Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Fine føtter i god tid før sommeren

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-16, 02:18   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Fine føtter i god tid før sommeren

Etter en vinter og med økt aktivitetsnivå merker jeg at føttene har fått gjennomgå. Har litt sprekker på hælene og syns ikke føttene mine er særlig fine nå.

Så hva bør jeg satse på? Har prøvd sånne babyfeet sokker og de fungerer ok, men tenker det kan vente til litt nærmere sommeren. Hvor lang tid tar det fra man bruker dem til føttene slutter å flasse?

Har et par fotkremmer jeg kan bruke, men bør nok investere i en ny fotfil. Er de elektriske verdt pengene? Ellers noen produkter som er bra?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 08:02   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Jeg driver med en krem fra Scholl for sprukne føtter nå, og har blitt overrasket over hvor effektiv den er. Det er pes å huske på å smøre føttene hver dag, men det gir virkelig resultater.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:29   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg driver med en krem fra Scholl for sprukne føtter nå, og har blitt overrasket over hvor effektiv den er. Det er pes å huske på å smøre føttene hver dag, men det gir virkelig resultater.

Den har jeg faktisk, så skal prøve å få brukt den hver dag ja.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:31   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg driver med en krem fra Scholl for sprukne føtter nå, og har blitt overrasket over hvor effektiv den er. Det er pes å huske på å smøre føttene hver dag, men det gir virkelig resultater.

Hva heter den?
Jeg har aldr hatt tørr eller hard hud på føttene, men nå etter fylte 40 kommer det...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:36   #5
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Jeg fikk sprukne hæler da jeg var gravid. Brukte metallfil på den harde huden, men så leste jeg at det var fy-fy. Nå har jeg kjøpt en fil med sandpapir og smører med krem hver dag. Håper det hjelper, for føttene mine er ikke spesielt pene nå.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:36   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hva heter den?
Jeg har aldr hatt tørr eller hard hud på føttene, men nå etter fylte 40 kommer det...

https://www.apotek1.no/produkter/sch...r-60ml-816938p

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 12:52   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Ja, det er den zinatara linker til. Den har ikke noe annet navn enn krem for sprukne hæler.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-16, 14:54   #8
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Jeg er kjempefornøyd med min elektriske fotfil eller hva man kaller det, fra Scholl.

Kjøpte den for 249,- på Elkjøp i en impuls en gang det var tilbud. Den er skånsom og gir allright resultat. Erfarer at jeg både må file og smøre for å få bukt med sprekker (sprekkene blir dypere om man har mye hard og død hud).

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 21:43   #9
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

https://www.apotek1.no/produkter/sch...r-60ml-816938p

Takk, den skal jeg kjøpe.
Smører meg med fuktighetskrem hver dag, så det skal jeg klare å huske.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 22:04   #10
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg er kjempefornøyd med min elektriske fotfil eller hva man kaller det, fra Scholl.


Jeg er også veldig fornøyd med den.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 15:36   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Jeg er kjempefornøyd med min elektriske fotfil eller hva man kaller det, fra Scholl.

Kjøpte den for 249,- på Elkjøp i en impuls en gang det var tilbud. Den er skånsom og gir allright resultat. Erfarer at jeg både må file og smøre for å få bukt med sprekker (sprekkene blir dypere om man har mye hard og død hud).

Så de var på halv pris hos apotek 1 nå, så da skal jeg også ha meg elektrisk fotfil og kanskje også noen andre scholl produkter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 15:53   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Ta og file med sånn santpapirfil 2-3 ganger i uka når du dusjer. Og hver kveld smører du med en fet fotkrem/krem føttene før du legger deg sånn at du ikke skal ha på noe sokker eller noe sånt. Og den kremen for sprukne heler er gull verdt. Smører hærelen før leggetid hver dag så lenge det trengs til de er bra igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 21:03   #13
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Den kremen so. Sinatra og tjorven nevner der, den må jeg prøve.
Jeg filer og smører jevnlig, men opplever allikevel at noe av sprekkene ikke forsvinner.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 21:05   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Jeh syns forfilm er best på tørre føtter, ikke våte. Jeg bruker fotkrem for sprukne heler stort sett hver kveld og innimellom forsiktig en slik grei som ser ut som en mini ostehøvel om jeg syns det trengs. Å skrubbe med tørr klut i dusjen syns jeg også hjelper, hver gang man dusjer. Men jeg burde fikse litt pedikyr også (da tenker jeg ikke bare på negllakk).

Finnes det noe sted man kan få begge deler på en grei låte uten å betale skjorta i Oslo-området? Det vil si fortpleie og pedikyr?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 21:09   #15
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Jeg går til fotpleier hver 6 ukeish fra våren og utover pga problemføtter og hun anbefaler og blande babyolje eller mandelolje med fotkrem når det er fuktighet huden trenger.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 21:29   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Når dere smører, lar dere føttene lufttørke eller drar dere på sokker?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 21:35   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Når dere smører, lar dere føttene lufttørke eller drar dere på sokker?

Jeg legger meg. Har krem ved sengen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-16, 21:39   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Eg bruker den elektriske fotfila frå Scholl som dei selgjer på apoteket og er veldig fornøgd. Eg har veldig kranglete hud på føttene og har aldri funne noko som funker før. I tillegg smører eg kvar kveld, med Hemp-fotkremen til Body Shop. Eg tar på masse krem og så sokkar før eg legg meg (for å slippe at eg kliner det ut i senga), det hjelp på. Men det må gjerast regelmessig, det er ingen sånn "fine sommarføter ein gong for alle"-løysningar som funker på mine bein, i alle fall.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 16:34   #19
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Da er kremen kjøpt inn.

Jeg har den elektriske forfilm, men synd ikke den er noe særlig.
Bruker en sånn grønn syein jeg kjøpte i sydenlandet for mange år siden.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-16, 19:11   #20
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fine føtter i god tid før sommeren

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg bruker den elektriske fotfila frå Scholl som dei selgjer på apoteket og er veldig fornøgd. Eg har veldig kranglete hud på føttene og har aldri funne noko som funker før. I tillegg smører eg kvar kveld, med Hemp-fotkremen til Body Shop. Eg tar på masse krem og så sokkar før eg legg meg (for å slippe at eg kliner det ut i senga), det hjelp på. Men det må gjerast regelmessig, det er ingen sånn "fine sommarføter ein gong for alle"-løysningar som funker på mine bein, i alle fall.

Det er vel derfor jeg tenkte å begynne nå, for jeg har prøvd de babyfoot greien før og det blir jo fint, men de tar jo bare vekk det ytterste laget. Så mine sprukne hæler tar den nok ikke helt. Kom hjem i dag med elektrisk fotfil, en ny tube med krem for sprukne hæler og et serum man skulle bruke etter fotfilen. Så håper på føtter som ser ok ut uten sko på når det blir varmere ute.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no