Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar sin?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-13, 11:53   #1
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar sin?

Jeg er usikker. Heller mest mot hel dress, men hvis det plutselig er sånn at nesten ingen har det er det vel fare for at hun ikke vil hun heller. Hun har god kontroll på påkledningen og kan godt ha todelt.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 12:31   #2
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Jeg har kjøpt heldress til min. Han fikk valget selv og det var det han ville ha.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 12:39   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Vi har kjøpt heldress til å ha fast på skolen og todelt til å ha hjemme og som reservedress, han har ikke valgt selv, men jeg tror han synes det ene er like greit som det andre.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 12:50   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Knerten skal ha hel vinterdress i år.

Ikke 10 ville hester kunne fått snuppa inn i heldress da hun gikk i førsteklasse. (Og det skjer ikke når hun går i 3. klasse heller.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 13:16   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Salg på Vossatassars hos www.familiebutikken.no.

99% gikk i todelt hos oss i 1. klasse. Vi har lite vinter da og omtrent ikke snø.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 13:39   #6
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Min førsteklassing har heldress.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 14:44   #7
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Ikke helt relevant, men min 3.klassing har fortsatt valgt dress. Det gjelder ca 50% av 3.klassingene faktisk, hovedsaklig guttene. Noen av jentene har litt mer pyntebehov, men dress er kulest fordi det går raskt å kle på.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 14:47   #8
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Det blir hel dress på førsteklassingen her også. Med 26 6-åringer på liten plass går vi for det enkleste, ja.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 15:01   #9
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Største hadde heil dress då ho gjekk i førsteklasse, men årets førsteklassing nektar. Så her blir det nok skibukse og jakke! Har ikkje kjøpt endå, men eg bør vel snart få gjort det. Plutselig er det vinter!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 15:10   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Min skolegutt var fornøyd med hel dress helt til nå i tredje klasse. Han var storfornøyd med noe som var lett og kjapt og kle på seg. Og særlig i første klasse var jeg glad for at han hadde én ting mindre å tenke på. Det var ofte han kom hjem godt kledd i heldressen sin, mens kompisen stadig hadde droppet eller glemt å ta på seg ytterbuksen sin...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 15:12   #11
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Poden nektet dress i 1.klasse. I klassen hans var det både todelt og dress.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 15:32   #12
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Mulig hun hadde gått i heldress den første tiden i 1 klasse, men det hadde det nok blitt fort slutt på.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 15:42   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Jeg har to førsteklassinger, en skal ha hel, en skal ha todelt.

Han som skal ha todelt kler på seg kjapt og greit, og er uansett ferdig lenge før tvillingsøsteren, selv om hun har hel dress. Derfor lar jeg han få ha todelt, siden han absolutt ikke vil ha hel. Tvillingsøsteren vil gjerne ha hel dress, og det er jeg glad for, for hun er som sagt veldig treig til å kle på seg.

Storesøstra hadde heldress til og med 2-klasse, men ønsket todelt i år, i 3-klasse, og da fikk hun det. Heldressen hun brukte i fjor passer sannsynligvis i år også, hvis ikke passer den sikkert til førsteklassebroren om han likevel skulle godta å bruke dress i ny og ne. Den er marineblå så den kan brukes til begge kjønn, og mirakuløst nok overlevde den storesøsters bruk sist vinter (Ticket2Heaven). I klassa hennes var det mange som brukte hel dress også i 2.klasse.

Har ikke prøvd Vossatassar. Kjøpte todelt fra Ticket2Heaven til tredjeklassejenta og førsteklassegutten, og Reima Sonny til førsteklassejenta. Både hun og jeg likte godt designet og fasongen på den, den ser litt tøffere og "eldre" ut enn en del andre dresser, og den skrå glidelåsen gjør den veldig lett å ta på.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 16:16   #14
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

4.klassingen her skal ha dress! Alle guttene og de fleste jentene hadde dress i fjor. Helst med cherroxer festet i strikken slik at det er raskt å smette oppi dressen! :-) her på Vestlandet fungerer det godt!

Han har og todelt her hjemme!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 17:18   #15
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Min 3 klassing skal ha dress . På skolen hadde så godt som alle dress i første. Mange i 2 klasse . Hun liker at det er så raskt å kle på seg . Hjemme har vi jakke og bukse i tillegg .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 22:03   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Førsteklassingen min har fått hel dress. Da vet jeg at han ikke går ut uten både over- og underdel på seg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 08:30   #17
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Når storebror gikk i førsteklasse hadde han todelt. I andre kunne han velge mellom dress og todelt, og valgte stort sett alltid todelt til skolen. I år har han kun todelt, og utfordringen er jo å få han til å kle på seg utebuksa. Vi har plutselig fått full vinter, og det er veldig varierende hva elevene har på seg, gitt. Men de blir heldigvis passet på av lærer og assistent, så de fleste 3.klassingene får på seg greit med klær. Og min sønn er jo så heldig at mammaen også passer på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 11:27   #18
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Ikke helt relevant, men min 3.klassing har fortsatt valgt dress. Det gjelder ca 50% av 3.klassingene faktisk, hovedsaklig guttene. Noen av jentene har litt mer pyntebehov, men dress er kulest fordi det går raskt å kle på.

Jepp. Min tredjeklassing også. Det går kjapt å komme ut da. Lite dill. Og jeg er glad, da kler hun i alle fall skikkelig på seg. Men hun er litt der at hun blåser i hva de andre gjør. Det er jo forskjell på barn der.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 09:27   #19
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Jeg tenkte å kjøre på 2-delt på 1.klassingen, men han kom på morgenen i dag og spurte om vi hadde en hel dress. Fikk på seg en Troll-dress med løst for som han har arvet av søstra, men jeg så fort at det ble mye plunder med det foret, så jeg skal få tak i en vattert vinterdress med glatt innside til han.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 09:52   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal førsteklassingene ha hel vinterdress? Og har noen erfaring med Vossatassar s

Hel dress både for 1.klassingen og 3.klassingen her. 3.klassingen prøvde å nekte i 1.klasse, men da hun så at alle andre brukte det, var det greit likevel. Nå er det allerede unger i klassen hennes som har funnet frem hel dress, så hun har spurt selv hvor hennes er.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no