Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hodelus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 19:16   #41
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Lever ikke lus av å suge blod? Jeg så et progam på animal planet en gang, hvor en kattunge holdt på å dø av blodtap pga lus. Dyrene får vel kanskje en annen type lus.
Uansett ville jeg ha tatt kuren så fort som mulig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 19:19   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Lever ikke lus av å suge blod? Jeg så et progam på animal planet en gang, hvor en kattunge holdt på å dø av blodtap pga lus. Dyrene får vel kanskje en annen type lus.
Uansett ville jeg ha tatt kuren så fort som mulig.

Ja, dyr har andre lus enn menneskets hodelus. Dyrene har dessuten pels over hele seg, mens hodelusen har et begrenset areal å leke seg på.

Man kan ikke dø av hodelus, de suger rett og slett ikke nok (well, they suck, but...). Men eksemet som klør kan bli infisert, og da kan man jo teoretisk sett dø da.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 10-01-07 kl 19:47. Årsak: La til en linje
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 19:29   #43
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Jeg hadde virkelig satt pris på om barnehagen arrangerte et kurs i lusleting og kjemming. Slik at man vet hva man skal se etter ol. Kunne jo fått inn en helsesøster en ettermiddag.

Kanskje noe for foreldreutvalget?

Arg.. nå klør jeg gitt . Tror jeg flykter fra denne tråden.


Sist redigert av Mandarin : 10-01-07 kl 19:52.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 19:52   #44
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelus

Jeg leker med tanken om å be om å få holde et lite innlegg/lysbildeshow på foreldreallmøtet ved skolestart til høsten - litt skremselspropaganda...

Hvis alle på skolen brukte lusekammen ukentlig ville vi ha eradikert problemet på hele skolen. Det er ganske fantastisk å tenke på.

Drømmen er å få til noe sånt kanskje. (Mer)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 19:54   #45
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelus

Jeg sjekker dem ukentlig. Med mindre lus kommer og forsvinner på en uke, så hadde jeg merket det.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 19:58   #46
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg sjekker dem ukentlig. Med mindre lus kommer og forsvinner på en uke, så hadde jeg merket det.

OK. Du er 110% tilgitt. Jeg forstod det som at du - uten å sjekke - "visste" at du/dere var lusfrie.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 20:04   #47
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Jeg har aldri sett en lus.

Bank i bordet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 20:26   #48
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg har aldri sett en lus.

Bank i bordet.

Men nå, har du sett en lus.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 20:28   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelus

Å herregud, Jane! Ikke skrem meg, jeg har høyt blodtrykk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:32   #50
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hodelus

Sånne bilder vil jeg tro får folk til å blåse støvet av lusekammen og sjekke regelmessig


__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:33   #51
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Men nå, har du sett en lus.

Himmel og hav (nordnorsk uttykkk?) den var stygg.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:35   #52
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg leker med tanken om å be om å få holde et lite innlegg/lysbildeshow på foreldreallmøtet ved skolestart til høsten - litt skremselspropaganda...

Hvis alle på skolen brukte lusekammen ukentlig ville vi ha eradikert problemet på hele skolen. Det er ganske fantastisk å tenke på.

Drømmen er å få til noe sånt kanskje. (Mer)

Det er jo nettopp slike tiltak du linker til her jeg ønsker å se. Et engasjemang blandt elever, lærere, bhg ansatte, helsepersonell osv
Jeg syns selv jeg har kammet ungene ofte nok, men nei den gang ei, så nå er det fast rutine etter hver hårvask.

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 23:43   #53
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Er dette et slikt kjempeproblem?
Jeg nevnte tidligere at ei bygd tok lusevask på dugnad. Alle i bygda møttes på skolen og tok kur samtidig. De som deltok visste ikke hvem som hadde lus og hvem som ikke hadde, men alle var med. Kanskje det kan gjøres på andre plasser.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:02   #54
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hodelus

Vi har til dags dato aldri hatt lus heldigvis og det har aldri vært kjente utbrudd i barnehagen heller de 4,5 årene jeg har hatt unger der. Jeg skulle gjerne ha hatt ett kurs i luseleting for jeg har ikke peiling på hva jeg gjør eller ser etter.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:47   #55
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Er dette et slikt kjempeproblem?
Jeg nevnte tidligere at ei bygd tok lusevask på dugnad. Alle i bygda møttes på skolen og tok kur samtidig. De som deltok visste ikke hvem som hadde lus og hvem som ikke hadde, men alle var med. Kanskje det kan gjøres på andre plasser.

Dette syntes jeg hørtes veldig snodig ut. Forstod jeg det riktig? Tok alle kur sammen, enten de hadde lus eller ikke? (Man skal ikke ta kur hvis man ikke har lus.) Og hvorfor dette hemmelighetskremmeriet? Er det en skam å ha lus i denne bygda?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 18:07   #56
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hodelus

Her har vi aldri hatt lus, men regner det mer som flaks enn noe annet. Har jobbet i barnehage i snart 9 år og har kun hatt 1 tilfelle med påvist lus på de årene.

På skolen til eldste er det lus i ett eneste renn, så jeg regner det kun som "rett rundt hjørnet".

Vet også om en skole som ikke sa ifra om lus på skolen fordi den eleven som hadde det var ett mobbeobjekt.... Så det kan igrunn være over alt uten at en vet det.

Og om en ikke skal sende ungen sin ett sted som det er lus; det kan ta mange måneder før en unge/voksen finner ut att en har det og tenkt på at den personen kan ha smittet mange før en oppdager det selv. Så det kan skje alle dessverre.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no