Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? (Tråd II)

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-16, 23:31   #61
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg strikker Mariusgenser til mellomstefrøken. Fått alt på én pinne nå, det er gøy!

Noen tips til å få mønsteret fint? Holder på med samme genser men bare til meg selv. Mini alpakka

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 09:28   #62
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Noen tips til å få mønsteret fint? Holder på med samme genser men bare til meg selv. Mini alpakka

Tja, min umiddelbare tanker er å ikke bruke alpakka. neida, jeg tipper det blir helt fint når man bare får dampa det. Det blir automatisk jevnt med merinoull. Ser f.eks. når svigerinnen min som er knallflink til å strikke bruker alpakkagarn til mønsterstrikk ser det veldig ujevnt ut før damping, men veldig fint etterpå.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 09:45   #63
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg strikker Mariusgenser til mellomstefrøken. Fått alt på én pinne nå, det er gøy!

Hvilket garn bruker du?
Har lyst til å strikke til ungene, men synes hjemmestrikket tøy blir fort klumpete å ha på, spesielt under annet tøy. Det må være noe som holder bra og gir varme, uten å være veldig stivt/tykt. Også må det være noe som ikke klør/klør minimalt!

Jeg kan gå med grov ull helt inn på kroppen uten å klø, så jeg er ingen god målestokk...

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 09:50   #64
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.

Hvilket garn bruker du?
Har lyst til å strikke til ungene, men synes hjemmestrikket tøy blir fort klumpete å ha på, spesielt under annet tøy. Det må være noe som holder bra og gir varme, uten å være veldig stivt/tykt. Også må det være noe som ikke klør/klør minimalt!

Jeg kan gå med grov ull helt inn på kroppen uten å klø, så jeg er ingen god målestokk...

Her er det et 100% merinogarn som strikkes på pinne 3-4, så det blir sånn passe tykt til genser. Garnet heter ONline Linie 4 Starwool, men det var noe garnbutikken min skulle slutte med, så jeg vet ikke hvor lett det er å få tak i.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 10:37   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg holder på å strikke meg denne:


Jeg strikker den som genser, og ikke kofte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 10:44   #66
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg holder på å strikke meg denne:


Jeg strikker den som genser, og ikke kofte.

Den kofta har akkurat mamma strikket til meg! Den er knallfin.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 10:46   #67
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Tja, min umiddelbare tanker er å ikke bruke alpakka. neida, jeg tipper det blir helt fint når man bare får dampa det. Det blir automatisk jevnt med merinoull. Ser f.eks. når svigerinnen min som er knallflink til å strikke bruker alpakkagarn til mønsterstrikk ser det veldig ujevnt ut før damping, men veldig fint etterpå.

OK. Strikker ferdig og så ser jeg etter damping om jeg bruker Alpakka neste gang (ikke begynt med mønsteret enda )

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 11:42   #68
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Nå strikker jeg Agathekofta til meg selv, mønster var i et blad fra Familien.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg agathe kofte.jpg (86,5 KB, 23 visninger)
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 11:48   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg tør ikke å klippe i det jeg har strikket, så det blir nok ingen kofte på meg noen gang. Amylin har sagt at hun kan hjelpe meg, men jeg er så pysete.

Det er utrolig mye fine kofter, så jeg burde kanskje bare kaste meg i det. I så fall tror jeg "sinna sau" står øverst på ønskelista.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 12:44   #70
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg har gjort ferdig Pickles påfuglgenser og har litt kjærlighetssorg. Holder på med Pickles Splitta genser, men den er kjeeeeedelig - vil ha noe med morsom struktur! Vurderer å hente fram en UFO: Denne jakka fra Drops design, i grått.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 13:26   #71
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tør ikke å klippe i det jeg har strikket, så det blir nok ingen kofte på meg noen gang. Amylin har sagt at hun kan hjelpe meg, men jeg er så pysete.

Det er utrolig mye fine kofter, så jeg burde kanskje bare kaste meg i det. I så fall tror jeg "sinna sau" står øverst på ønskelista.

Det går helt fint! Og jeg er IKKE veldig god på slikt.
Jeg svettet og var nesten på gråten første gang jeg klippet i noe jeg strikket, men det er faktisk ingen sak, bare man konsentrerer seg litt, og passer på hvor saksen går. Det er jo mange måter å gjøre det på, men jeg syr flere sømmer på hver side av der jeg skal klippe, også syr jeg et kantbånd over sårkanten på innsiden når alt er ferdig. Så er jeg sikker på at det ikke rakner senere. Ser noen strikker et pent belegg som de nester over sårkanten, det skal jeg prøve meg på denne gangen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 13:43   #72
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tør ikke å klippe i det jeg har strikket, så det blir nok ingen kofte på meg noen gang. Amylin har sagt at hun kan hjelpe meg, men jeg er så pysete.

Det er utrolig mye fine kofter, så jeg burde kanskje bare kaste meg i det. I så fall tror jeg "sinna sau" står øverst på ønskelista.

Jeg hjelper deg gjerne, og jeg skal prøve å praktisere henda-på-ryggen-pedagogik også. Si fra, så kan vi møtes.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 13:43   #73
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Tjorven, vi kan forresten starte med prøvelapper, da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-16, 13:48   #74
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg strikker bakgårdstopp til meg selv .

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 16:57   #75
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Tjorven: jeg er sikker på at du fikser det.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 17:55   #76
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Jeg er helt på slutten av disse sokkene til niesa mi.
Jeg burde visst bedre, jeg burde kjøpt meg dyrere garn fra utlandet av en type jeg vet jeg er venner med, jeg vet jo hvor mye jeg hater Sisu. Men neida! Sisu ble det i en fin isturkis farge og jeg har hatet hvert øyeblikk av disse sokkene for det garnet er noe av det verste jeg vet, og det splittet seg og nuppet og i det hele tatt Dessuten ble sokkene skrekkelig trange over hælen.



For å avreagere strikker jeg helt enkle sokker i dette garnet.



Også har jeg bestilt meg mønster/garnpakke til denne Bohus-genseren

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 17:59   #77
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Den genseren jeg skal til på kan også lages som kofte, jeg sitter på gjerdet ift det inntil videre. Det hadde jo unektelig vært mer praktisk.
Men da blir det med steek (klippe"kant" i midten foran) og ikke fram og tilbake som det står i oppskriften, jeg gidder ikke strikke mønsterstrikk fram og tilbake og hvertfall ikke så mye glattstrikk på så tynne pinner.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 21:12   #78
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tør ikke å klippe i det jeg har strikket, så det blir nok ingen kofte på meg noen gang. Amylin har sagt at hun kan hjelpe meg, men jeg er så pysete.

Det er utrolig mye fine kofter, så jeg burde kanskje bare kaste meg i det. I så fall tror jeg "sinna sau" står øverst på ønskelista.

Jeg har også veldig lyst til å strikke kofte, men kvier meg for klippingen selv om jeg før har klipt til ermer i en Mariusgenser. Men det ser mer omfattende ut i en kofte.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 21:13   #79
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

OK. Strikker ferdig og så ser jeg etter damping om jeg bruker Alpakka neste gang (ikke begynt med mønsteret enda )

Jeg har strikket 3 Mariusgensere i Alpakka, og synes slett ikke det ble ille.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-16, 21:47   #80
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå? (Tråd II)

apan og Tjorven, kanskje møtes over en kopp kaffe/te med et par prøvelapper og klippe-kurs?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no