Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helseattest når man søker jobb?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 15:30   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Jeg kan ikke se annet enn kynisme i et krav om å legge frem helseattest i jobbsøknader. Det er da soleklart at friske vil bli prioritert fremfor syke, og at sykdom vil ha en svært vid definisjon og innbefatte en rekke helsetilstander som ikke har innvirkning på arbeidsevne. Dette er en sortering av arbeidstakere jeg ser på som svært uheldig, og jeg håper virkelig ikke at dette blir normal prosedyre ved tilsetting av nye arbeidstakere i fremtiden.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:32   #42
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg kan ikke se annet enn kynisme i et krav om å legge frem helseattest i jobbsøknader. Det er da soleklart at friske vil bli prioritert fremfor syke, og at sykdom vil ha en svært vid definisjon og innbefatte en rekke helsetilstander som ikke har innvirkning på arbeidsevne. Dette er en sortering av arbeidstakere jeg ser på som svært uheldig, og jeg håper virkelig ikke at dette blir normal prosedyre ved tilsetting av nye arbeidstakere i fremtiden.

Jeg har inntrykk av at det har blitt vanlig å spørre om helse i jobbintervjuer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:34   #43
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.007
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Det er forskjell på kroniske sykdommer, og i de tilfellene sykdommen ikke har noe så si for utførelsen av jobben, så ser jeg ikke hvorfor det skal ha noen betydning om man opplyser om dette på f.eks et intervju. Man kan ikke stole på at arbeidsgiveren skal kunne ta en medisinsk vurdering på hvorvidt denne jobbsøkeren er egnet for jobben, da vil det bli opp til arbeidsgiverens subjektive oppfatning og gjerne også fordommer og uvitenhet, om man får jobben eller ei. Akkurat slik man ser det når det gjelder forsikring og forsikringsselskapene får tilgang til folks sykejournaler.

Denne artikkelen sier litt om temaet når det gjelder diabetes.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 15:56   #44
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

jeg fikk jobben som frukt og grønnsak ansvarlig, til tross for at jeg er hyper allergiker mot så og si alt i vår avd. jeg hadde også bekkenløsning etter mine svangerskap og kan skli ut i rygen. det er tunge og høye løft men jeg fikk jobben for jeg har hansker og kan løfteteknikk. Men jeg fikk senebetennelser i armene og ble da flyttet til brød og melkeansvarlig. Total endring og vi samarbeider med frukta for jeg elsker å jobbe tungt og med kroppen. Så jeg synes vi skal gi litt kreditt til arbgivere for ikke alle ser bare sykdom og går etter det men ser hvilken person som er faktisk og søker.

Jessica, jeg ønsker deg masse lykke til med intervjuet og jeg er helt sikkert på at det går strålende. Som jeg kjenner deg er du en flott ressurs og det vil også de se. Du har studert masse med flotte karakterer og jeg vet hva du har gått gjennom sammen med studier. Det viser karakter og det er jeg sikker på at de vil ta stilling til. klem meg

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:17   #45
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

jeg fikk jobben som frukt og grønnsak ansvarlig, til tross for at jeg er hyper allergiker mot så og si alt i vår avd. jeg hadde også bekkenløsning etter mine svangerskap og kan skli ut i rygen. det er tunge og høye løft men jeg fikk jobben for jeg har hansker og kan løfteteknikk. Men jeg fikk senebetennelser i armene og ble da flyttet til brød og melkeansvarlig. Total endring og vi samarbeider med frukta for jeg elsker å jobbe tungt og med kroppen. Så jeg synes vi skal gi litt kreditt til arbgivere for ikke alle ser bare sykdom og går etter det men ser hvilken person som er faktisk og søker.

Jessica, jeg ønsker deg masse lykke til med intervjuet og jeg er helt sikkert på at det går strålende. Som jeg kjenner deg er du en flott ressurs og det vil også de se. Du har studert masse med flotte karakterer og jeg vet hva du har gått gjennom sammen med studier. Det viser karakter og det er jeg sikker på at de vil ta stilling til. klem meg

Tusen takk ofiolga Det var snilt sagt.

Jeg håper det. Spesialpedagogikken jeg tar nå tror jeg også er viktig. Det styrker forhåpentlig min søknad

Det er nok stor forskjell på arbeidsgiverne. Godt at du har en positiv opplevelse av det ofiolga. Det er slik det bør være. Kanskje lettere å bli "sett" i en liten bedrift når man først er ansatt der.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:24   #46
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

Jessica, jeg ønsker deg masse lykke til med intervjuet og jeg er helt sikkert på at det går strålende. Som jeg kjenner deg er du en flott ressurs og det vil også de se. Du har studert masse med flotte karakterer og jeg vet hva du har gått gjennom sammen med studier. Det viser karakter og det er jeg sikker på at de vil ta stilling til. klem meg

Signerer. Og du har vist en enorm styrke ved å ta utdannelsen din midt oppi all elendigheta. Det teller absolutt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 18:02   #47
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Signerer. Og du har vist en enorm styrke ved å ta utdannelsen din midt oppi all elendigheta. Det teller absolutt.

He he.......tusen takk. Jeg tror jeg må be om en attest fra dere

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 18:18   #48
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Mannen min driver et lite kontor, som er svært avhengig av stabil arbeidskraft. Det sier seg selv at kontoret blir svært redusert når en av 5 er fraværende.

Hans betraktning rundt nyansettelser, er at det ikke alltid er nok å ha godt vitnemål og være best egnet utdanningsmessig. Holdninger betyr svært mye, og disse kommer mer til uttrykk gjennom intervju, attester og referanser. Å kunne si at man har tatt utdannelse på tross av sykdom, slik du kan gjøre, Jessica, vil være en styrke. Lykke til!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:36   #49
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Opprinnelig lagt inn av olfiga, her.

Det er ikke så galt som dere tror altså, bare det at jeg satt med noen tanker dere ikke er helt klare for. jeg mener bare det at fortsatt er det noen menn som passer best til å være brannmenn, og noen kvinner passer bedre til jordmor osv. ok jeg er vel litt gammeldags av meg men jeg er vel en av de som mener vi bør være hjemme med barna til en viss alder og mener at selv om kvinner ønsker å gjøre manneting vil det ikke bli helt det samme og omvendt. selv om jeg ikke er det er hjemme, er det vel det jeg skulle ha ønsket. man man kan ikke få pose og sekk.

ps Det er ikke menn som utdanner seg til stuepiker,renholdere osv. og det er vel sjeden at det er kvinner som er rørleggere,selv om det finnes noen få. og det er vel mest kvinnene som er hjemme med syke barnosv selv om menn er hjemme noen ganger. dere må se liit rundt og ikke ta det så firkantet, folkens

Tanker andre ikke er helt klare for?
Det er vel heller du som lever godt plantet i fortiden!

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 19:47   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Mannen min driver et lite kontor, som er svært avhengig av stabil arbeidskraft. Det sier seg selv at kontoret blir svært redusert når en av 5 er fraværende.

Hans betraktning rundt nyansettelser, er at det ikke alltid er nok å ha godt vitnemål og være best egnet utdanningsmessig. Holdninger betyr svært mye, og disse kommer mer til uttrykk gjennom intervju, attester og referanser. Å kunne si at man har tatt utdannelse på tross av sykdom, slik du kan gjøre, Jessica, vil være en styrke. Lykke til!

... og holdninger er vel på alle måter viktigst, og vil ikke komme frem i en selverklæring, vil det? Jeg tror at over en lang arbeidsperiode kan godt en frisk, ung barnløs, som regner sykedager som ferie man har rett på, være mer borte enn en pliktoppfyllende sekretær med migrene. Som gjerne uansett sitter overtid de neste dagene for å gjøre det man ikke fikk gjort i går.

Jeg synes ikke obligatorisk helseattest er noen god ide i yrker som ikke stiller spesielle fysiske krav.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:01   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Det er vel på tide at likestillingen sniker seg inn. Både her og der. Jeg deler sykedager med barnets far, ettersom han også har fått barn. Jeg regnes som svært stabil og åplitelig arbeidskraft, og jeg kan ikke se noe samfunnstjenlig i at ingen skulle ansette meg før om 8 år. Hva skulle jeg gjort i mellomtiden, da? Gått på trygd? Snytt staten for 9 år med skatteinntekt? Selv om jeg skulle være borte både mine egne og barnets sykedager, så er det allikevel bedre, rent samfunnsøkonomisk, å gi meg jobb enn trygd.

Opprinnelig lagt inn av olfiga

men jeg fikk jobben for jeg har hansker

Ingen hansker, ingen jobb.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:18   #52
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Det er vel heller du som lever godt plantet i fortiden! [/quote]


Jepp, og godt at noen er det. to føtter som er godt plantet på jorda men med en fot i fortiden og en i fremtiden

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:25   #53
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

olfiga, med dine holdninger er jeg glad for at du ikke har noe annet lederansvar enn for frukt, grønt, brød og melk.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:26   #54
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

olfiga, med dine holdninger er jeg glad for at du ikke har noe annet lederansvar enn for frukt, grønt, brød og melk.

Så sant, så sant.

En banan, to bananer

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:29   #55
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

akkurat nå har jeg ansvaret for 25 stk og hele gourmet butikken. er tillitsvalgt og har hele og fulle tillit fra kjeden. ikke verst hva!
elsker utfordringer og tar de på strak arm. Det er faktisk veldig viktig å være allsidig og ha ett bredt fot feste!!

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:32   #56
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Anne M, her.

Så sant, så sant.

En banan, to bananer

Jeg er heldigvis, mitt kjønn og min unge alder til tross, i jobb. Men jeg er helt ukjent med frukt & grønt-bransjen. Jeg føler behov for oppklaring. Hvis man er leder i den bransjen, er det da slik at man leder frukten?

Altså, at man bestemmer over appelsinene, kommanderer eplene, er sjefen til druene og delegerer til kiwi og physalis? Hva kan man som leder for frukt og grønt egentlig forvente av en kålrot med mellomlederansvar? Hvor mye kan en potet få gjort i løpet av et døgn? Krever gulrøtter 6-timersdag? Jobber de hver for seg, eller i bunt?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:35   #57
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Siden jeg trives så godt her inne, så modererer jeg meg

Hilsen bråkebøtten


Sist redigert av Anne : 03-10-06 kl 20:43.
Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:38   #58
olfiga
Aktiv
 
olfiga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: på en øy
Innlegg: 116
olfiga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Kansje vi skal start en tråd med "Hvor høyt utdannet er dere?"
Siden man ikke vet noe om leder ansvar, og heller ikke mest sannsynlig vært i en butikk. Eller er det mannen som handler?

olfiga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:38   #59
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Så så, folkens! Det må kunne gå ann å diskutere dette temaet på en ordentlig måte uten å drive med latterliggjøring av hverandre. Jeg er absolutt for en engasjert diskusjon, med krasse kommentarer og høy temperatur, men kommentarer som går på person og ikke sak bør vi holde oss for gode til. Er nå min mening.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 20:40   #60
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

For å trekke diskusjonen inn på rett spor: Visste dere at det ikke finnes noen lov mot diskriminering av funksjonshemmede i Norge i dag? Er ikke det hårreisende? Så egentlig så kan arbeidsgiveren si at "nei, du får ikke jobben fordi du er funksjonshemmet" med loven i hånd! (prøver fortvilt å redde tråden fra kupping)

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeidsfør, feminisme, helseattest, klassiker, kvinner i ledelse, likestilling, sykedager

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no