Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-11, 11:28   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Skal vi ha håndtak eller ikke?
Ja, og se bort i fra ting som mangler og ting som flyter.



Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:49   #2
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Vi har Solär fronter fra Ikea på kjøkkenet og vi irriterer oss litt over at vi ikke valgte med håndtak,det er spesielt tungt å åpne kjøleskuffene.
Men det er en vanesak.

Så jeg ville kanskje tatt med håndtak om jeg var deg,selv om jeg liker det best uten. Sånn rent utseendemessig.


Sist redigert av Fjols : 07-11-11 kl 12:03.
Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:53   #3
Suppehue
Aktiv
 
Suppehue sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 112
Suppehue er litt kul
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Håndtak.
Jeg er ikke så moderne av meg at jeg synes det er fint uten.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:55   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Vi har ingen kjøleskuffer.
Tenkte på å ha håndtak hele tiden helt til noen andre lurte på om vi ikke bar skulle ha slik at dører og skuffer åpner seg når vi trykker de inn (skjønte hva jeg mente, ja?).

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 11:57   #5
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Vi tenkte i såfall på disse håndtakene

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:02   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Du trenger strengt tatt ikke håndtak syntes jeg, men jeg tenker på alle fingermerkene som kommer til å bli på skapdørene.
De håndtakene du viser er også fine (for de ligner veldig på de vi har valgt). Og jeg tenker det blir mindre vasking når man bruker håndtak.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:03   #7
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi tenkte i såfall på disse håndtakene

De var fine og enkle.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:09   #8
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Da blir neste spørsmål; vi må ha lange håndtak, ja?
Eller blir det helt rart når noen av skapdørene er 40 cm.
Kan vi ha både lange og korte? Ser for meg st det kan gi et litt rotete inntrykk.

Mange valg man må ta altså

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 12:11   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Og på skuffen under vasken, ett håndtak bare eller skal vi ha fler slik at det ser ut som om det er tre skuffer som på de to skuffeseksjonene ved siden av?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 16:12   #10
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Vi har håndtak som er ca. 25 cm lange på 40-skuffer. Det ser ikke rart ut, syns vi. Men ville ikke hatt lengre. Under vasken har vi bare ett, selv om det er to skuffefronter oppå hverandre. Vi syns ikke det ser rart ut heller. Om dere er i tvil, kan dere jo bare ta med dere en pakke hjem og se? Ikke håndtak, ville jeg ikke vurdert. Tror du blir lei av merker.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 16:29   #11
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Vi har akkurat pusset opp kjøkken, og har valgt samme håndtak. Vi har en skuffeseksjon på 40 cm, samt to høyskap som er 40 cm. Har valgt lange håndtak på alt. Hadde vi hatt en hel haug skuffer som var 40 cm ville det kanskje sett rart ut, men på den ene seksjonen ser det bare fint ut fordi det passer med resten. Fordelen med lange håndtak er at det er lett å få tak på de, uansett hvor man strekker ut hånda.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:20   #12
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Korte og lange om hverandre, må du ikke finne på. Ser på bildet en gang til nå - du har allerede langt, rustfritt håndtak på ovnen. Tror det blir fint med lange.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:21   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Jeg skamslo et kne på det helsikes håndtaket på ene skuffen i går, så om jeg kunne ombestemt meg hadde alle håndtakene røket rett ut!

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 17:53   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Jeg synes det er fint uten
Men dørene blir fort skitne da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 20:58   #15
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg synes det er fint uten
Men dørene blir fort skitne da.

Signerer denne.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:03   #16
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Jeg syns det er veldig pent uten. Hvilken innredning er det dere har kjøpt?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 21:13   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vi har ingen kjøleskuffer.
Tenkte på å ha håndtak hele tiden helt til noen andre lurte på om vi ikke bar skulle ha slik at dører og skuffer åpner seg når vi trykker de inn (skjønte hva jeg mente, ja?).

Jeg vet at jeg hadde blitt gal av fingermerker.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:20   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg syns det er veldig pent uten. Hvilken innredning er det dere har kjøpt?

Aplåd.

Det blir håndtak. Det store temaet på IKEA i dag var korte eller lange
Kom vi hjem med håndtak. Nei!

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-11, 23:33   #19
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Aplåd.

Det blir håndtak. Det store temaet på IKEA i dag var korte eller lange
Kom vi hjem med håndtak. Nei!

Håndtak og knotter er bestandig vanskelig.
Glemte å si at jeg synes kjøkkenet ditt ser fint ut.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-11, 10:40   #20
Prilla
Superduperaktiv
 
Prilla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 554
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Sv: Håndtak eller ikke på kjøkkenet?

Fint uten, men tror jeg foretrekker håndtak. Vi har forresten likt kjøkken ser jeg. Veldig fint.

Men, hvordan får dere åpnet skuffene bare med å trykke på dem? Sånn er ikke våre i hvertfall, er nesten litt tunge å åpne og vi har håndtak.

Vi har disse fra ikea og synes de passer godt. Gjør ikke så mye av seg, men gjør at skap og skuffer er forholdsvis enkle å åpne.( bortsett fra at skuffene er litt tunge da..)

Lette etter dem på ikea.no, men fant dem ikke. Tror de heter strecket eller noe.



__________________
"If you really want to do something, you'll find a way. If you don't, you'll find an excuse."
- Jim Rohn

Sist redigert av Prilla : 09-11-11 kl 01:01. Årsak: mindre bilde :)
Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no