Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor mange klesplagg har du?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-16, 22:29   #41
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Vel, jeg kan konstatere at jeg i alle falle har stort forbedringspotensiale.

Hilsen krampepositiv

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:30   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Jeg har kjøpt to nye plagg i dag. :-/

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-16, 22:56   #43
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Kleshandel er min største miljøsynd. Rett og slett.

Jeg tok den karbonavtrykk-testen som lå på nrk sine sider og der kom jeg overraskende godt ut (la på 6,5-ish). Ikke at det er bra sett i et verdensperspektiv, men jeg er ingen miljøversting. Men klær og sko er nok mitt største område for forbedring. Og da ikke bare på vegne av meg selv men barna mine også. Jeg har tre gutter, men sikkert nok klær til å kunne kle seks gutter skikkelig, fra topp til tå.

Det henger sammen med estetikeren i meg. Jeg liker nye klær, jeg liker å ordne meg og se "bra" ut (i det som i mine øyne er pene klær) og jeg liker at barna mine har fine, hele klær og ser "skikkelig" ut.


Å telle klesplagg eller gi et anslag tør jeg ikke. Men det er mye.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 09:15   #44
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.887
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Jeg har gått kraftig ned i antall kjoler, bluser og cardigans, både til meg og til jentene. Vi har nå færre, men fortsatt pene klær som vi bruker. Før solgte jeg mye brukt tøy, men nå ser jeg klærne blir utvasket, og hele klær gis bort istedenfor. Men jeg tror fortsatt vi bruker færre klær og mindre penger.

Jeg har handlet mye billig brukt og ubrukt på Trendsales, men nå er DKK dyrt og porto fra Danmark er blitt mye dyrere. Penger og antall plagg spart der også.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 09:47   #45
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Jeg har alt for mye klær. Kjøper ikke sånn kjempemye, men har store problemer med å kvitte meg med gamle. De er jo egentlig fine, selv om jeg ikke bruker dem.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 10:06   #46
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg kaster heller aldri klær. Legger dem i hauger og tenker "dere skal jeg klippe opp og sy noe fint av en vakker dag".

Her og. OG jeg har fremdeles noen (få, men dog) klær som jeg kjøpte en gang på 90-tallet, som jeg fremdeles bruker.

Jeg tror jeg har en slags "hoarder"-forhold til klærne mine, og følte meg SKIKKELIG flink og edel da jeg gav fra meg "en hel" bærepose med klær til Fretex her for noen uker siden. Der var det jo sikkert hele 8 plagg i. Minst.

Forbedringspotensiale her og... Åpenbart...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 10:56   #47
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.290
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Men, det er så sin sak å HA mange klær, poenget fremover er først og fremst å ikke kjøpe når man egentlig ikke trenger, evt å kjøpe brukt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 11:57   #48
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Sant det, Maverick. Så jeg tar herved oppfordringen til å faktisk bruke det jeg har, og sjekke hva jeg har før jeg kjøper noe nytt når jeg får impulsen.

Når jeg tenke meg om har jeg faktisk ikke kjøpt noen nye klær siden jeg begynte i min nåværende jobb i september i fjor. Så vidt jeg kan huske i alle fall. Så da kan jeg jo bare fortsette den gode trenden.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 15:40   #49
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.453
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

For fem år siden hadde jeg et helt år der jeg ikke kjøpte klær - bortsett fra ny kjole til julebordet da jeg hadde fått meg jobb. Det gikk faktisk helt fint, spesielt siden jeg var arbeidsledig det meste av tiden så var det null stress.
Burde kanskje ta et slikt år igjen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 16:51   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.230
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Jeg har faktisk nesten ikke kjøpt klær til meg selv de siste årene, det er snakk om noen få plagg i året. Men akkurat nå har jeg visst gått på en liten bonanza. Og da er det litt sånn at when it rains, it pours.

Nå er det slutt, ass! Ikke har jeg råd, heller.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-16, 17:42   #51
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.787
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mange klesplagg har du?

Ca 10 bukser, 10 skjørt, 10 kjoler, 15 gensere, 20 topper, 10 sett undertøy, 5 jakker, x antall luer, buffer, votter, 20 par sokker.

Kanskje rundt 200 plagg?

Kjøper absolutt alt bortsett fra sokker og underbukser brukt da - og kaster aldri noe før det er fullstendig utslitt. Har kjøpt 2 bukser, en kjole og et skjørt i dag samt 1 bikini. Bikini i Spania, alt annet brukt her inne.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no