Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ønsker anbefaling: foundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-16, 13:26   #1
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.671
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ønsker anbefaling: foundation

Jeg trenger ny fundation. Optimalt sett en kombivarianten av fundation og pudder. Jeg får irritert hud av mineralsminke, så det er jeg ikke interessert i. Har tendenser til rødhet i huden. Litt tørr/kombinasjonshud.

Jeg har prøvd forskjellige merker, men ennå har jeg ikke funnet den eneste ene.

Noen gode tips?

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 14:29   #2
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg har dehydrert / fuktfattig hud med en del rødhet. Jeg varierer litt mellom ulike typer foundation, men stort sett går det i Urban Decay Naked Skin (lett / medium dekkevne) og Lancôme Teint Vissionaire (medium dekkevne). Jeg liker egentlig UB'en best, iallefall til hverdags, den gir et veldig naturlig utseende på huden. Jeg har også Christian Dior Nude Skin, den liker jeg periodevis. Det samme gjelder CD Nudeskin BB Cream, den er som en svært lett foundation.

Foundation i kompakt form har jeg aldri prøvd, så ingen tips der. Jeg har hud som sminken lett "sklir" av på, så jeg er avhengig av et godt pudder også. Uten det vil enhver foundation legge seg i linjer og spises opp av huden min. Nå bruker jeg dette fra Nars som jeg er veldig fornøyd med.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 16:17   #3
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Denne bruker jeg

http://www.kicks.no/sensai-b771/make...-refill-p41947

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 16:31   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.671
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg har en fra sensai som jeg egentlig liker godt, men huden min liker den ikke. (Jeg kommer ofte tilbake til Clinique, faktisk) den fra lancome med concealer i samme farge i toppa, må jeg sjekke ut, kjenner jeg.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 16:33   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Har prøvd utallige og kun denne synes jeg er god. Magisk! Pluss for solfaktor!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (11,7 KB, 92 visninger)
__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 18:51   #6
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg sverger til Kanebo sensai lasting velvet, men mulig det er den du har brukt? Jeg tåler heller ikke mineral sminke, og klør av alt. Har rosacea, og er dermed ofte rødflammete i ansiktet. Kanebo sensai dekker fint, samtidig som jeg ikke blir verre ved å bruke den, slik jeg gjør med andre typer.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 19:08   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg er mest fornøyd med Diorskin Nude kompaktfpundation. Man kan regulere dekkevnen selv. Jeg bruker et tynt lag og da varer den minst et halvt år.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-16, 19:16   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.671
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Jeg sverger til Kanebo sensai lasting velvet, men mulig det er den du har brukt? Jeg tåler heller ikke mineral sminke, og klør av alt. Har rosacea, og er dermed ofte rødflammete i ansiktet. Kanebo sensai dekker fint, samtidig som jeg ikke blir verre ved å bruke den, slik jeg gjør med andre typer.

Det er den som heter "total finish" jeg har.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 00:13   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg har en fra Dior som jeg liker godt og så har jeg den som Teflona linker til. Den synes jeg mer er farget dagkrem enn foundation da.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 11:13   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.671
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg får vel finne meg et parfymeri. Ny tråd da, kanskje? "Anbefal et parfymeri i Trondheim". jeg vil anta at det på torget anbefales, men de liker jeg ikke....

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 11:26   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Det er nesten umulig å få noe ut av anbefalinger når det gjelder foundation syns jeg, siden en har så forskjellig hud og preferanser. Mineralsminke anbegales jo av mange, men jeg ser ut som jeg er 100 år eldre med det. Selv om jeg har lite rynker i utgangspunktet.

Jeg hadde funnet den perfekte som jeg brukte i flere år, fra Lancome, og så gikk den ut av produksjon for et par år siden. Så nå har jeg forgjeves forsøkt å finne en som passer like bra både i farge og konsistens og alt sammen. Har kjøpt en fra YSL nå som virker ganske lovende. Det beste er å få parfymeriet til å lage små prøver på noen du vil prøve, og så teste dem i ro og fred hjemme.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 11:30   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Lancome teint idole 24h ultra. Ingen over, ingen ved siden. I hvertfall ikke for mitt kombinasjonstryne med røde flekker.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 12:12   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg gikk på smellen for noen år siden og kjøpte IDpudder. Har neste ikke vært brukt. For mye dill for min del.
Har trivdes best med CC cream fra Max Factor. Sort tube. Men tror den har gått ut så har også kjøpt CC cream fra Loreal. Liker den også. Jeg har lilla type. Solfaktor i begge. Blander en liten dæsj sammen med dagkremen når jeg gnir den utover. Pluss solpudder fra Mary Kay eller Guerlain etterpå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 12:19   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg har blandingshud med tilløp til rocacea, og bruker garnier BB-cream. Men det er fordi jeg vil ha en naturlig stil uten å dekke til mer enn de røde partiene og få litt glød i huden.

Jeg var innom Steen og Strøm for å se om jeg kunne finne noe tilsvarende fra et av kvalitetsmerkene, men fikk følgende hjelp:

Jeg: hei, jeg ser etter foundation, gjerne lett av typen BB-cream, som er lett å bruke i hverdagen uten å måtte bruke tid på sminke om morgenen..
Hun: da tror jeg vi prøver denne her, fra Chanel! *koste koste, smøre smøre* Se, så fint, hva synes du?
Jeg: jo, ja, det var sikkert fint, fargen stemmer jo sånn noenlunde..
Hun: men du MÅ ha et lett solpudder på, ellers ser du jo ut som en maske *pudre pudre*
Jeg: eh, ja, dette ble jo bedre. Men jeg spurte om noe som var lett å påføre uten for mye dilltall.
Hun: jammen, disse produktene er såååå drøye i bruk!
Jeg: hva koster de..?
Hun: foundation koster 650,- og solpudderet 500.
Jeg: Jeg tror jeg må tenke litt på det, jeg.

Så gikk jeg og kjøpte en ny tube Garnier BB-cream.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 12:32   #15
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Parfymeridamer ER jo dritskumle! Og de fleste er så oversminket samt har omtrent uten unntak for mørk farge på foundationen, så jeg gidder i grunnen sjelden å spørre noe særlig om råd på parfymerier. Egentlig har jeg gitt opp parfymerier, jeg finner heller ut av det selv med research på forhånd.

Parfymeriet på Trondheim Torg har ok utvalg, men jeg synes betjeningen er snipete og det er alltid så ekstremt mye folk der. Jeg har møtt på ei som er flink på parfymeriet på Sirkus, men ellers er jeg litt blank parfymerier i Trondheim.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 12:32   #16
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Kanina:

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 12:40   #17
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Det er en Kicks på City Lade.

Jeg bruker Taxfree til dyr sminke og finner noe selv. Hjemme bruker jeg helst Vita, jeg trives med en del billigmerker og elsker å ha mye forskjellig å velge mellom alt ettersom hvordan huden ser ut den dagen og hva jeg skal.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 13:05   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Enig med Kanina. Jeg styrer unna sånne fjonge steder. Synes jentene på Vita er flinke, jeg. Og får det meste av det jeg trenger der. Eller via nett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 16:13   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Henger her for tips. Kjøpte og brukte noe REN BB, men fikk kviser av den. Ønsker meg noe lett og usynlig. De har det meste på Steen&Strøm, jeg søker gjerne råd hos Bobbi Brown, Smashbox, Mac eller Laura Mercier, men hvordan kan de finne usynlig farge i et lokale uten dagslys? Det stoler jeg ikke på.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-16, 17:16   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.671
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Parfymeridamer ER jo dritskumle! Og de fleste er så oversminket samt har omtrent uten unntak for mørk farge på foundationen, så jeg gidder i grunnen sjelden å spørre noe særlig om råd på parfymerier. Egentlig har jeg gitt opp parfymerier, jeg finner heller ut av det selv med research på forhånd.

Parfymeriet på Trondheim Torg har ok utvalg, men jeg synes betjeningen er snipete og det er alltid så ekstremt mye folk der. Jeg har møtt på ei som er flink på parfymeriet på Sirkus, men ellers er jeg litt blank parfymerier i Trondheim.


Jeg føler meg sjelden så sjuskete som når jeg er på parfymeriet på torget.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no