har nå, så kan jeg nok sulle en dag eller to på rett tid i mnd, ja, om jeg gjør de enkle ting som å svare på henvendelser på Mail, telefon og de som stikker innom, så kunne jeg på rett tid i mnd og år strukket det til ei ukes tid, antar jeg. Deretter ville jeg få det innmari travelt da, så jeg ser ikke helt at rt ville være en god ide.

I praksis er jeg for tiden hjemme med en ettåring, og i frosten år kan jeg nok ikke sløve nei. Mat og tørre bleier må ungen ha flere ganger daglig, en trilletur er påkrevd (men den kan være kort) og oppmerksomhet kreves, men jeg kan fint sløve innimellom. (dog, atter en gang lite lurt, all den tid vi skal flytte om en mnd, helst bør selge huset først, og har litt mye å gjøre..)

I den nye jobben jeg begynner i i juni aner jeg ikke enda, men jeg tror det ville blitt oppdaget fortere der ja.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:32   #126
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Det sies at late lærere gir elevene gode karakterer - da slipper de klager på standpunktkarakterene med påfølgende møter med rektor, og arbeidsdagen blir så mye enklere. Ingen (elever) klager på en lærer som er slepphendt med karakterer - og sånn kan man holde på i årevis, det holder arbeidsmengden for læreren på et minimum. Om det bare er ondsinnede rykter vet jeg dog ikke...

Sånn bare for å være en motvekt til dem som sier at lærere ikke kan gjøre ingenting i jobben sin. Jeg tror at man kan gjøre veldig lite i de fleste jobber så lenge man går inn for det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 00:06   #127
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

I mange jobber kan man gjøre lite eller et minimum. Det er jo tydelig og åpenbart

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no