Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Trenger også hårhjelp

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-07, 10:39   #1
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Trenger også hårhjelp

Advarsel: langt og detaljert.

Sukk - jeg gir snart opp håret mitt. Lar det vokse langt og har en strikk i konstant. Da vet jeg i alle fall hvordan det oppfører seg, selv om det ser fælt ut. Men jeg er villig til å forsøke en gang til, for jeg vil så gjerne se kul og fresh ut...

Har noen gode tips til frisyre og ikke minst stylingprodukter for rotekte skandinavisk hår? Det er tynt, det er uhyre glatt (frisørene sukker fordi saksa glir), jeg har enkelte sveiver som gjør at jeg må blåse håret tørt for ikke å få skikkelig sovesveisskille i bakhodet, og det holder ikke på noen stylet frisyre uten samtidig å avsløre hvilke enorme mengder stylingprodukter som måtte til. Det nytter aldeles ikke å klippe det opp, da ser det slitt ut etter kort tid og det blir uendelig pistrete.

Jeg er liten og tynn, men har et kraftig kjakeparti. Hadde nylig bob, og det var forsåvidt en variant jeg var mer fornøyd med enn det meste annet jeg har kommet hjem med. Bakdelen er at jeg må føne hver dag.

Har vært veldig fornøyd med Sebastians volumeprodukter, særlig serumet. Men det varer virkelig ikke så lenge som frisøren lover, så det blir fryktelig dyrt og brukes bare ved spesielle anledninger.

Er jeg for kravstor? Er alternativene å akseptere at jeg enten må klippe kort (hjelp!) eller å se ut som en grå mus?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:42   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger også hårhjelp

Har du farge eller striper i håret? Det får det til å svelle litt (volum), og det blir ikke så glatt. Da blir det litt lettere å stelle.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 10:48   #3
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger også hårhjelp

Det var et godt tips. Har hatt for et års tid siden, men stripene forsvant rimelig raskt. Kanskje jeg skal forsøke det igjen.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 11:29   #4
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger også hårhjelp

Hvis du både farger striper og striper inn noen lyse, får du både spenst og spill i håret. Det er flott å bruke farge som er beregnet på grått hår, hvis den slipper fort. Den er det mer pigmenter i! Å klippe litt etasjer i det er også lurt, bare be frisøren holde seg unna kniven. Det blir sjelden bra å skjære med kniv når man har sånn hår. Det ser fort slitt ut! Kan heller klippe det med tynnesaksen.. (Ikke tynne det ut, men bruke den på lik linje som den andre saksen på spissene..), da sklir det bedre sammen, og legger seg penere. I tynt nordiskt hår ser man lett linjene i håret.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 13:23   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger også hårhjelp

Dette var tipsene for meg! Jeg har i de siste årene hatt kort-kort hår, da det er det eneste jeg har fått til på hårfronten. Har likedan hår som deg Rug, og det er utrolig frustrerende å ha slik glatt tynt hår. Alternativene har vært bob eller kort-kort. Bob = mye føning, kort-kort er litt guttete og krever mye voks på mitt hår ihvertfall.

Nå har jeg spart til nesten halvlangt, og har det litt oppklippet, i tillegg skråklipt lugg. Det ble ikke så verst egentlig, men tror jammen jeg skal stripe/farge det for å få mer liv i håret. Det var gode tips Cilen.

Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 21:36   #6
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Trenger også hårhjelp

Helt enig med cilen ang det å farge/stripe håret, det hjelper å "herpe" det litt

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no