Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-12, 11:20   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Fra jobben min og rundt til andre steder i sentrum er det bra kollektivtilbud, da. Men hva gjør man hvis man ikke får kortet sitt til å virke (BTDT) eller når billettautomaten på holdeplassen ikke virker?

Det er en annen ting. Jeg sto på (den ubetjente) lokalstasjonen og prøvde å fylle på månedskortet til eldste, og jeg fikk ikke maskinen til å virke. Det kom en mann som så ut til å være fra jernbaneverket (hvertfall sto det det på dressen hans), og sa at nei, den automaten virket jo ikke når det var kaldt. Kom tilbake når det er mildere enn minus fem. For det er jo aldri kaldt i Norge, så det er jo ikke rart at de ikke har tenkt at det er lurt med automater som virker i kulda. Jeg endte opp med å kjøre 10 km til nærmeste 7/11 for å fylle på - skikkelig miljøvennlig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:23   #22
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?



Jeg er ikke daglig bruker, men jeg sympatiserer. Protesttog? Leserinnlegg?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:44   #23
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.334
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg er avhengig av Ruter for å komme meg til og fra jobb, i hvert fall om jeg skal ta hensyn til miljø, tidsforbruk og lommebok, men jeg har heller ingen superråd for hvordan man kan påvirke priser eller annet. Leserinnlegg, kanskje, de pleier jo, i hvert fall dersom de er velfunderte og -formulerte, ha en viss påvirkningskraft.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:53   #24
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg tror at en streik på en time i morgenrushet(fra passasjerene), med full mediedekning, kombinert med krav om hoderulling, hadde fungert. Dessverre er det ikke realistisk å gjennomføre det.

Når det er et monopol sånn som nå, har jeg liten tro på at det funker å gjøre noe. Politisk press og krav til gjennomføring av politiske vedtak kan være noe. For meg som ikke har eller ønsker bil, er det ingen alternativer til Ruter, uansett hvor elendige de måtte finne på å være.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 11:54   #25
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Aner ikke, men det er helt på tryne, alt sammen. Mannen min og jeg skulle kjøpe to enkeltbilletter på en t-banestasjon her forleden. Jeg forstod ikke at jeg skulle velge gruppe når jeg skulle ha to billetter, og betalte den ene med kort, men da fikk jeg ikke betalt nr to, fordi kortet ikke kunne brukes to ganger etter hverandre i automaten. t-banen kom og gikk. Vi fikk ordnet det til sist, mannen min smilte fornøyd og sa at dette måtte vi huske. Neste gang vi to har sex så er det gruppesex!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:06   #26
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Plutselig ble jeg enda mer glad i elbilen min, Ella. Miljøvennlig OG billig.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 12:11   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg synes Oslo Sporveier var en pest og en plage da jeg vokste opp i sentrums-Oslo, og verre har det blitt. Jeg kjenner jeg er overlykkelig over å ikke måtte forholde meg til Ruter på daglig basis!!

Jeg er gjerne med på protest dog!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 18:24   #28
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg tror dessverre ikke det går å forbedret billettsystemet til Ruter. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men de later ikke til å ønske at det skal virke. Det ser ikke ut til at det går an å få dem til å følge lover og regler eller vedtak fra bystyret heller.

Jeg har i dag, noe motvillig, kjøpt et 365-dagers kort for Oslo; 30-dagers kortet mitt går ut om en uke, og prisen går opp fra 5900,- til 6200,- i overimorgen. Jeg var dog nøye med å følge punkt 2 under. Jeg har i den sammenheng, ikke overraskende, funnet en ny idiotisk mangel ved systemet; jeg kunne ikke registerer kortet mitt på nettet fordi det tar hele 24-timer før et kjøpt kort vises der. Det fins naturligvis ingen akseptabel grunn til denne feilen ved systemet heller, og dette måtte jeg ringe Trafikanten for å finne ut av.

Jeg har stort sett brukt følgende fremgangsmåte ved kjøp av reisekort siden de elektroniske ble obligatoriske, og det har fungert ganske bra. Jeg anbefaler alle andre som må benytte dette systemet å gjøre det samme. Jeg har gitt opp å kontakte Ruter; de er korrupte og/eller udugelige og har åpenbart ingen interesse av å forbedre billettsystemet. Når selv samferdselsbyråd Elvestuen, skuffende nok, påstår til Aftenposten at dette systemet fungerer bra for de som bruker det daglig, er det neppe noe det går an å gjøre annet enn å sabotere så godt som mulig. Jeg vil ikke snike selv, og vil ikke oppfordre andre til å gjøre det heller, men Ruters åpenbare korrupsjon og udugelighet i forbindelse med innføringen av det elektronsike billettsystemet gjør at jeg ikke lenger har den sterke motviljen jeg tidligere hadde mot sniking.

Gjør slik:

  1. Kjøp nytt kort hver gang, lad aldri opp det gamle. Det er flere grunner til å gjøre det. Jeg prøvde først å lade opp kortet mitt, men resultatet var nedslående, og Ruters support var ikke til hjelp; de påsto bare at jeg hadde gjort feil, selv om jeg gjorde grundig rede for at så ikke var tilfelle (Ruter ignorerer innholdet i henvendelsene de får.) Å kjøpe nytt kort hver gang har flere fordeler; man slipper at automaten ødelegger kortet, man slipper irritasjon over at automaten ikke virker og man kan få en kvittering av en person på utsalgsstedet. (Se også punkt 4, som er et stort pluss ved denne fremgangsmåten).
  2. Kjøp alltid kort hos kommisjonær, ikke direkte fra Ruter, og aldri i automat. Dette må jo gjøre at Ruter tjener mindre penger på billettsalget. Nå er det naturligvis fint å bidra til å betale for kollektivtransport, men veid opp mot at man kan bidra til at billettsystemet blir enda mindre vellykket er det altså ikke verdt det. Helst bør man jo kjøpe fra en uavhengig kommisjonær, men det er bedre at Reitan får pengene for salgsjobben enn at Ruter får dem.
  3. Les aldri av kortet mer enn én gang. Ruter innbiller seg at avlesing av disse kortene er en egnet måte å samle inn statistikk på. Det er det naturligvis ikke. Og den slags sludder bør ikke oppmuntres. Utenom kontroll kommer jeg ikke til å lese av årskortet mer enn én gang heller, og jeg kommer til å kaste det i februar neste år.
  4. Det hvite feltet på baksiden er fint til å skrive utløpsdatoen i. Det har jeg gjort hver måned, med tusj. Kortet skal uansett bare brukes en gang.
  5. Ikke registrer kortet hos Ruter hvis du har råd til å sevassurere, det burde være greit med månedskort iallefall. Ruter protesterte inneldningsvis heftig mot at de måtte følge reglene for lagring av personopplysninger i forbindelse med billettystemet. Når det ble klart for dem at loven faktisk også gjaldt dem begynte de å lyve om at de følger reglene. Jeg tror ikke et øyeblikk på at Ruter hverken er villige til eller i stand til å følge lovverket på dette området. Det er i denne sammenhengen naturligvis også viktig å lese av kortet så sjelden som mulig.

Ben "med vond smak i munnen som følge av gyldig billett" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:54   #29
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.616
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Jeg tror dessverre ikke det går å forbedret billettsystemet til Ruter. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, men de later ikke til å ønske at det skal virke.

Her er svaret:

– Flexus er en kunstnerisk kommentar til at alt skal være så på stell og fungere her på berget. Det er en gigantisk innstallasjon, rett og slett, forklarte kunstnerisk leder i Ruter, Gro Grusfjell, på en pressekonferanse mandag ettermiddag.

http://www.5080.no/2012/01/ruter-inn...kunstprosjekt/

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:59   #30
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?



BM - jeg kjenner frustrasjonen din helt hit av å forklare en sak grundig for folk som ikke hører etter.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:09   #31
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Ikke si det til noen, men alle vi som jobber i Ruter eller underavdelinger av selskapet er helt sikre på at det _egentlig_ er en vernet bedrift.

De har nå faktisk snudd på dette med at du MÅ fylle opp kortet med hele hundrelapper, men det skulle da til h**** bare mangle.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:11   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:18   #33
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Fnis.

At kollektivtrafikken er dyrest i Oslo er i og for seg ikke så rart, vi er tross alt en av verdens dyreste byer og prisnivået henger vel litt sammen der. Vi har tydelige årstider med alle de variasjoner i vedlikehold som det medfører.

På den annen side MÅ det jo ikke være sånn. Vi er også en av verdens rikeste land, så hvis vi ønsker det kan kollektivtrafikken sponses og utbygges. Med andre ord: Politisk vilje. Og udugelighet, når man ser på styringen av Ruter og Flexus.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:50   #34
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg bor rett utenfor Oslo, og er veldig glad for de nye sonene. Fra 1020,- pr mnd til 590,- pr. mnd passer meg bra. Når automaten ikke virker, det er ikke sjelden, tar jeg MMS av skjermbildet. Står alltid klar med mobil. Husk at hver voksen kan reise med 4 barn i helgene uten å betale for de.

I London kostet enkeltbillett 4,30 £. Jeg hadde ingen planer om å kjøpe Oyster card siste dagen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:55   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?



Jeg har reist mye gratis fordi det ikke er mulig å fylle på kortet. Jeg ønsker å betale for meg. Men noen ganger er det rett og slett ikke mulig å kjøpe billett på atuomaten. Jeg har innført min egen tregangersregel for kjøp av billett, jeg forsøker tre ganger og så gir jeg opp og reiser uten.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:55   #36
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.847
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Nå ble jeg plutselig uforholdsmessig glad i NSB, kjenner jeg. Vi har fått redusert månedsprisen fra 1300 til 1000 kroner, og det er niks problem å kjøpe enkeltbilletter. (I tillegg går toget like fort som T-banen fra mitt tidligere bosted i Oslo selv om det er fire ganger så langt, så jeg føler meg privilegert.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:56   #37
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

De får velge, synes jeg, om de skal være verdens dyreste eller verdens mest inkompetente og dysfunksjonelle. Jeg tror jeg hadde foretrukket verdens dyreste.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:56   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.815
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Husk at hver voksen kan reise med 4 barn i helgene uten å betale for de.

Heldigvis!

I København reiser barn under 12 år alltid gratis sammen med voksne.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:59   #39
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Jeg har månedskort. Jeg validerer ikke mer enn jeg må. Men jeg lurer på følgende: Må jeg alltid validere når jeg skal ta toget? Fordi det er NSB?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 15:21   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De får velge, synes jeg, om de skal være verdens dyreste eller verdens mest inkompetente og dysfunksjonelle. Jeg tror jeg hadde foretrukket verdens dyreste.

Ikke sant? Det er ikke noen konkurranse om å score tre av tre altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no