Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 16:41   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

En ganske sjokkerende artikkel, om en mann som i fjorten år ikke gjorde en døyt på jobben. En hodejeger kommenterer i artikkelen at det er mer vanlig enn folk tror, at arbeidstagere rett og slett ikke gjør noe på jobben.

Det er jo selvfølgelig ingen på FP som sluntrer unna jobben. Men tror du at det hadde gått an på din arbeidsplass? Å dag etter dag sitte på jobb uten å løfte en finger?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:42   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ja
Men ikke i 14 år.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:43   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Som lærer ser jeg på det som klin umulig. Å gjøre en dårlig jobb, snu bunken osv ja, men IKKE gjøre noe er ikke mulig.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:43   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

I og med at jeg er ute hos kunder på prosjekt og blir fulgt rimelig nøye opp på leveranse så går det nok ikke å ikke gjøre noe på jobb, nei.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:45   #5
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, nei. Det hadde aldri gått.

Hilsen
Jane Helsevesen

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:47   #6
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei, det hadde gått 34sekunder før elevene hadde reagert.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:49   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Kunne kanskje klart det i en time eller så.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:50   #8
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg har ett budsjett jeg skal levere, dersom det er store avvik der stilles det spørsmål vil jeg tro.
Jeg har frie dager, men ikke så frie som det beskrives i artikkelen.

Selger Fløyel som er på tur med kunder

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:51   #9
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Småbarnsavdeling i bhg? Nei. Ikke for en time en gang.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:51   #10
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Nei, det hadde gått 34sekunder før elevene hadde reagert.

Rolige elever du har da.

Hender jeg sitter et sekund ekstra på do, men da står som regel en eller annen utenfor og venter på meg etterpå. :lærerhverdag:

__________________
Why did you do it? Why?! Why?! You fucked-up, crazy-ass, weirdo beaver!
mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:52   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Kreps-77, her.

Nei, det hadde gått 34sekunder før elevene hadde reagert.

Det hadde nok gått noe mer en 34 sekunder før elevene mine hadde reagert. 5 minutter kanskje.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:52   #12
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av mumrik, her.

Rolige elever du har da.

Hender jeg sitter et sekund ekstra på do, men da står som regel en eller annen utenfor og venter på meg etterpå. :lærerhverdag:

Det er de timene jeg har undervisningsfri.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:53   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Tja. jeg er stipendiat, så noen dager kan jeg godt gjøre ingenting. Men jeg må jo levere en avhandling i enden av de tre årene, så jeg slipper vel egentlig ikke unna.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:53   #14
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Men tror du at det hadde gått an på din arbeidsplass? Å dag etter dag sitte på jobb uten å løfte en finger?

Jeg tror i grunn at mange kunne sluppet unna med dag etter dag, men ikke år etter år. Det er da et veldig spesielt tilfelle?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:54   #15
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Dagene hans må da ha vært veldig lange? 14 år bortkastet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:54   #16
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Jeg kunne helt sikkert ha sluppet unna i en dag eller tre der jeg jobbet. Men etter det måtte jeg jo bare ha jobbet tre ganger så hardt for å ta igjen de tre dagene, siden jeg måtte levere saker til kommunalstyret osv, osv. Vi hadde jo også faste avdelingsmøter og møter mellom avdelingene, og det hadde nok fort blitt merket om jeg ikke gjorde noe.

Men at det finnes folk som aldri gjør noe tviler jeg ikke på. Det jobbet en sånn fyr på en annen kommunaladeling, nemlig. Og det var veldig synlig at han ikke gjorde noe, for alle brevene han fikk lå uåpnet i saksbehandlersystemet....Og jeg var alltid overasket over at ingen grep fatt i det. Men han hadde kun kort tid igjen til pensjonsalder, så de ventet vel bare på den.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:55   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.348
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

14 år bortkastet.

Tja, kanskje han brukte dagene på annet fornuftig? Frekventerte sider som FP, kanskje?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:56   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Det hadde ikke vært mulig på min jobb, nei. Det føres timelister for hver dag, og det er krav til faktureringsgrad.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:57   #19
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Ja, jeg kan nok slippe unna ganske lenge uten å gjøre noe på jobb. Jeg kunne trolig gått minst en måned uten at noen hadde lagt merke til at jeg "skulket", gitt at jeg satt på plassen min.

Jeg har en type jobb som alle er happy hvis jeg gjør bra, men som det i grunnen merkes lite om jeg gjør dårlig. Det er en av de tingene jeg liker best – og dårligst – ved jobben min.

Edit: til slutt ville det blitt veldig tydelig at jeg ikke hadde gjort jobben min altså, for da ville en del ganske store, og synlige, ting ikke blitt gjort. Men ingen hadde merket at jeg ikke gjorde forberedelsene til disse tingene, i tiden før det smalt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 17:01   #20
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du slippe unna å gjøre noe som helst på jobb over lang tid?

Nei. Men jeg kan nok slippe unna med noen dager der jeg bare er tilstede og eventuelt svarer på e-post, men ikke gjør noe mer.

Jeg kan slippe unna med å jobbe en del under maksimal innsats, men om jeg ikke gjorde noe i det hele tatt ville det blitt sett ganske raskt. Håper jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no