Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskehjelp. Enlighten me!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-11, 17:51   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 21:47.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:24   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp -Enlighten me!

Vår kommer annenhver fredag, og vasker og støvsuger, og bytter sengetøy. Jo ryddigere vi har det, dess renere vasker hun.

Jeg syns nok kanskje ikke hun vasker fullt så rent som jeg foretrekker, men det skaper i hvertfall en viss kontinuitet i rengjøringen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:37   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp -Enlighten me!

Vår kommer hver tirsdag og støvsuger begge etasjer i alle rom, vasker gulv i 1.etage og på badene, vasker badene (vask, dusj, badekar, do osv). Annenhver uke støvtørker hun overalt, og annenhver uke skifter hun på senger. I tillegg vasker hun søpleskapet på kjøkkenet, tømmer søppelbøtter og pusser vinduer på terrassedøra innvendig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:39   #4
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Vaskehjelp -Enlighten me!

Vi har annen hver uke. Hun vi har er veldig nøye. Hun vasker alle overflater på kjøkkenet. Tørker støv i hele huset og støvsuger sofaen (hvit sofa). Hun tørker også over gulvlistene. Støvsuger og vasker alle gulv. Vasker bad og skifter på sengene. Hun vasker vinduer og stryker klær de gangene vi ber om det.

Hos oss er det gull verdt og sparer oss for mange konflikter.
Vi gjør litt mellom de gangene hun er her, men det er mye mindre enn om hun ikke hadde vært her.

__________________

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:48   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp. Enlighten me!

Vi hadde CityMaid annen hver uke der vi bodde før. De rengjorde svært grundig (støvsug, vask og støvtørk), og det kostet 850 pr gang (85 kvm).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 18:57   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskehjelp. Enlighten me!

Vi har annenhver uke, helt fint!

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 19:52   #7
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp. Enlighten me!

Vi har vaskehjelp hver uke en periode nå, mens ungene er helt små og må gjetes hele tida. Vi har stort hus, 280 m², så vi gjør en del selv også. Vaskehjelpa støvsuger og vasker golv i ganger, stuer og på kjøkken, tørker støv i den stua vi bruker mest, samt vasker to bad. Det utgjør omtrent 125 m² og tar 1,5-2 timer. Benker og bord og skapfronter og alt sånt på kjøkkenet tar vi altså selv, i tillegg til vask av soverom, vaskerom og et par oppholdsrom som ikke brukes daglig.

Det er et firma som står for renholdet, og det er flere forskjellige som har rengjort her. Jeg har klaget et par ganger, men da har deler av det som var avtalt ikke blitt utført i det hele tatt. Ellers er jeg fornøyd. Golvene skinner, og badene er reine. Jeg er ekstremt pirkete på bad, så det er ikke like nøye som jeg ville ha vasket selv, men det er mer enn godt nok. (Det er uansett billigere for meg å tørke støv av dorullholderen og skrubbe såpekoppen i dusjen selv en gang nå og da, og det tar ikke så lang tid å gå over speilene en gang til med nal. )

Jeg tipper vi begrenser det til annenhver uke når ungene er litt større, og kutter det helt etter hvert, for det koster jo litt. Jeg er heller ikke så glad i å ha "fremmede" i huset, jeg liker ikke følelsen jeg får av å sitte på baken mens andre jobber for meg (selv om jeg i svangerskapet var for dårlig til å gjøre jobben selv), og så er jeg litt kontrollfreak. Men det er veldig deilig å ha det reint og (fortsatt forholdsvis) ryddig når man tar helg, uten å småkjekle med sliten mann om hva som må gjøres og når.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 31-10-11 kl 19:57.
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:07   #8
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp. Enlighten me!

Vi har annenhver uke, 3 timer hver gang. Da støvsuger og vasker hun alle gulv nede, hun støvsuger alle guvl oppe, vasle begge badene skikkelig, og tørker støv.

Vi betaler rett i underkant av 2000,-/mnd (hvitt). Vi er svært fornøyde. Hun er rett og slett FLINK til å vaske :-)

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 22:49   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskehjelp. Enlighten me!

Annenhver torsdag, tørker støv, støvsuger og vasker gulvene m/lister, skifter på sengene,
fjerner fingermerker fra dører, vegger og skap. Bruker ca 4 timer pr gang, huset er på 250 kvm. Betaler ca det samme som Hondacrv.

Jeg bestiller henne for hele dager en gang om våren og en gang før jul.
Da vasker hun oppå og bak skap, sengene blir dratt skikkelig frem, vinduer og litt mer grunndig. Da betaler jeg rundt 2.000,- for hele dagen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no