Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem vil du ha i regjeringen?
AP/SV/SP 63 47,73%
Høyre 16 12,12%
Høyre, Venstre, KRF 14 10,61%
FRP 4 3,03%
KRF, V, SP 1 0,76%
Annet 17 12,88%
Vet ikke 9 6,82%
Stemmer ikke - begrunn gjerne 0 0%
Ren AP-regjering 8 6,06%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 11:55   #1
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Nå er det ikke lenge før ny valgkamp starter og en ny regjering kan bli en realitet. Den rødgrønne regjeringen har selvsagt ikke innfridd alle løftene de ga før de startet, men hvor mange regjeringer klarer vel det? Alt i alt er jeg fornøyd med den sittende regjeringen og føler det er den som representerer mine syn best.

Jeg grøsser over muligheten for å få en høyre/frp regjering fra høsten av. Eller ennå verre, ren frp-regjering!

Er dere fornøyd med den sittende regjeringen? Vil dere heller ha en annen regjering fra høsten av?

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 11:57   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Heilt nøgd er eg ikkje, men eg vil framleis ha ei regjering med ein klar sosialdemokratisk profil.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:00   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg kunne gjerne sett at vi hadde rein AP-regjering jeg, eller om ikke noe annet, i samspill med SV.

Marerittet mitt er en eller annen blå konstellasjon med Frp.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:05   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Tja, hva vil jeg ha? Høyre og Venstre er ikke store nok til å lage regjering bare de to; FrP vil jeg absolutt ikke ha i regjering, og ikke KrF eller SP heller. Og H/V/Ap er vel litt for kontroversielt for både Høyre- og Arbeiderpartivelgerne, dessverre, selv om de to partiene jo ikke egentlig er langt fra hverandre. Men man kan jo ønske seg hva man vil.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:05   #5
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg ville helst hatt en ren Ap-regjering, eller evt. en sammarbeidsregjering med SV. Med tre partier i regjering blir det litt vel mye hestehandel synes jeg ...

Det ultimate skrekkscenarioet mitt er en borgelig regjering med H og FrP!
(En ren FrP-regjering tørr jeg ikke tenke på engang. :uvell: )

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:06   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg er jo alltid pro Jens Stoltenberg da, og er egentlig kjempefornøyd med Kristin Halvorsen nå, så jeg vil gjerne holde status quo, med unntak av noe SP-medlemmer.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:07   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og H/V/Ap er vel litt for kontroversielt for både Høyre- og Arbeiderpartivelgerne, dessverre, selv om de to partiene jo ikke egentlig er langt fra hverandre. Men man kan jo ønske seg hva man vil.

Jeg ønsker meg vel i grunn det samme, med Kristin Halvorsen som konvertitt. Vi får danne Høyrevenstrearbeidernes parti.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:15   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg ønsker meg vel i grunn det samme, med Kristin Halvorsen som konvertitt. Vi får danne Høyrevenstrearbeidernes parti.

Slenger meg på denne, men for all del uten Halvorsen. Alternativet for meg er en ren Ap-regjering - ut med SV og Sp.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:15   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg vil i hvert fall at Ap skal sitte i regjering. For min del hadde det vært mest optimalt om de gjorde det med Høyre, men det lar seg nok ikke gjøre.

Så lenge FrP ikke kommer i regjering, så skal jeg egentlig si meg fornøyd med høstens valg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:25   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg er ikke supermisfornøyd med den som sitter, men en ren Ap-regjering hadde vært fint. Evt i kombinasjon med høyre, men den sitter vel langt inne.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:26   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Ren SV-regjering er vel ønsketenkning for høstens valg, så regjering med bare SV/AP hadde vært fint. Sekundært det vi har i dag, tenker jeg (og stemte jeg).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:30   #12
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg er stort imponert av Kristin jeg. Jeg mener - jeg holdt på å svime av da hun skulle bli finansminister, enda jeg hadde stemt på henne så så liksom det ut som litt store sko for henne. Men jeg synes hun har gjort en strålende jobb.

Jeg er fornøyd med Stoltenberg også. Med unntak av ett viktig punkt. Litt for ofte får jeg følelsen av at han trekker seg vekk og lar ministrene sine henge til tørk i pressen der han burde støttet dem fordi de bare har gjort det de skulle. Såvidt jeg har skjønt så gjelder dette både for Storberget i hijabsaken og Brustad vs Røkke. Det liker jeg ikke. Jeg liker ikke at lederen skal operere i kulissene og la andre ta støyten hver eneste gang.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:30   #13
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg/vi stemmer blått, og håper på et skifte
- og vil heller FRP i regjering enn SV.

Jeg krysset av på Høyre/Venstre/KRF.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:32   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

heller FP i regjering enn SV.

Det kan til og med jeg nesten skrive under på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:33   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg/vi stemmer blått, og håper på et skifte
- og vil heller FP i regjering enn SV.

Jeg krysset av på Høyre/Venstre/KRF.

Det sier seg selv da. Jeg vil ha Esme som holderordenpåoss minister og Skilpadda som spikkeminister.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:33   #16
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det kan til og med jeg nesten skrive under på.

Det ble en leif der ja. Sjelden jeg skriver sånne forkortelser, men nuh er det riktig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:37   #17
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Hvis det blir en FP regjering, kan jeg være statsminister?

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:37   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det sier seg selv da. Jeg vil ha Esme som holderordenpåoss minister og Skilpadda som spikkeminister.

Stem Realistisk Folkeparti ved neste valg, du, så kan det bli alvor før du vet ordet av det! (En bekjent av Esme og meg sa en gang at han ville stemme på det partiet som gikk inn for å sette opp store høyttalere spredt rundt i hele landet, som det med jevne mellomrom skulle brøles "Se for faen til å ta dere sammen!" fra. Jeg tror kanskje RFp har noe sånt på langtidsprogrammet.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:38   #19
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vi får danne Høyrevenstrearbeidernes parti.

Hørtes ut som en god plan! Inntil Monsoon får ordnet det nye partiet, så går jeg for den regjeringen vi har i dag (gjerne ute Senterpartiet for min del)

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:38   #20
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Ville ikke ønsket en FP-regjering siden det måtte kommenteres, men det sier vel seg selv.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no