Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-16, 21:56   #1
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Vi skal pusse opp kjellerstua vår. Vi har vært en runde på noen butikker i dag og tittet litt, og handlet inn sparkel og maling til taket i første omgang.

Utgangspunktet er et rom på ca 3,5 meter * 6 meter, det er murvegger, murtak og et gulv som vi tror er ferdig avrettet. (Skal dobbeltsjekke det, men mener forrige huseier sa det.) Det er litt lavt under taket (2,20 kanskje) og en gammel dørkarm.

Vi vil ha kjellerstue + bod i enden. Tenker å ta ca 1,5 meter til bod.

Hva slags varmekabler er greit å legge selv og ok i en kjellerstue hvor det ikke bør bygge mye i høyden? Vi var på OBS Bygg i dag og kikket på Pergo varmekabelsystem, det vil komme på ca 10 000 kr hvis vi velger å ha varmekabler på ca 12 kvm og ha resten (kantene og boden) uten varme, bare en sånn matte som er like høy.

Vi tenker ferdigmalte MDF-plater på veggene. Det er en yttervegg, de tre andre er mot andre kjellerrom. Bør kanskje isolere den ytterveggen da? Ut fra det vi så på OBS i dag bør vi regne ca 5000 kr på veggplatene, men hvilken byggevarekjede er egentlig billigst? Vi har stort utvalg (Grenland).

På Byggmax hadde de noe laminat til bare 99 kr kvm, men er det ok, tror dere? Jeg har ikke greie på gulv, men hva kan skje hvis vi kjøper gulv som er for dårlig? Eller finnes det ikke for dårlige gulv?


Hvis det er sånn at vi ikke trenger å gjøre noe mer med gulvet før vi legger gulv, høres dette ut som et realistisk budsjett?
Varmekabler - 10 000 kr
Vegger - 5000 kr
Laminat - 2200 kr
Dør x 2 - 4000 kr
Småting som lekter, plast, ++++ 2000 kr
Elektrisk opplegg i tillegg. Vil vel trenge kanskje 4 doble stikk og opplegg til lampe med bryter på vegg.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 09:19   #2
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Tror det er vanskelig å si noe om hvilken kjede som er billigst, noen har billigere maling, men dyrere byggevarer, og så er det stadig kampanjer som gjør at det endrer seg... Slike mdf-veggplater er det ofte tilbud på, så det kan sikkert være mulig å spare litt om man er litt på utkikk.

Ellers har jeg ingen kommentarer til budsjettet, annet enn at det sikkert vil koste noe å koble til de varmekablene, og det trengs kanskje en termostat e.l.?

Lykke til med oppussing, kjellerstue er kjekt å ha!

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 09:53   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Pergo er den eneste du kan legge selv.

Med varme under kan dere fint legge laminat, vær bare obs på at det er et plastgulv som kan oppleves litt bråkete. Uten varme blir det kaldt.

Når det gjelder pris er det lurt å sjekke flere, men det er ikke de store beløpene å spare når dere skal ha såpass lite.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 21:35   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Ungene har sånne varmekabler på rommene sine.
Funker veldig bra, og tror de var lette å legge.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-16, 22:14   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Pergo er den eneste du kan legge selv.

Med varme under kan dere fint legge laminat, vær bare obs på at det er et plastgulv som kan oppleves litt bråkete. Uten varme blir det kaldt.

Når det gjelder pris er det lurt å sjekke flere, men det er ikke de store beløpene å spare når dere skal ha såpass lite.

Flere som har svaksstrømsbaserte folier man kan legge selv. Hvis man her først skal ha elektriker til andre ting, ville jeg kanskje sjekket om hva de samtidig tok for å legge en 230V-basert løsning. I hvert fall hvis man skal ta dette på mer enn de kvadratene som er oppgitt.

Bråkete er jeg egentlig ikke enig i. Det vil kanskje gjelde hvis man går i "plastsko" e.l., eller teoretisk hvis man har det i en overetasje. Her skal det i tillegg legges folie, som også vil bety at det må legges Depron-matter e.l. under gulvet. Med Pergo trengs ikke Depron, da mattene i seg selv vel har denne funksjonen - om det blir like bra sperre for at varme ikke skal gå nedover vet jeg ikke. Uansett, gulvet får et mykt underlag.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]

Sist redigert av mrc : 17-06-16 kl 22:20.
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 08:42   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Jeg syns dere tenker for få stikk. Jeg ville ha hatt 2 doble på kortveggen og minst tre doble på langveggen, dvs 10 til 12 stikk.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 13:14   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg syns dere tenker for få stikk.

Jepp. Ser rett på tv-benken der det er 7 produkter som krever strøm: tv, tuner, kabelmodem, ruter, apple-tv, printer og lampe.
Legg til litt ellers, ikke minst for de som skal lade mobiler og brett og pc'er.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 17:26   #8
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Når det gjelder yttervegg... har ingen erfaring, men når det gjelder slik isolering av kjellervegger er det en del som bør undersøkes i forhold til ytterisolasjon kontra isolasjon innvendig, at det ikke er fukt og hvordan dreneringen ellers er.

Fedigmalte lister - jeg ser på slike som ferdig grunnet og ender opp med å male dem et strøk eller to for at det skal bli bra. Man vil jo få hull etter at de settes på plass vanligvis, men hvis det er murvegger her vil jo et kraftig lim være mer aktuelt for å feste listene (f.eks. Tec7 o.l.).

Skal det på plass TV o.l., så få plenty av kontakter - gjerne firerkontakter i stedet for doble. Man har ogso Euro-stikkontakter med samme størrelse som vanlige doble stikk, men som har tre tilkoblinger, samt kontakter som er to runde + tre euro i ett. Er det snakk om bokser her fra før, eller skal det legges ledninger på listene?

Ang. pris på gulv. Dette er vel trolig ikke et gulv med stor belastning. Jeg legger imidlertid gjerne litt ekstra i gulvet for at det skal tåle litt vannsøl som blir liggende litt, samt låssystem som tåler litt ujevnheter, tunge møbler o.l. Har gått for Alloc overalt, og i de større mer belastede rommene er det benyttet Alloc med metallskinne i tillegg til den vanlige låsen. Stuegulvet vårt var et sjansespill pga mye ujevnheter - både fall og kuler. Alloc-en har klart dette bra så langt (5 år siden det ble lagt - tenkte at det var 50/50 at jeg kanskje måtte ta opp gulvet for så å avrette - ville ikke starte med avretting midt på vinteren).

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 19:24   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Takk for mange fine svar! Har lest underveis i helga, men ikke orket å kommentere fra mobil.

Å velge parkett i kjellerstua er helt uaktuelt. Vi har laminat i hele resten av leiligheten, og er vant til å gå på det. Det vi har er nok en dyrere type enn vi tenker i kjellerstua, men der nede er det tenkt at man skal sitte stille og se på tv eller leke rolig, og får ikke den belastningen i det hele tatt som det er her i 1.etasje med traving til og fra kjøkken, gjennom hele leiligheten for å komme ut på verandaen, e.l.


Galathea: tilkobling og termostat er med i prisen på varmekablene vi har sett på.

mrc: vi skal etter hvert pusse opp vaskerommet i kjelleren også, men der er vi nødt til å vente pga økonomi. Jeg hadde håpet at vi skulle fått fikse absolutt mest mulig selv i kjellerstua.

Jeg vet ikke hva du mener når du spør om det er snakk om bokser her fra før? Det er ikke noe opplegg for strøm der per dags dato, som kan brukes. Alt er koblet fra, men ikke alt er fjernet. Vi har skjøteledning og arbeidslampe der nede når vi leter i pappesker etter ting og tang.

Tror vi burde få målt fukt der nede, mannen er nemlig 100 % sikker på at det overhodet ikke er fukt, men jeg mener at det nok er det. Ytterveggen ligger sånn til at det er påbygg 5 meter lenger ut i 1.etasje, og det skal visst være godt drenert under der, men jeg har fått tips om å lekte ut slik at det blir kanskje 5 cm med luft mellom murvegg og innevegg. Tror kanskje vi bør få en som har peiling på slikt til å komme og se før vi setter i gang. Kanskje det kunne vært et alternativ å ha akkurat ytterveggen som malt mur, og så legge veggplater på de andre veggene?

meisje og -ea-: ja, jeg er egentlig helt enig. Vi er fan av å ha mange stikk, så jeg vet ikke helt hva som gikk av meg her. Men på den andre siden tror jeg ikke det kommer til å være noe særlig mer enn tv der nede. Her oppe har vi jo både forsterker, dvd-spiller, internettboks og tv-boks i tillegg til tv, men der nede tenker vi å bruke kun chromecast, tenker jeg. Men bør ha sikkert 8 stikk ved tv likevel.


Ting skjer ikke akkurat fort her i huset, så hvis vi kommer i gang før jul, er jeg fornøyd.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 20:06   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Kveldens diskusjon er som følger: er det nødvendig å ha ordentlig gulv og vegger i boden, eller skal den fortsette å ha murgulv og murvegger? Jeg hadde tenkt at vi skulle legge gulv i hele rommet, vegg på alle vegger, og så lage en lettvegg som gir oss boden. Men så tenker han at vi først lager lettveggen, så legger vi gulv og setter opp vegger bare i kjellerstua, og hyllesystem bak veggen, med murvegger og murgulv fortsatt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 22:00   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Shit, ser nå at det er endel lavere enn jeg trodde, det er ca 2 meter høyt under taket, bare. Da burde vi nok hatt en 190 cm høy dør, men finnes det? Finner bare på 200 eller 210 cm.



Edit: Neida, glem det. Finner dører på 190 x 70 som vil passe fint.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 22:11   #12
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Jeg ville lagt gulv i hele og så lettvegg, rett og slett for å ha fleksibiliteten til å ombestemme seg senere mtp planløsning.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-16, 22:16   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Ja, vi har omsider blitt enige om det, etter han skjønte hvor lite penger det dreide seg om. Jeg sa at jeg er lei av å bo steder hvor folk ikke har lagt gulv i hele rom pga sånne ting som det, vi har vært borti flere tilfeller av plassbygde skap o.l uten gulv inni.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-16, 08:09   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Vi har varme og et ok gulvbelegg i kjellerstua. Det er godt å gå på og tåler alt. Både vannsøl og annet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 14:14   #15
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kveldens diskusjon er som følger: er det nødvendig å ha ordentlig gulv og vegger i boden, eller skal den fortsette å ha murgulv og murvegger? Jeg hadde tenkt at vi skulle legge gulv i hele rommet, vegg på alle vegger, og så lage en lettvegg som gir oss boden. Men så tenker han at vi først lager lettveggen, så legger vi gulv og setter opp vegger bare i kjellerstua, og hyllesystem bak veggen, med murvegger og murgulv fortsatt.

Ville kanskje lagt gulvbelegg, omså bare limt i kantene om overhode. Lettere å holde rent enn murgulv.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-16, 14:30   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppussing av kjellerstue selv - hundre spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.


Jeg vet ikke hva du mener når du spør om det er snakk om bokser her fra før? Det er ikke noe opplegg for strøm der per dags dato, som kan brukes. Alt er koblet fra, men ikke alt er fjernet. Vi har skjøteledning og arbeidslampe der nede når vi leter i pappesker etter ting og tang.

Bokser der stikkontakter settes - altså om det er skjultanlegg, at ledninger går i rør i veggene og så monteres stikkontakt bare til boksen. Eller er det tenkt at det skal legges ledninger f.eks. langs lister?

Siden det her er snakk om murvegger, vil jeg anta at det er utenpåliggende ledninger det er snakk om.

Sitat:

Tror vi burde få målt fukt der nede, mannen er nemlig 100 % sikker på at det overhodet ikke er fukt, men jeg mener at det nok er det. Ytterveggen ligger sånn til at det er påbygg 5 meter lenger ut i 1.etasje, og det skal visst være godt drenert under der, men jeg har fått tips om å lekte ut slik at det blir kanskje 5 cm med luft mellom murvegg og innevegg. Tror kanskje vi bør få en som har peiling på slikt til å komme og se før vi setter i gang. Kanskje det kunne vært et alternativ å ha akkurat ytterveggen som malt mur, og så legge veggplater på de andre veggene?

Det helt sikkert en del info om dette på nettet. Husk også at når mur her evt. bare males, kan det være snakk om å bruke spesiell maling som gjør at muren "puster". Forstått det slik at det er en del som har gjort tabben av å male med vanlig latexmaling o.l. og stengt inne fuktighet. Kan være avhengig av murtype etc også (hel støp, stein av en type som så er lagt murpuss på? etc).

Hvis man skal lekte ut en vegg, kan det jo være en tanke å sette opp bokser på denne og få det da skult i hvert fall her. Er enklere også hvis man senere skal pusse opp og ser penere ut.

Sitat:

meisje og -ea-: ja, jeg er egentlig helt enig. Vi er fan av å ha mange stikk, så jeg vet ikke helt hva som gikk av meg her. Men på den andre siden tror jeg ikke det kommer til å være noe særlig mer enn tv der nede. Her oppe har vi jo både forsterker, dvd-spiller, internettboks og tv-boks i tillegg til tv, men der nede tenker vi å bruke kun chromecast, tenker jeg. Men bør ha sikkert 8 stikk ved tv likevel.

Kontra en vanlig stikkontakt, koster det i utgangspunktet ikke mye ekstra å få en slik f.eks.: http://www.elektroimportoren.no/elek...buteValue=4698
(med det sagt, en del elektrikere som kun monterer materiell de leverer selv, kan det være at de tar stygge priser for slike)

Nevn for elektriker at vaskerom etter hvert også skal pusses opp.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no