Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tankevekkende om Internett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-12, 16:33   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tankevekkende om Internett

Jeg skulle gjerne vært på foredrag med den teknoguruen som er omtalt her. Ikke minst fordi det er interessante tanker som fremsettes om hvordan man tillater seg å opptre når man er anonym. Hilsen Gaia - anonym

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 19:43   #2
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om Internett

Jeg har lest artikkelen nå. Og tenker, at han nok har rett i at enkelte tenker pinlig lite over hvor lite anonym de egentlig er på nett, og at det bare er å ta en titt på kommentarfeltene i avisene, så ser man hvor kjipe mange kan være i uttalelsene sine.

Det jeg lurer på, er om det han sier, er at så lenge folk får holde på slik (spy ut eder og galle "anonymt" på nett), så visker vi ut grensene vi har til slik oppførsel, og så blir vi mindre empatiske og kjipere mennesker irl?

Eller mener han å si at nettet ødelegges av den type oppførsel? Eller er poenget bare enkelt at vi trenger å bli mer ekte oss selv, slik vi ville vært irl på nett? Det ER jo ganske mange som er slik da. Bare se på FP. ( )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 20:13   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om Internett

Eg las det i morges og syntest det var veldig interessant.

Det du DM seier går jo inn i diskusjonen kring dataspel og vald i RL. Og interaktiv mobbing er jo eit stadig voksande problem.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 20:27   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Tankevekkende om Internett

Vi har jo hatt en del tråder her om nett versus rl. Mange her også mener jo at det som skjer her er nett og ikke relatert til rl. Vennskap her er ikke like mye verdt som i rl, krangler her følger ikke de samme regler osv.

Jeg har ikke et sånt syn. Er jeg venn med en eller annen så er jeg venn. Rl, nett, på bussen, hva du vil - jeg er glad i dem jeg er glad i samme hvor den sosiale arenaen utspiller seg. Men samtidig er det ikke slik for alle andre og det må man jo ta høyde for.

Dog tror jeg det skal rimelig godt gjøres å delta særlig aktivt på nett uten å gi slipp på mye anonymitet altså. Man skal ikke trenge å lure lenge på om jeg er meg, tror jeg.

  Svar med sitat
Gammel 20-04-12, 22:12   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tankevekkende om Internett

Nei, det er ikke så anonymt som enkelte tror. Men jeg tror ikke mange her på dette forumet mener det ikke er på ekte det som skjer her. Jeg vet jeg argumenterte heftig for at "selvsagt" er det på ekte det som skjer her på nett, allerede i min spede start på NM. Jeg har aldri hatt den oppfattelsen. Jeg har inntrykk av at de fleste som har interaksjon med andre og deler av seg selv, og blir kjent med andre medforumister, ganske raskt rister av seg den oppfattelsen.

Men jeg kan godt også se for meg, at de som bare skriver av seg gørr og ikke er interessert i andre mennesker, men bruker foraet som en plass å tømme seg, ikke hverken når eller blir nådd av andre mennesker, og dermed ikke er involvert "på ekte".

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no