Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-09, 07:53   #21
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

5 måneder bare? Det er helt latterlig.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 08:10   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Jeg orker ikke bruke dånesmileyen. Jeg er for kvalm.

Altså - her er det bevist at mannen har begått overgrep mot en liten jente - hvordan kan han da ikke være pliktig å gi henne oppreisning?

Og det er rom for skjønn for fordeling av saksomkostninger. Det er urimelig at jenta skal dekke omkostningene her mener jeg, fordi det absolutt ikke var urimelig å anke avgjørelsen om erstatningen all den tid mannen er dømt.

Alt dette med forbehold om at jeg jo ikke har lest saksdokumentene og at det der kan hende det står ting som gjør at det kommer frem at dette er riktig.

Ellers er jeg enig i bina sitt poeng om at det er dumt om man kan dra noen inn for retten så mye man gidder og tvinge dem til å dra egne saksomkostninger enda de vinner. Men det er da tross alt ikke så uvanlig at dette skjer likevel - i så og si alle barnefordelingssaker ender partene opp med å dekke egne saksomkostninger uansett hvor på bærtur søksmålet var og uansett hvor grundig man vinner. Det er meget få unntak hvor en av partene pålegges alle omkostningene der.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 08:16   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg blir litt redd når noen hevder at livet til jenta er ødelagt. Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep, og livet mitt har kanskje ikke vært lett, men jeg håper ikke folk synes det er ødelagt. Det var ikke en gang ødelagt da overgrepene skjedde, det bare føltes slik. Jeg er glad jeg fant folk som mente det annerledes.

Jeg er utsatt for det selv, og mitt liv er heller ikke "ødelagt" men at jeg har fått varige mén er helt sikkert, og NOE er ødelagt, uten at jeg skal gå innpå alt her. Men klart, folk opplever sånt forskjellig. Jeg tror sjelden man kommer fra sånt uten varige mén av en eller annen sort, kanskje avhengig av hvor grove overgrepene er og over hvor lang tid de skjer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 08:34   #24
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Og det er rom for skjønn for fordeling av saksomkostninger. Det er urimelig at jenta skal dekke omkostningene her mener jeg, fordi det absolutt ikke var urimelig å anke avgjørelsen om erstatningen all den tid mannen er dømt.

Nettopp!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 08:43   #25
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Niobe og Iset - jeg tror ikke man mener ødelagt som i betydningen at det bare er revematen igjen. Jeg tror man mener ødelagt sånn som i at hun er endret for alltid. Og det stemmer jo. Men man kan få et godt liv og reise seg fint likevel. Bare med det at man har med et preg etter overgrep i bagasjen sin resten av livet også.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 08:49   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Det er klart man må bruke skjønn.
Mannen var dømt for seksuelle overgrep mot jenta, og dermed skulle ikke hun bli pålagt hans saksomkostninger i en egen sak ang oppreising.
Hvorfor han ikke ble dødmt til å betale oppreisning i den første rettsaken er jo også ganske urimelig synes jeg.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:05   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Selv om det rent juridisk er slik i dette landet at man kan risikere å måtte betale motpartens saksomkostninger hvis man ikke blir tilkjent erstatning i en sak, synes jeg det blir veldig, veldig feil i saker som dette. Her er det snakk om barn som blir utsatt for overgrep av voksne. Det er snakk om noen som allerede er svake, som allerede bare så vidt orker å gå gjennom en rettssak. Og som allerede nesten ikke orker det på tross av at de kan bli tilkjent erstatning. Jeg synes man i slike tilfeller burde få prøve evt rett til erstatning uten å måtte tenke på at man kan bli påført økonomisk tap i form av saksomkostnader istedenfor. Virkelig.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:09   #28
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Altså - her er det bevist at mannen har begått overgrep mot en liten jente - hvordan kan han da ikke være pliktig å gi henne oppreisning?

Jeg er ikke enig. Jeg er ikke fan av at økonomiske erstatninger blir brukt i straffesaker uansett. Jeg skjønner godt at man krever økonomisk kompensasjon hvis man har kjøpt et ubrukelig hus, og må ut med en masse penger for å leie mens det ordnes opp. Men det å prissette traumer/skader etc er umulig og jeg liker ikke tendensen til å blande inn penger i slike saker-

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Hvorfor han ikke ble dødmt til å betale oppreisning i den første rettsaken er jo også ganske urimelig synes jeg.

Jeg er helt for strengere straffer for seksuelle overgrep, men jeg er ikke for økonomisk kompensasjon. Det hadde vært fint om dere som mener at det å betale er en selvfølge fortalte hvorfor dere mener det.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:20   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

him - er du motstander av erstatning generelt eller både generelt og i denne saken?

Jeg personlig er ikke opptatt av at det er viktig med oppreisning, men jeg anser at dette med å betale for seg om man har begått en urett overfor noen er en av de viktigste prinsippene som har gjort dette landet fra et barbari med blodhevn og over til en noe mer fremtidsrettet rettsstat. Er man gjort urett skal man kunne forvente oppreisning fra gjerningsmannen - slik har det vært siden man avviklet ting under vkingtiden, og med bakgrunn i denne skikken så mener jeg at det burde være nok at man er dømt til straff for en gandling for å kunne si at man også skylder oppreisning.

Fra gammelt av måtte man betale oppreisning også i straffesaker, som drap, voldtekt osv som ikke direkte påførte økonomiske tap.

Om hele ordningen med erstatning til voldsofre skal avvikles nå eller ikke føler jeg at jeg må ha en annen tråd for å kunne diskutere. For meg personlig er økonomisk oppreisning helt uinteressant, men jeg anser at det kan være viktig for andre likevel, og at det da også bør brukes når vi har et system som praktiserer dette.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:37   #30
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

him - er du motstander av erstatning generelt eller både generelt og i denne saken?

Generelt sett. Jeg liker ikke at straffesaker kommer opp i den sivile domstolen i etterkant. (og det er slik jeg har forstått denne saken.) Jeg har forståelse for at når de ikke greier å bevise strafferettslig skyld, så gir de offret sivilrettslig erstattning som et "plaster på såret". Se feks denne saken.

Opprinnelig lagt inn av smilefjes

Jeg personlig er ikke opptatt av at det er viktig med oppreisning, men jeg anser at dette med å betale for seg om man har begått en urett overfor noen er en av de viktigste prinsippene som har gjort dette landet fra et barbari med blodhevn og over til en noe mer fremtidsrettet rettsstat.

Jeg er selvfølgelig enig i at vi skal ha en rettsstat, men i straffesaker er jeg sterk motstander av økonomisk straff. I sivile saker, ja, men ikke etter at folk er blitt funnet skyldig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 09:41   #31
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

him - her er det motsatt. Mannen er bevist skyldig og skal i fengsel for forbrytelsen sin. Men av en eller annen grunn nekter man offeret oppreisning.

I de tilfeller, som Tengs saken, hvor en er frikjent i straffesaken og deretter dømmes i en sivil sak så ser jeg poenget ditt. Her har vel også menneskerettighetsdomstolen uttalt noe om at dette ikke går an.

Det med økonomisk straff er feil. Prinsippet er at offeret skal anerkjennes som en som er utsatt for noe feil og dermed har krav på erstatning for dette. Det er ikke å anse som økonomisk straff i likhet med en bot - dette er en oppreisning til offeret.

  Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:14   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Him har et godt poeng. Vi har en tradisjon i Norge for å i svært liten grad gi økonomisk oppreisning for annet enn direkte økonomiske tap (arbeidsuførhet, for eksempel, eller ødelagte klær under en voldtekt). I stedet har vi voldsoffererstatning.

Poenget er at vi (tror det er en arv fra det mer germanske juridiske systemet, i motsetning til det anglo-juridiske) lar en straffesak være en sak mellom SAMFUNN og forbryter. IKKE offer og forbryter. Det er et helt sentralt juridisk prinsipp i Norge.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:16   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

For øvrig så syns jeg at man ikke skulle idømt saksøker saksomkostninger her. Det ER rom for skjønn, og det bruker man blant annet når man mener at "det skal være risikofritt å anke denne typen saker", og det syns jeg det skal være i denne saken.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 11:24   #34
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

him - her er det motsatt. Mannen er bevist skyldig og skal i fengsel for forbrytelsen sin. Men av en eller annen grunn nekter man offeret oppreisning.

Grunnen til at offret ikke får oppreisning/erstatning er at saken om erstatning/oppreisning er blitt avgjort at sivilretten og ikke strafferetten. Hvis disse to delene skal opptre uavhengig av hverandre spiller det ingen rolle om mannen er dømt i strafferetten. Og jeg antar at du vil at de skal opptre uavhengig av hverandre? (For hvis ikke er det ikke noe poeng å ha to domstoler, tenker jeg.)

Opprinnelig lagt inn av smilefjes

I de tilfeller, som Tengs saken, hvor en er frikjent i straffesaken og deretter dømmes i en sivil sak så ser jeg poenget ditt. Her har vel også menneskerettighetsdomstolen uttalt noe om at dette ikke går an.

Jeg tror vi snakker forbi hverandre. Jeg brukte bare Teng saken for å eksemplifisere at det har skjedd tidligere at sivilretten og strafferetten kommer til forskjellige konklusjoner. Og det hadde vært rart om de ikke gjorde det i og med at bevisbyrden er anderledes.

I den saken jeg linken til ble mannen dømt sivilrettslig til å betale erstatning, men strafferettslig ble tiltalepunktene frafalt.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 15:16   #35
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Om man tar utgangspunk i denne saken med 8 åringen mener jeg hun bør få en økonomisk erstatning til å dekke f.eks at foreldre event må være med til spykolog og annet som fører til tapt arbeidsinntekt for foreldrene.
Jeg er motstander av erstatninger i millionklassen for å brenne seg på kaffe (for å sette det på spissen)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 15:31   #36
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg blir litt redd når noen hevder at livet til jenta er ødelagt. Jeg ble utsatt for seksuelle overgrep, og livet mitt har kanskje ikke vært lett, men jeg håper ikke folk synes det er ødelagt. Det var ikke en gang ødelagt da overgrepene skjedde, det bare føltes slik. Jeg er glad jeg fant folk som mente det annerledes.

Veldig, veldig enig.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 18:12   #37
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Om man tar utgangspunk i denne saken med 8 åringen mener jeg hun bør få en økonomisk erstatning til å dekke f.eks at foreldre event må være med til spykolog og annet som fører til tapt arbeidsinntekt for foreldrene.

Ja, jeg tenker også automatisk på dette i slike saker. Ikke har jeg all verdens tro på at man får god nok oppfølging i det offentlige helsevesenet heller, og kan se god nytte av slike midler til privat psykolog. Behov for psykologhjelp oppstår ikke nødvendigvis rett i etterkant - det kan komme i perioder mye senere, og da er det poengløst å stille seg i kø i et år for å (kanskje) komme inn til BUP eller lignende.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:02   #38
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3135286.ece

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-09, 22:36   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Ser man det. Bare det kom litt pes i avisen så var det mulig å anvende fornuft likevel.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-09, 02:16   #40
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Åtteåring må betale overgripers sakskostnader

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Ser man det. Bare det kom litt pes i avisen så var det mulig å anvende fornuft likevel.

Litt pes i avisen og anke til høyesterett på initiativ av en toppadvokat og en stiftelse mot barnemisbruk. Flott at de tok opp saken og går for voldsoffererstatning nå !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no