Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (Tråd II)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-16, 19:24   #21
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg holder egentlig på med denne buksen, men gikk tom for garn rett før jul:


Siden jeg gikk tom for garn, begynte jeg på en genser til Lillebror, i denne nydelige fargen (som slettens ikke så så nydelig ut her):

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 19:25   #22
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har akkurat begynt på kragejakke (Nøstebarn) til 8-åringen. Hadde noe pickles merino liggende i mørk lilla, og det ville han ha.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 19:40   #23
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg teststrikker en genser i et nytt garn for meg, og det er bare så deilig og mykt. Norne sitt fingering i BFL, silke og cashmere.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 19:58   #24
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg oppdaga at jeg har glemt å vri maskene på halve påfuglgenseren jeg blei nesten ferdig med i romjula, og det syntes veldig godt, så nå er den to nøster kortere enn den var i stad. Jaja. Morsom å strikke, i det minste, og ermene er ferdige for lenge siden.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 20:18   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg oppdaga at jeg har glemt å vri maskene på halve påfuglgenseren jeg blei nesten ferdig med i romjula, og det syntes veldig godt, så nå er den to nøster kortere enn den var i stad. Jaja. Morsom å strikke, i det minste, og ermene er ferdige for lenge siden.



Hvordan ser en påfuglgenser ut forresten?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 20:24   #26
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har knappestolpen på Bøvertunkofta igjen, men må lære å hekle opp masker. Skal strikke de fra siden og ut.

Men mens jeg moter meg opp til det, tenker jeg å begynne på en ravnegenser jeg designa i fjor.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 20:49   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.



Hvordan ser en påfuglgenser ut forresten?

Pickles påfuglgenser.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 20:50   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Pickles påfuglgenser.

Den var fin!

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 21:21   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg holder på med danseskjørtet fra Klompelompe-boken.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 08-01-16 kl 21:44.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 21:23   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.187
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Lurer på om denne kunne vært fin med stripene i en annen farge? Men da burde kanskje rilledelen nederst vært i samme farge.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 21:34   #31
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker Marygenser til meg selv. http://www.ravelry.com/patterns/libr...er--marygenser
Svart med hvite blader.
Driver også med en genser til lilkebror, et tabbeprosjekt på tynne pinner. Håper den blir ferdig når den passer.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 22:16   #32
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Athena genser fra Drops. http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=6960&cid=1

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-16, 23:35   #33
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Langmogenser for meg som bruker laaaang tid.
Svart, grønn, gul, orange, rød og brun så det blir ikke den tradisjonelle hvite.
Er på arm nr 2. Siste innspurt.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 08:36   #34
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.121
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg holder på med et hekleteppe med sikksakk for å bruke opp litt restegarn. Ellers tenkte jeg strikke disse populære Marius-tova-vottene fra Sandnes, må bare få kjøpt meg litt fritidsgarn først.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 09:31   #35
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har tatt pause fra Mariusgensre, og strikker putetrekk i flettemønstre.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 10:02   #36
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Lurer på om denne kunne vært fin med stripene i en annen farge? Men da burde kanskje rilledelen nederst vært i samme farge.

Sikkert kjempefint! Men da blir den nok veldig varm siden garnet er tykt i utgangspunktet, og den blir dobbel. Og så er det såpass lange sprang mellom stripene at du bør tvinne kontrasttråden.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 11:25   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg holder på med Sally Cardigan på tredje året. Jeg er ikke så glad i å strikke, og gjør det bare når det er et plagg jeg virkelig, virkelig ønsker meg. Så jeg banner og sverter og går lei og legger det fra meg. Nå ønsker jeg meg en islandsgenser eller en fair isle i Du store alpakkas tweed-garn, så nå må jeg få denne ferdig. Har igjen ca 2/3 på ermene før jeg skal klippe opp og sette i knapper og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 12:09   #38
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Tallulah: Jeg er imponert over at du faktisk fullfører. Jeg hadde nok ikke klart å la være å begynne på det nye og mer spennende prosjektet. :litentålmodighet:

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 12:16   #39
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Tallulah, den var lekker! (Og virkelig deg.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 12:25   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Tallulah: Jeg er imponert over at du faktisk fullfører. Jeg hadde nok ikke klart å la være å begynne på det nye og mer spennende prosjektet. :litentålmodighet:

Fullfører og fullfører, fru blom. Du leste den delen med tre år? I mellomtiden har jeg heklet ulike små og større prosjekter, det liker jeg bedre. Men jeg syns ofte klær som gensere er finere strikket enn heklet, og da må jeg jo til pers da.

Amylin, takk! Ja, jeg håper den blir fin på meg! Jeg har strikket litt lengre ribbekant nederst, og skal ha full lengde på ermene, tror jeg. Vi får se hvor langt jeg gidder å strikke. Heldigvis strikker jeg dem samtidig, så det er ikke slik at jeg må begynne på et helt nytt erme når ett er ferdig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no