Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvem vil du ha i regjeringen?
AP/SV/SP 63 47,73%
Høyre 16 12,12%
Høyre, Venstre, KRF 14 10,61%
FRP 4 3,03%
KRF, V, SP 1 0,76%
Annet 17 12,88%
Vet ikke 9 6,82%
Stemmer ikke - begrunn gjerne 0 0%
Ren AP-regjering 8 6,06%
Deltakere: 132. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 12:39   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ville ikke ønsket en FP-regjering siden det måtte kommenteres, men det sier vel seg selv.

Joda. Vi rakk å sitere deg, så da gjelds det.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:41   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg vil forresten ha Mauser som effektiviseringsminister også.
Og torsk som fiskeriminister. Ulvefar kan være smvittighetsminister for ting langt borte.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:41   #23
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Joda. Vi rakk å sitere deg, så da gjelds det.

Ja ble smertelig klar over det, og følgelig måtte jeg jo da poengtere at jeg nok ikke ville støttet en slik konstellasjon. Rødt og grønt kler jeg dårlig.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:43   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg kunne godt ha tenkt meg rein AP-regjering, som ifølge meningsmålingene er temmelig urealistisk.
Synes at SV har blitt mer og mer tomsete med årene,
til og med min nesten venstreradikale mann har planer om å stemme AP

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:44   #25
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Misfornøyd, men vil ikke ha ny da?

Altså, jeg kommer aldri til å bli 100% fornøyd med en regjering eller en stortingssammensetning. Den vi har nå er slett ikke verst, selv om jeg har issues med Sp. Ap/V og et lite innslag SV hadde vært morsomt.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:44   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja ble smertelig klar over det, og følgelig måtte jeg jo da poengtere at jeg nok ikke ville støttet en slik konstellasjon. Rødt og grønt kler jeg dårlig.

Noen har fordommer mot fargevalg på FP regjeringen skjønner jeg.

Det blir jo ikke en rødgrønn regjering det der. Det blir en marimekkomønstret spragleregjering med OM, El Naturalista og elbiler såklart.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:44   #27
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg stemte Annet.

FP-regjering hadde vært noe, ja!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 12:57   #28
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg vil gjerne ha en V/H-regjering, takk. Stoltenberg kan til nød få konvertere, jeg er sikker på at han egentlig er en venstremann i sitt hjerte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:06   #29
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg kunne gjerne sett at vi hadde rein AP-regjering jeg, eller om ikke noe annet, i samspill med SV.

Marerittet mitt er en eller annen blå konstellasjon med Frp.


Jeg savnet også dette alternativet i pollen. Her bør en moderator legge til et alternativ.

Jeg er ikke sosialist, men skal man først ha en sosialistisk regjering synes jeg en ren Ap-regjering er å foretrekke fremfor det rødgrønne alternativet. Én ting er at jeg er uenig i mye av verdivalgene deres, men jeg synes deres regjeringstid har vist at det er et veldig stort verdisprik mellom de røde og de grønne. En høyst ufrivillig morsom regjering har det vært. SV gjør seg i mine øyne best i opposisjon.

Jeg anser en ren Ap-regjering å være det mest sannsynlige utfallet av høstens valg. I lang tid har det vært borgerlig flertall, men uten levedyktige borgerlige alternativer, kan jeg ikke se noen alternativer til en ren Ap-regjering. Og når Ap må søke støtte fra andre partier, får vi forhåpentligvis gjenopprettet styrkeforholdet mellom Storting og regjering. Jeg synes flertallsregjeringer generelt er en uting.

  Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:10   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Jeg vil ha en ny regjering, ja. Den gjengen med halvkorrupte sosemikler vi har nå må vekk!

Sponheim som statsminister!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:12   #31
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Sponheim som statsminister!!

Vel er jeg gift med en Venstre-mann, men du tuller nå, vel?

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:14   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Og at regjeringen nå ser ut til å gi opp så godt som hele pensjonsforliket, og godta en SVINEDYR, skikkelig pampepensjonsordning i stedet, i skrekk for storstreik rett før valget.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:16   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vel er jeg gift med en Venstre-mann, men du tuller nå, vel?

Jeg liker Sponheim. Han er den eneste der ute som ikke er en medielogrende hundevalp. Han er rasende dyktig, en klok og flink fyr, og godt likt av alle som har jobbet med ham. Fullstendig undervurdert. Han ville vært en fantastisk avveksling fra Jensemann, i hvert fall, den klysa!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:19   #34
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Bare ikke Frp kommer til makten, så skal jeg ta til takke med nesten hva som helst.
Ellers er jeg passe fornøyd med dagens regjering.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:20   #35
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Aller helst vil jeg ha en Venstre/Høyre-regjering. Et ørlite hakk mer realistisk er det kanskje å håpe på en H/V/KrF-regjering, men spesielt sannsynlig er vel ingen av delene. Jeg vil under ingen omstendigheter bidra til at FrP kommer i regjering (jeg vil altså ikke stemme på partier som kan tenkes å samarbeide med de i regjering).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:20   #36
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Han er rasende dyktig, en klok og flink fyr, og godt likt av alle som har jobbet med ham.

Eg kjenner at det er eit utsagn eg har veldig store problem med å svelge.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:23   #37
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ren SV-regjering er vel ønsketenkning for høstens valg, så regjering med bare SV/AP hadde vært fint. Sekundært det vi har i dag, tenker jeg (og stemte jeg).

Må si meg enig her.

Man blir nok aldri 100% fornøyd. Det rød-grønne alternativet er så uendelig mye bedre enn de andre skrekkscenarioene som er på trappene. Fokuset har vært på alt den sittende regjeringen ikke har fått gjort, lite om alt den faktisk har utrettet.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:24   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Polyanna.

Opprinnelig lagt inn av Hun som har avslørt dem

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Og at regjeringen nå ser ut til å gi opp så godt som hele pensjonsforliket, og godta en SVINEDYR, skikkelig pampepensjonsordning i stedet, i skrekk for storstreik rett før valget.

Og med deg!

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -

Sist redigert av Candy Darling : 02-06-09 kl 13:29.
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:26   #39
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg kjenner at det er eit utsagn eg har veldig store problem med å svelge.

Ok, "alle" var nok temmelig drøyt. Det ville jo vært fullstendig urealistisk. Jeg kjenner vel ikke NOEN som er godt likt av ALLE.

Men folk jeg kjenner godt og hvis dømmekraft jeg har tillit til, gir ham veldig gode skussmål.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:27   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere fornøyd med regjeringen vår eller vil dere ha ny?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og jeg syns forøvrig det er en skandale at regjeringen ikke måtte gå etter Røkke-saken. Bare fordi folk ikke skjønte hva som foregikk.

Og at regjeringen nå ser ut til å gi opp så godt som hele pensjonsforliket, og godta en SVINEDYR, skikkelig pampepensjonsordning i stedet, i skrekk for storstreik rett før valget.

Umoralske tølpere.



(Må gjemme meg før valget, tror jeg)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no