Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (Tråd II)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 12:44   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jepp, jeg lager en ny siden den forrige nådde maksgrensen.

I går brukte jeg to togturer og bittelitt til på å strikke én vott av bellavottene. Kommer vel til å strikke nr. 2 i morgen. Jeg strikker de kortere, som disse som jeg strikket i fjor høst. Nå strikker jeg beige.


Etterpå skal jeg i gang med hverdagskjole til snuppa. Har kjøpt inn lilla garn, etter bestilling fra den bestemte frøkna. Modellen har jeg strikket før, det er en modifisert variant av enkel tunika fra Pickles. Denne strikket jeg for en tid tilbake, men den er for liten nå. Den jeg skal strikke nå blir lysere lilla, med innslag av rosa i garnet som veksler farge.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 15:05   #2
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Her går det i Marius for tiden. Akkurat ferdig med herremodellen til guttungen vår. Strikket en til han sist vinter, men bommet på størrelsen, så da måtte han få ny.

Jeg er også straks ferdig med en til jenta vår. Her har vi lekt oss litt med mønsteret, og det blir traktorer på den. Knalltøff.

Og så er jeg i gang med et par mariussokker.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 15:43   #3
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Mariusgensre. Ellers er jeg på jakt etter en fin poncho til meg selv, men har ikke funnet noe mønster ennå.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 20:56   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Pulsvarmere! Sleit med flettemønsteret på den første men greide det på den andre. Tror kanskje de hadde vært finere med ensfarget. Gratis på http://www.ravelry.com/patterns/libr...oves---stulpen

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (17,8 KB, 14 visninger)
__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 21:15   #5
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Sikksakkskjørt i koksgrått til meg, kortbukse i blått til en nevø, julekjole til minstejenta fra Klompelompe. Den blir dyp rød med beltesnor i gull eller sølv.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 21:40   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Akkurat lagt opp og fullført ca en cm vrangbord på syltynne pinner (2,5) rundt en bitte liten ring på førti masker.

Det skal bli en heldress til lille babyen i magen. Marirusmønster med rundfelling i klassiske farger. Det tar nok sin tid før det ligner på det da, enn så lenge har jeg en mørk blå bitte liten ring.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 00:43   #7
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Akkurat nå strikker jeg på et par votter som skal bli gave til en femtiåring( sammen med sokker som er ferdige og en bok).
Et par karisokker ligger i strikkevesken, tre enslige sokker venter på hver sin nummer to, et par korte sokker roper på å bli ferdig, en jakke er blitt 15 cm lang, et skjerf venter på avslutning.
Så det er bare å ha tungen rett i munnen, og gjøre ferdig.
I ullkurven ligger det garn til pingvinsokker og votter, de frister ...

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 00:52   #8
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Akkurat nå Marius til meg selv i beige, offwhite og rosa, med sokker og lue. Har strikket 6 Marius-luer og en Kvikk Lunsj lue, samt to Marius herregensere til jul. Og to sorte jakker med raglanfelling til barnebarna til jul. Jakkene er til bunadene jeg sydde i fjor, Rondastakken. Passer best med sorte enkle jakker.

Tror egentlig jeg kun har igjen å strikke en Marius-lue til i julegave i år.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:13   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har strikket to par lester i det siste og er godt i gang med par nummer tre. Holder også på med en lue. Alt skal være julegaver. Trenger et fjerde par lester før jeg er i mål.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 01:37   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker et pledd som skal toves i grått, rosa og rødlilla. Skal se om jeg finner et bilde.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 04:20   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Nå går jeg og legger meg, for har endelig fått ferdig dagens pannebånd nr 2. Minsten skal i dobbeltbursdag til to jenter i morgen, og det står litt dårlig til med finansene akkurat denne måneden. Kom på litt seint at jeg jo kunne strikke, så begynte etter jobb i dag. Gjenstår å feste totalt fire tråder, samt dampe dem. Det er hullstrikk/mønsterstrikk (Torapannebånd fra Klompelompe) så akkurat nå ser de bare ut som veldig korte og litt for romslige pulsvarmere. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:02   #12
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg prøver å få gjort unna litt julegaver. To av søstrene mine ønsker seg klukkakjoler. Jeg er ferdig med en, mangler bare heklekanten rundt. Straks ferdig med mønsteret på nr 2, den har gått litt tråkkere, litt mindre motivert og litt mindre strikketid. Har ellers kjøpt inn en del finull og votteboken til vottelauget. Planen er dermed å få ferdig noen votter som gaver også.

I tillegg er jeg nesten ferdig med en strikkajakke til ene lille tantungen, og vurderer en islandsgenser til den andre lille tantungen. Jeg trenger bare litt flere timer i døgnet, er en eksamen i veien før jula også .

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:20   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har begynt på disse nå i kveld:

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:28   #14
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker, litt halvhjertet, på denne: http://www.strikkorama.no/strikkeide...med-glidelaas/

Min blir i lys blågråmellert, og i en litt lengre og smalere modell. Tror jeg...

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 22:39   #15
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har begynt på disse nå i kveld:

Dette går treigt. Utrolig kjedelig å strikke på pinne nr. 2. Blir en del sideprosjekter, gitt.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 22:42   #16
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Ludviggenser frå Klompelompeboka. Ja, og så må eg montere nancykofta mi...

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 21:49   #17
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Akkurat ferdig med et sikksakkskjørt. Nå er det en frøken kanin genser på pinnene til et tantebarn.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 22:07   #18
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker luer fra Julekongen, som blir kalendergaver første desember. Jeg har kjøpt garn i rette farger, og strikker noe som ligner på bildene. Garnpakkene i butikken var latterlig overpriset.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-15, 00:56   #19
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Fin genser Krem.

Strikker nisseluer. Begge vil ha mørk blå istedenfor rød.

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...FcwQLAodnf0B9Q

__________________
tvillingbror og tvillingsøster - 2007
Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 18:42   #20
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Denne lua i denne fargen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no