Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ønsker anbefaling: foundation

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-16, 23:27   #41
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Når jeg tar'n helt ut bruker jeg øyenskygge og eyeliner/kajal i tillegg til mascara. :superlat:

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:38   #42
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Tja det er bare øvelse jeg bruker ca 30-45 minutter hver morning å gjøre meg klar har en jobb der jeg møter mange mennesker og liker å se fin ut om heg leverer i barnehagen gjør jeg det ikke he he da er det joggebukse. Men fem minutter er ingenting om man ønsker det for man det til. Uten problem og jeg har to barn og mange bikkjer jeg må ordne i tillegg hver dag. Om heg skall ut eller se veldig pen ut er det to timer he he men altså om man ønsker å sminke seg så er det øvelse som gjør mester og selvsagt ønske om å faktisk se sminket ut da

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:44   #43
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Helt enig angående beauty blender! Jeg fikset ikke flytende foundation før jeg prøvde den. Bruker den til "alt" - foundation, concealer, pudder, highlighter ++. Mac Fix+ blir jeg imidlertid ikke helt venn med, jeg synes den gjør huden min litt tørrere / mer dehydrert. Men det er mulig det skyldes noe annet.

Å bruke fingrene synes jeg kan funke om man er flink til å "klappe" foundationen på. Om jeg tar den på som en ansiktskrem legger den seg slettes ikke fint og fremhever alt jeg ikke vil fremheve.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:52   #44
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Helt enig angående beauty blender! Jeg fikset ikke flytende foundation før jeg prøvde den. Bruker den til "alt" - foundation, concealer, pudder, highlighter ++. Mac Fix+ blir jeg imidlertid ikke helt venn med, jeg synes den gjør huden min litt tørrere / mer dehydrert. Men det er mulig det skyldes noe annet.

Å bruke fingrene synes jeg kan funke om man er flink til å "klappe" foundationen på. Om jeg tar den på som en ansiktskrem legger den seg slettes ikke fint og fremhever alt jeg ikke vil fremheve.


Prøv å ta på fuktighets krem og så spray en god del Max fix pluss i ansiktet så ta på foundation mens ansiktet ditt fortsatt er vått. Det blir nydelig !

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-16, 23:55   #45
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg trenger å få det beskrevet med teskje: hva er beauty blender?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 00:07   #46
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

http://www.beautyblender.com/

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 06:40   #47
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Beautyblender er en slags fordelingssvamp?

Hva menes med bb og cc når dere snakker om foundation? Og finnes det flere bokstaver også?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 10:59   #48
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Bb krem er oppfunnet av en plastisk kirurg som skulle finne en krem som hans sine pasienter kunne bruke etter operasjon. Det heter beauty balm derav forkortelsen bb. Det er egentlig en hudkrem med farge. Som o tilleg skulle ha hudlegende egenskaper. I tillegg til veldig høy solfaktor for å beskytte huden som ble operert. Vel det nærmeste en kommer den originale bb kremen er de fra sør Korea. L'Oréal og Garnier osv er ikke ekte bb kremer og i hvertfall ikke foundations. De gjør rett og slett ikke jobben til foundation, men blir som en dagkrem med farge.

Cc krem er noe helt annet det er en color correcting krem. Den skall egentlig brukes under foundation og skall være med på å hjelpe å gjevne ut hudfargen slik at rødhet og eventuell blass , livløs hud skall få en ny glød. Dette er heller ikke foundation. Mange av de dyre Cc kremene har også ekstremt høy solfaktor som jo er kjekt men man må passe på photo med blits om man har det under. De Cc kremene fra L'Oréal osv. De er bare en "nymotens tull" og er i utgangspunktet ikke noe annet en farget dagkrem.

Det finnes ikke flere bokstaver he he og jeg anbefaler de som sagt til hvert sitt bruk. Ikke til å sminke seg. Jeg har noen bb kremer fra sør Korea jeg bruker om sommeren om man ikke vill sminke seg men trenger litt ekstra solfaktor uten å få det ekstreme fete fra solfaktor kremer og ikke akkurat skall ligge på stranda, gjevne ut huden bitre litti tillegg. De fra Korea er mer dekkende en de man for kjøpt her.bman må bare være obs på at de fra Korea er ekstremt lyse da de der ønsker å være så lyse som mulig!

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 11:03   #49
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg tror det lureste er å gå i et parfymeri og forklare hva man er ute etter, og deretter få småprøver på flere ulike foundationer man kan prøve i ro og mak hjemme. Det er ikke bare fargen som skal klaffe, men også konsistens og dekkevne, og det ser man gjerne ikke på endel timer.

Personlig kan jeg ikke bruke foundationer som inneholder alkohol, og jeg blir som et tørt sandpapir av Chanel Vitalumiere Aqua og Urban Decay Naked Skin, som nevnes lenger oppe i tråden.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 11:13   #50
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg vet at garnier sin ikke er ekte bb cream. Jeg har uansett ikke noe tro på det. Men den dekker definitivt mer enn en farget dagkrem, og gir et naturlig resultat med litt glød uten å dekke til fregnene. Trenger ikke pudder og solpudder. Foundation er ok til fest, men jeg skjønner at folk som trenger å dekke mer velger det, altså.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 12:22   #51
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

Jeg personlig er ikke så glad i Mac foundations fordi de er laget til å se bra ut på kamera, bilder men, når det kommer til hverdagsbruk er det mange som reagerer med uren hud på mange Mac foundations. Dette er bare foundation Mac fix pluss er noe av det beste jeg har prøvd!!! Elsker den

for meg er mac ca det eneste jeg tåler å ha på huden. Man er forskjellige.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 12:53   #52
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg ble så fasinert av Caroline Berg Eriksen sin video av øyevipper og brynssminke og hvor mye tid hun brukte på bare brynene. Hver dag!
Men fjong, det er hun virkelig da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:06   #53
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jo, men så var det hvor mye tid man gidder bruke på å være fjong. Heler litt mindre fjong og tid til andre ting.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:08   #54
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jo, men så var det hvor mye tid man gidder bruke på å være fjong. Heler litt mindre fjong og tid til andre ting.

Ja, fjonghetsnivået til fotballfrua er ihvertfall ikke noe jeg ønsker meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:25   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Akk ja. Nok en tråd jeg klarte å føle meg ræva av. Jeg har en sånn beauty blender, faktisk, noe jeg fikk gratis fra en hudpleiesalong, men jeg har ikke skjønt hva jeg skulle bruke den til. Jeg bruker alltid fingrene til foundation, for synes alt annet tar for lang tid. Og en hudpleier sa en gang til meg at med mindre man ikke gidder å bruke lang tid på å legge med svamp, er det mye bedre å legge med fingrene, så da gjør jeg det.

Men dere som sier man MÅ ha solpudder? Jeg er naturlig veldig blek (med rødskjær), men synes jeg ser kunstig brun/skimrende ut med solpudder. Hva gjør jeg feil da?

Jeg bruker for øvrig minst fem minutter på sminken, ofte mer, men det er fordi jeg føler at jeg trenger så mye av alt. Jeg kunne sikkert ha effektivisert. Selv om hun pur unge ansatte i parfymeriet på Kiel-ferga holdt på å besvime da hun fikk høre at jeg IKKE bruke hva-det-nå-var under primeren. Jeg trodde primer, foundation, blusher og pudder var nok, men tydeligvis ikke.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:31   #56
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg bruker bare foundation eller bb-krem, ikke pudder eller solpudder eller blush. Føler meg overhodet ikke ræva av denne tråden. Hvorfor gjør du det?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:31   #57
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg bruker ikke solpudderet som heldekkende, eller over hele ansiktet. Er det meningen da?
Bruker kun en sveip over tinning, kinn og kjeveben. Som en E. Bruker kost.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:38   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Jeg bruker solpudder på nesa, i kinn, panne og hake. Jeg føler meg rævva av parfymeriansatte ofte, men de skal jo selge, tross alt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:39   #59
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Føler meg overhodet ikke ræva av denne tråden. Hvorfor gjør du det?

Fordi jeg har litt dårlig sminke-selvtillit i utgangspunktet, og føler at jeg får bekreftet at jeg gjør det meste feil. Jeg er klar over at det er jeg som eier problemet, altså.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-03-16, 13:54   #60
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ønsker anbefaling: foundation

Dette var oppløftende. En svamp og en foundation i riktig farge og konsistens så har jeg kommet mye lengre enn ingen sminke i ansiktet. Jeg bruker i dag ingenting i frykt for å gå ut i dagslys med skjolder i ansiktet fordi kremen ikke er smurt godt nok ut, eller å gå med en for gul eller for mørk farge.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no