Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisestuestoler i bjørk?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-12, 12:35   #21
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av emin, her.

Vi har også Norden i bjørk, og har hvite stoler av den typen du viser over her. Midlertidig, mens jeg jobber med å få gjennomslag for Panton eller Eames. Foreløpig møter jeg massiv motstand fra husbond.

Eames er fine.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:48   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Et alternativ som jeg nok kunne like (og som dessuten er billig, når man bare kjøper kopiene ) er dette, i 3-4 ulike farger:



Jeg ligger jo sikkert en del år etter interiørtrendene (som vanlig), for det var virkelig mye grusomt å finne der ute.

De kopiene er virkelig ikke særlig gode å sitte i. Bena står ut på en sånn måte at de alltid hekter seg sammen under bordet, de er kalde, og har svikt på feil sted. Da ville jeg heller investert i ekte vare (eller noe helt annet).

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:49   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De kopiene er virkelig ikke særlig gode å sitte i. Bena står ut på en sånn måte at de alltid hekter seg sammen under bordet, de er kalde, og har svikt på feil sted. Da ville jeg heller investert i ekte vare.

Hva koster og heter de, da? Hekting av bein er ikke bra, det er sant.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 12:53   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hva koster og heter de, da? Hekting av bein er ikke bra, det er sant.

Originalen er Syveren av Arne Jacobsen. Eller Mauren. Kopiene er gjerne en blanding.

Syver:

Maur:


Vi har de kopiene på hytta og jeg blir sprø av den beinhektingen. Da jeg gikk på BI hadde de syver-stoler, og de har en litt brattere vinkel på bena og hekter ikke like lett.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:25   #25
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

For Jacobsen-stolene må man opp i 1500-kroners+ klassen, må man ikke? Da er det jo straks mye mer å velge mellom - blant annet mange fine fra Stolab som var nevnt over her, eller fra denne sida: http://www.finnishdesignshop.com/fur...c-899_901.html.

For eksempel disse (kan fås i flere farger):




__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:26   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Hm, de siste ser ut som litt gammeldagse kjøkkenstoler - er ikke helt sikker på dem. Og så ser jeg at prisene på stoler beyond Ikea/Skeidar-nivå er helt hinsides. Bordet er stort og krever mange stoler, så det føles lite aktuelt med noe så dyrt, altså.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:28   #27
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Hm, de siste ser ut som litt gammeldagse kjøkkenstoler - er ikke helt sikker på dem. Og så ser jeg at prisene på stoler beyond Ikea/Skeidar-nivå er helt hinsides. Bordet er stort og krever mange stoler, så det føles lite aktuelt med noe så dyrt, altså.

Det er jo det som er fint med dem! Synes jeg, da. Men dyrt blir det.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:29   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Nei, da går jeg heller på loppis og kjøper - nettopp, gamle kjøkkenstoler.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:33   #29
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Jeg funderer litt på denne, skjønt den er jo litt døll, og det grå trekket må vi i så fall bytte ut.



Ditto med denne:

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:45   #30
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.


Ditto med denne:

Vi har denne på hytta (bare i mørk utgave) og den er stødig og fin og det er en relativt smal sak å bytte trekk på den om man ønsker. Men den er jo ikke den mest sprelske i design, da.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 13:51   #31
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.015
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De kopiene er virkelig ikke særlig gode å sitte i. Bena står ut på en sånn måte at de alltid hekter seg sammen under bordet, de er kalde, og har svikt på feil sted. Da ville jeg heller investert i ekte vare (eller noe helt annet).

Jeg vil også avbefale kopistoler av den typen, vi har syverenkopier, og de er ubehagelige å sitte i, beina har begynt å løsne, de hekter konstant og lakken tåler knapt at man sitter på de. Jeg gleder meg til vi får råd til å skifte de ut.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:11   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har denne på hytta (bare i mørk utgave) og den er stødig og fin og det er en relativt smal sak å bytte trekk på den om man ønsker. Men den er jo ikke den mest sprelske i design, da.

Det er ikke jeg heller, så det passe utmerket. (De har ikke begynt å gå opp i liminga, altså?)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 14:27   #33
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det er ikke jeg heller, så det passe utmerket. (De har ikke begynt å gå opp i liminga, altså?)

Nope, de holder veldig bra, faktisk. Vi har den eldre varianten hjemme, som vi kjøpte i 1999 eller 2000 og de er også like stødige, mange år etterpå, jeg har kun måttet stramme til noen skruer.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-12, 23:52   #34
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spisestuestoler i bjørk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De kopiene er virkelig ikke særlig gode å sitte i. Bena står ut på en sånn måte at de alltid hekter seg sammen under bordet, de er kalde, og har svikt på feil sted. Da ville jeg heller investert i ekte vare (eller noe helt annet).

Som om mannen min skulle sagt det selv, han er dritlei. Kunne han ikke bare gitt etter på stolønskene mine da, så ble han kvitt de hvite kopistolene fra Jysk.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no