Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helseattest når man søker jobb?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 01:34   #101
Nille
Livsnyter
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 36
Nille er litt kul
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Flott at du er frisk. Da er det ingen sak å levere helseattest. Det vil jo være en fordel for deg, men det er det ikke for alle.


Det skjønner jeg. Jeg beskrev bare hva mitt personlige utbytte ville være. Jeg har ikke alltid vært frisk. Men min generasjon har kanskje en annen slags yrkes stolthet enn den jeg har sett/opplevd hos yngre arbeidstagere - som f.eks. i min sønns generasjon. Dessverre har vi vel en tendens til å gå på jobb selv om vi burde holdt oss hjemme og i seng.

I mine år i arbeidslivet, både som leder og som "vanlig" ansatt, - har jeg flere ganger opplevd å nesten møte veggen fordi jeg har måttet overta oppgaver fra/for kollegaer som er syke. Noen veldig ofte syke. Jeg mener ikke at man skal ha yrkesforbud fordi man er syk, men dessverre er det de færreste arbeidsgivere som ansetter flere mennesker fordi om de har langtidssykemeldte eller "ofte syke". Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i at helseattest er en god ting, - så har jeg (som tidligere leder) stor forståelse for at spesielt små bedrifter ser på helseattest som en fordel. Slike små bedrifter kan være veldig sårbare for sykefravær.

Problemet med alle gode ideer er jo at de kan misbrukes. Helseattest er etter min mening i utgangspunktet en god ide. Men dessverre kan den medføre at hele grupper arbeidstakere blir diskriminert.

Ikke lett dette nei...

__________________
Nille

No brain is stronger than its weakest think.
-Thomas L. Masson-
Nille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 01:37   #102
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Det skjønner jeg. Jeg beskrev bare hva mitt personlige utbytte ville være. Jeg har ikke alltid vært frisk. Men min generasjon har kanskje en annen slags yrkes stolthet enn den jeg har sett/opplevd hos yngre arbeidstagere - som f.eks. i min sønns generasjon. Dessverre har vi vel en tendens til å gå på jobb selv om vi burde holdt oss hjemme og i seng.

I mine år i arbeidslivet, både som leder og som "vanlig" ansatt, - har jeg flere ganger opplevd å nesten møte veggen fordi jeg har måttet overta oppgaver fra/for kollegaer som er syke. Noen veldig ofte syke. Jeg mener ikke at man skal ha yrkesforbud fordi man er syk, men dessverre er det de færreste arbeidsgivere som ansetter flere mennesker fordi om de har langtidssykemeldte eller "ofte syke". Selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i at helseattest er en god ting, - så har jeg (som tidligere leder) stor forståelse for at spesielt små bedrifter ser på helseattest som en fordel. Slike små bedrifter kan være veldig sårbare for sykefravær.

Problemet med alle gode ideer er jo at de kan misbrukes. Helseattest er etter min mening i utgangspunktet en god ide. Men dessverre kan den medføre at hele grupper arbeidstakere blir diskriminert.

Ikke lett dette nei...

Det er sant det du skriver og jeg er enig. Små bedrifter tåler ikke for mange syke arbeidstakere.

Det er så mange festtaler om inkluderende arbeidsliv......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 11:44   #103
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Jeg leverte vitterlig helseattest da jeg fikk min første lærerjobb. Helseattest, politiattest og pirképrøve. Ja, og vitnemål og andre attester.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 13:07   #104
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg leverte vitterlig helseattest da jeg fikk min første lærerjobb. Helseattest, politiattest og pirképrøve. Ja, og vitnemål og andre attester.

Jo men det var vel helseattest på at du ikke hadde tuberkulose? Ikke om du hadde hatt andre sykdommer.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:02   #105
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jo men det var vel helseattest på at du ikke hadde tuberkulose? Ikke om du hadde hatt andre sykdommer.

Det husker jeg virkelig ikke. Det er lenge siden 1999.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:29   #106
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Så en korttenkt arbeidsgiver kan jo veldig enkelt luke ut f.eks alle barnløse kvinner mellom 25-35 som lever i fast forhold.

Og det er det nok mange som gjør. Men det er ikke nødvendigvis så smart ... For selv om det er endel gravide som sykemelder seg i uke 12 fordi de skal pusse opp huset for så å være hjemme i i ett år, så er det slett ikke alle. Og som Ryli viser, å unngå kvinner er slett ingen garanti for å unngå småbarnsforeldre på lønningslisten. Og hva med alle de som får barn før de er 25, og de etter 35? Jeg tror ikke noen seriøse, konkurransedyktige arbeidsgivere bruker et så snevert kriterie på sikt. Og uten at jeg skal skryte på meg tall eller kilder: Småbarnsforeldre flest er, etter de første harde innkjøringsårene, en stabil og ikke minst loyal arbeidskraft.

En oppegående arbeidsgiver skyr ikke graviditet, og BARE graviditet. Det er de kronisk syke, med høyt sykefravær og langtidsfravær som er arbeidslivets paria. Jeg tror vi bare har sett begynnelsen på hva arbeidsgivere vil gjøre for å forsikre seg om å ikke ansette en potensiell langtidsledig. Personer som Kirsebær går en tøff tid i møte, og må nok overbevise ekstra i form av attester, referanser og annet som kan bevise høy arbeidsvilje. Og jeg tror ikke dette vil endre seg før samfunnet tar en større byrde av sykepengene fra arbeidsgiverne.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:29   #107
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Jeg er ikke noe for helseattester, med mindre det går direkte på ting som kan gå utover sikkerheten ved arbeidsplassen. (F.eks helseattest for sjømenn.)

Men om man får et spørsmål om helse på et intervju, og kommer med en løgn - så legger man et dårlig grunnlag for forholdet til arbeidsgiver.

Jessica som har stått på ved siden av alvorlig sykdom, tenker jeg at det teller positivt.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 14:48   #108
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Jeg er ikke noe for helseattester, med mindre det går direkte på ting som kan gå utover sikkerheten ved arbeidsplassen. (F.eks helseattest for sjømenn.)

Men om man får et spørsmål om helse på et intervju, og kommer med en løgn - så legger man et dårlig grunnlag for forholdet til arbeidsgiver.

Jessica som har stått på ved siden av alvorlig sykdom, tenker jeg at det teller positivt.

Ettersom denne tråden har gått sin gang så har jeg tenkt............

Jeg tror at dersom man drar fram at man har vært syk eller er syk, men gjør det på en positiv måte, altså ikke sutrer, men viser positivitet og tro på egne evner så vil det telle positivt. Nå har jeg i perioder vært aktiv i speiderbevegelsen og det teller i denne sammenhengen også. Jeg har inntrykk av at arbeidsgivere er opptatt av hvilke ekstra ressurser de får gjennom å ansette akkurat deg. Særlig der man jobber med mennesker. Utdanning alene sier ikke noe om hvilke ressurser du sitter på......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:30   #109
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ettersom denne tråden har gått sin gang så har jeg tenkt............

Jeg tror at dersom man drar fram at man har vært syk eller er syk, men gjør det på en positiv måte, altså ikke sutrer, men viser positivitet og tro på egne evner så vil det telle positivt. Nå har jeg i perioder vært aktiv i speiderbevegelsen og det teller i denne sammenhengen også. Jeg har inntrykk av at arbeidsgivere er opptatt av hvilke ekstra ressurser de får gjennom å ansette akkurat deg. Særlig der man jobber med mennesker. Utdanning alene sier ikke noe om hvilke ressurser du sitter på......

Du er inne på noe veldig viktig her.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

(...)
Personer som Kirsebær går en tøff tid i møte, og må nok overbevise ekstra i form av attester, referanser og annet som kan bevise høy arbeidsvilje. Og jeg tror ikke dette vil endre seg før samfunnet tar en større byrde av sykepengene fra arbeidsgiverne.

Gikk jeg glipp av noe i diskusjonen her? Hvor kom Kirsebær inn? Er det fra en annen diskusjon her inne?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 15:58   #110
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Gikk jeg glipp av noe i diskusjonen her? Hvor kom Kirsebær inn? Er det fra en annen diskusjon her inne?

Tenkte samme tanken her jeg og.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-06, 16:51   #111
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Tenkte samme tanken her jeg og.....

Shit, asså.
Kirsebær, Jessica, store røde avatarer, sorry.

Jeg er dårlig på navn altså. I virkeligheten og i den virtuelle.
Sorry.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 00:12   #112
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb??

Opprinnelig lagt inn av Katrin, her.

Dette står i min arbeidsavtale
§ 2 Legekontroll
Ved tiltredelse bør arbeidstakeren gjennomgå helseundersøkelse som foretas av lege.
Arbeidstaker plikter å oppgi til legen enhver sykdom, skade eller svekkelse som man lider av, eller vet å ha lidd av, og som kan antas å ha betydning for det arbeid som skal utføres.

Synes forøvrig at det er helt greit!


Mulig denne diskusjonen er litt død nå.. Men, jeg mener det er forskjell på å gjennomgå en helsesjekk hos feks bedrifthelsetjenesten etc ETTER at man er ansatt, og det å måtte legge frem en helseattest FØR man blir vurdert for jobben?

Jeg har opplevd og blitt spurt om sykemelding etc på intervju, og synes sånt er vanskelig.. for på en måte har jeg ingen plikt til å opplyse om det, men jeg vet sånt spørres om når de ringer referanser også..
Så det er jo dumt og lyve.. og om man nekter å svare, føler man jo at man automatisk blir tatt for å ha vært mye sykmeldt..


Ellers håper jeg at kompetanse, personlighet og arbeidsvilje teller mer enn alder, antall barn og kjønn..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 02:53   #113
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Jeg er veldig heldig og har en arbeidsgiver som tenker langsiktig. Hos oss ansettes det folk i alle aldre (også såkalte seniorer .... de over 55). Det ansettes også folk med forskjellige funksjonshemminger.

Noe av poenget for arbeidsgiver må vel være å vite hva man har å forholde seg til. Når de ansetter damer på 30 som er gift/samboer, så VET de at det er mulighet for at de skal ut i permisjon, men de velger å tenke på den arbeidskraften de kan få i årene som kommer. Det samme med å ansette en med funksjonshemming. Mulig at det blir noe mer sykefravær, men egnetheten i jobben vil kunne oppveie dette.

Men, jeg innser at det er lettere å være langsiktig i et stort selskap enn i et lite.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-06, 19:37   #114
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Men, jeg innser at det er lettere å være langsiktig i et stort selskap enn i et lite.

Det er nok et viktig poeng ja....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 16:34   #115
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Jeg må ærlig innrømme at jeg glatt hadde utelatt negative sider for å få en jobb jeg hadde lyst på, og visste jeg var kvalifisert til. Det får være så usolidarisk det kan. Man satser jo 100% på ikke å bli syk, og selv med en kronisk lideles kan det fint gå bra. Folk som har vært friske hele sitt liv kan da plutselig også bli syke. Man har ingen garanti. Jeg har ingen alvorlige lidelser å legge frem for en eventuell arbeidsgiver, så det er kanskje greit for meg å si dette nå. Men hadde jeg hatt noe i sykehistorien min som talte på minussiden hadde jeg ikke sagt det.

Det samme gjelder for graviditet. Hvordan jeg måtte planlegge familien min fremover ville jeg uansett svart at barn ikke ligger i planen nå.

Kall meg gjerne en slask

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-06, 17:39   #116
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jo men det var vel helseattest på at du ikke hadde tuberkulose? Ikke om du hadde hatt andre sykdommer.

Jeg måtte levere helseattest da jeg begynte i barnehagen og denne var utenom pirqueprøven.
Da jeg var hos legen ville han først begynne å veie meg og snakke om sykdomshistorien min, men der satt jeg foten ned. Min arbeidsgiver har da ingenting med hvor mye jeg veier eller hvilke sykdommer jeg har hatt!

Jeg fikk han til å skrive at jeg ikke hadde noen sykdom eller plager som gjorde at jeg ikke kunne jobbe i barnehage.

Jeg hadde allerede fått jobben og lurer på hva de ville gjort om jeg ikke hadde fått helseattesten. Men men...jeg synes i alle fall at det er helt unødvendig med en legeattest for helt "vanlige" jobber - litt for mye kontroll etter min smak.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 22:14   #117
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helseattest når man søker jobb?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg må ærlig innrømme at jeg glatt hadde utelatt negative sider for å få en jobb jeg hadde lyst på, og visste jeg var kvalifisert til. Det får være så usolidarisk det kan. Man satser jo 100% på ikke å bli syk, og selv med en kronisk lideles kan det fint gå bra. Folk som har vært friske hele sitt liv kan da plutselig også bli syke. Man har ingen garanti. Jeg har ingen alvorlige lidelser å legge frem for en eventuell arbeidsgiver, så det er kanskje greit for meg å si dette nå. Men hadde jeg hatt noe i sykehistorien min som talte på minussiden hadde jeg ikke sagt det.

Det samme gjelder for graviditet. Hvordan jeg måtte planlegge familien min fremover ville jeg uansett svart at barn ikke ligger i planen nå.

Kall meg gjerne en slask

Skjønner tankegangen og er enig. Mennesker som hadde stor medfølelse med meg når jeg hadde kreft er nå døde av kreft. For dem var det for sent. Ingen vet hva framtiden bringer....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arbeidsfør, feminisme, helseattest, klassiker, kvinner i ledelse, likestilling, sykedager

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no