Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Netthandel av 'jålesaker' fra utlandet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 07:14   #1
Billeba
Aktiv
 
Billeba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 103
Billeba er litt kulBilleba er litt kul
Standard

Netthandel av 'jålesaker' fra utlandet

Ser det er mange som er frustrert over LK og det norske tollvesenet. Akkjasan - sånn er det å bo i Norge.

Jeg sendte en forespørsel til tollvesenet da tullet med LK begynte og spurte litt om regler osv.

Opprinnelig lagt inn av jeg skrev...

Jeg ser at det på nettstedet www.lookfantastic.com står at de har store problemer med det norske tollvesen og at pakker som er bestilt til personer i Norge returneres. Flere nevner også at de må betale store summer i toll på produkter som handles derfra.

Stemmer dette? Må man betale toll på kosmetikk/hygieneartikler som handles i utlandet?

.....og fikk følgende svar:

Opprinnelig lagt inn av Tollregion Oslo og Akershus

Mere korrekt har firmaet fakturert kundene til en lavere pris enn prisene de oppgir/oppga på sine nettsider. I slike tilfeller er det ikke norske tollmyndigheter, men firmaene selv som skaper problemene og vi er pålagt å reagere i henhold til gjeldende regelverk.

Bestiller man varer pr. sending til en fakturapris ekskl. frakt på under NOK 200,- beregnes ingen avgifter. Det er ingen toll på kosmetikk/hygieneartikler, men er selve fakturasummen pr. sending enten NOK 200,- eller høyere beregnes 25 % moms av fakturasummen og av porto/frakt til Norge.

Til slutt vil jeg tipse dere om et par andre nettsteder som faktisk kommer gunstigere ut i pris (på det meste) - og da vil det fortsatt lønne seg sammenlignet med norske priser. Selv om det blir både toll og moms og tull i tillegg...

www.hqhair.com (har også salong og butikk i London)
www.jerseybeautycompany.co.uk (Jersey er jo et skatteparadis - uten toll og tull)

Damer: Nå er det bare å shoppe igjen!

Annet tips: Tur til London t/r med Ryanair koster fra kr. 300,- ....... det er mindre enn hva du må betale i toll og avgifter....går fint an å ta en dagstur!

Billeba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 13:36   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Netthandel av 'jålesaker' fra utlandet

Opprinnelig lagt inn av Tollregion Oslo og Akershus

Mere korrekt har firmaet fakturert kundene til en lavere pris enn prisene de oppgir/oppga på sine nettsider. I slike tilfeller er det ikke norske tollmyndigheter, men firmaene selv som skaper problemene og vi er pålagt å reagere i henhold til gjeldende regelverk.

Så annonsert pris har rang over fakturert pris når det kommer til beregning av mva? Jeg trodde at mva skulle regnes av det jeg faktisk betalte. Men jeg antar at det tollvesenet egentlig mener her er at firmaet oppgav for lav tollverdi i forhold til hva som er fakturert kunden?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-07, 20:45   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Netthandel av 'jålesaker' fra utlandet

[www.jerseybeautycompany.co.uk

Noen som har prøvd her? Står at ikke de sender til land utenfor EU?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no