Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dekker forsikringen dette?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-07, 17:41   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Dekker forsikringen dette?

Har en meget kreativ og oppfinnsom sønn. I dag gjorde han det store! Tegnet ut bilen med en stein. To sekunder vi ikke så han. Var inne å hentet votter til jentungen.

Han har "tegnet" på bakluka og panseret.
Vi har uflaks forsikring gjennom vesta, lurte på om dere viste om den dekket slikt?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 17:43   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Har ikke peiling, men har også denne forsikringen gjennom Vesta så jeg er nyskjerrig på hva som skjer.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:06   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Uff så forferdelig kjedelig. Håper forsikringen dekker dette.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 19:10   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Vi har også den forsikringen. Jeg vil tippe at den dekker, kanskje litt avhengig av alder på barnet? (Rein tipping!) Men det er vel uansett en egenandel på sånnt?
Spent på å høre hva slags svar du får.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:26   #5
Therese
Fullverdig medlem
 
Therese sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 98
Therese har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Datteren til venninen min gjorde det samme, de fikk ikke dekt det.
Nå vet ikke jeg hvordan forsikring de har heller da.

Men, da sønnen min knuste det ene vinduet på huset så ble det dekt av forsikringen (hus) siden vi har sånn tabbeforsikring.

Håper dere får dekt det på forsikringen og spent på å høre hvordan det går.

__________________
Mamma til gutt f 95, jente f 00 og gutt f 05
Therese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-07, 22:57   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Uflaksforsikring? Hva i all verden er dette? Jeg jobber for et forsikringsselskap, men ikke med "sånne" forsikringer. Kan du forklare hva uflaksforsikring er?

Sånn til vanlig så dekker forsikringen det man ikke har gjort med vilje. Sønnen din gjorde det jo med vilje, men ....... kanskje det er for nettopp slike tilfeller man har "uflaksforsikring"?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 02:59   #7
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Uflaksforsikring? Hva i all verden er dette? Jeg jobber for et forsikringsselskap, men ikke med "sånne" forsikringer. Kan du forklare hva uflaksforsikring er?

Sånn til vanlig så dekker forsikringen det man ikke har gjort med vilje. Sønnen din gjorde det jo med vilje, men ....... kanskje det er for nettopp slike tilfeller man har "uflaksforsikring"?

De driver å reklamerer for slike uflaks forsikringer på tv har jeg sett.
Husker ikke hvem.

Men regner med at egenandelen er høy.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 09:53   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Hva hvis det var en annen gutt som hadde tegnet ut bilen?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 19:55   #9
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Dette står på vesta's hjemmesider, om du har bilforsikring med kasko:

Sitat:

Kasko
Kasko dekker det samme som delkasko, og i tillegg dekkes skade på - eller tap av - bilen som skyldes:

  • kollisjon
  • utforkjøring
  • velting
  • hærverk
  • annen tilfeldig og plutselig ytre påvirkning

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-07, 23:49   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Uflaksforsikring? Hva i all verden er dette? Jeg jobber for et forsikringsselskap, men ikke med "sånne" forsikringer. Kan du forklare hva uflaksforsikring er?

Sånn til vanlig så dekker forsikringen det man ikke har gjort med vilje. Sønnen din gjorde det jo med vilje, men ....... kanskje det er for nettopp slike tilfeller man har "uflaksforsikring"?

Tabbeforsikring og uflaksforsikring har vi bestandig hatt. Kunne brukt den flere ganger, men ikke gjort det.

Skal ringe forsikringselskapet i morgen å høre.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 08:42   #11
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Hvordan gikk det?

Har dere kasko trodde jeg dere burde være dekket, minus egenandel da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 09:09   #12
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Noen bekjente av oss fikk dekket nylakkering av bilen etetr at barnet skrev navnet på den med stein

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:10   #13
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Da har jeg ringt og fått ordnet opp i det.

Panseret, bakluka og passasjerdøren forran må hel lakkeres. Egenandelen var heldigvis ikke på mer en 2500 kr. Fikser dette den 29 januar også får vi leiebil.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:54   #14
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Da har jeg ringt og fått ordnet opp i det.

Panseret, bakluka og passasjerdøren forran må hel lakkeres. Egenandelen var heldigvis ikke på mer en 2500 kr. Fikser dette den 29 januar også får vi leiebil.

Så bra! Fikk dere bonustap?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:01   #15
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

må nesten le litt ...

Minner meg om de to niesene mine, døtrene til hver av søstrene mine. De "vasket" bagasjelokket på en parkert bil utenfor hos min mormor (fremmed bil) med sand og grus

De tok det forøvrig ikke på forsikringa, den snille, forståelsesfulle eieren av bilen hadde en venn som var pensjonert billakkerer, som ville bøte på skaden svært billig (hadde han ikke vært fullt så snill kunne han jo fått dekket full pris for lakkering og likevel latt den pensjonerte vennen gjøre det, og kjøpt godis for mellomlegget).

Godt at det ordnet seg!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:45   #16
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

må nesten le litt ...

Minner meg om de to niesene mine, døtrene til hver av søstrene mine. De "vasket" bagasjelokket på en parkert bil utenfor hos min mormor (fremmed bil) med sand og grus

De tok det forøvrig ikke på forsikringa, den snille, forståelsesfulle eieren av bilen hadde en venn som var pensjonert billakkerer, som ville bøte på skaden svært billig (hadde han ikke vært fullt så snill kunne han jo fått dekket full pris for lakkering og likevel latt den pensjonerte vennen gjøre det, og kjøpt godis for mellomlegget).

Godt at det ordnet seg!

Min venninnes lillebror beiset den flotte mercedesen til naboen. Han var ikke blid, for å si det sånn.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:39   #17
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Så bra! Fikk dere bonustap?

Nei ikke denne gangen, men vi kan ikke skade bilen innen de neste fem årene, ellers mister vi. Syns det er litt rart at det skal være slik, er jo ikke "vi", meg eller mannen som har ødelagt den. Så vist jeg krasjer i løpet av de neste fem årene, så skal jeg straffes for min sønn er en liten kreativ, nysgjerrigper .

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:42   #18
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Nei ikke denne gangen, men vi kan ikke skade bilen innen de neste fem årene, ellers mister vi. Syns det er litt rart at det skal være slik, er jo ikke "vi", meg eller mannen som har ødelagt den. Så vist jeg krasjer i løpet av de neste fem årene, så skal jeg straffes for min sønn er en liten kreativ, nysgjerrigper .

Ja, men det er vel for at det går på ansvarsforsikringen?
Så nå må dere kjøre pent de neste 5 årene, og om dere krasjer må det ikke være deres feil.

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 13:43   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Nei ikke denne gangen, men vi kan ikke skade bilen innen de neste fem årene, ellers mister vi. Syns det er litt rart at det skal være slik, er jo ikke "vi", meg eller mannen som har ødelagt den. Så vist jeg krasjer i løpet av de neste fem årene, så skal jeg straffes for min sønn er en liten kreativ, nysgjerrigper .

Man har visst også et lite ansvar for å passe på barna sine sies det

Men jeg skjønner at det føles urettferdig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:04   #20
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dekker forsikringen dette?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Man har visst også et lite ansvar for å passe på barna sine sies det

Men jeg skjønner at det føles urettferdig.

Jo sant det, men uansett så er man bare menneske og ikke supermenneske med nakke i øyne, eller kan være alle steder hele tiden. Var inne å hentet votter til minstejenta. Tragisk at man ikke kan gå fra ungen to min. uten at han ødelgger for fler foldig tusenlapper. Ungen har pr. dags dato kostet oss nesten 100.000 kr i skadeverk. Oppussing av bolig, ødeleggelse av to biler. Han er kronisk. Og ikke tro vi ikke snakker til han, eller lærer han hva som er galt. Bank i bordet, de to andre er ikke slik. Så vist noen har noen gode råd, så kom gjerne med dem.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no