Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-16, 09:52   #41
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Ikke mange, men noen er det blitt etterhvert. Det er mest av ensfargede topper i singletfasong, kroppsnære sådan, og det er virkelig helt på trynet siden jeg misliker alt som føles trangt. Bruker ikke tights en gang, med unntake av en vintertights fra Nike, selv ikke på trening. Har sikkert 20 klengete topper som jeg aldri bruker.

En fin, hjemmestrikket arangenser i naturhvitt bor også fast i skapet, den er akkurat litt for tykk til at den ikke blir brukt. Sær der også; liker ikke tykke klær.

Så har vi Norrøna-jakka i gtx, Bitihorn. Den kjøpte jeg før jeg fikk hund, og nå bruker jeg den aldr fordi den er av den lette, minimalistiske typen med bare én lomme. Og det holder ikke når jeg drasser på bæsjeposer, godbiter, fløyte, mobil.

Det finnes også klær jeg sjelden bruker, men dette er plagg som er greie å ha til spesielle anledninger eller situasjoner.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 10:15   #42
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Jeg liker ikke å handle klær og ikke å kaste slikt heller. Det jeg har og som passer brukes til det detter fra hverandre, uansett hva moten sier. Jeg hadde et raid for to år siden og ga vekk en del som ikke passet meg lenger. Ballbrudekjolen har jeg beholdt, den ble brukt av Mellomste på en 80-tallsfest for litt siden. Til tross for ryddingen har jeg klart å finne tre langbukser, et skjørt og en kjole som unnslapp avstøtelsen og som på mystisk vis passer igjen.

Jeg har få plagg jeg overhode ikke bruker, men en del som er utslitt og burde ut av huset.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 10:17   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Jeg er egentlig ganske flink til å kjøpe få, og fornuftige plagg som varer lenge. Jeg bytter ikke ut klær med moten (den følger jeg jo ikke uansett), men jeg har en softspot for vintagetøy, som enten er ubrukelig fordi jeg ikke har en anledning for det, eller jeg har en eller annen plan for omsøm som aldri skjer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 12:32   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Jeg har mange fine kjoler som jeg ikke får brukt ofte nok. Selv om jeg gjerne går med kjoler til hverdags, så er det jo noen som ikke er helt hverdagslige nok til det. Jeg har visst fortsatt å kjøpe klær som passet i den forrige jobben min. Når jeg skal bli barnehagelærer så kommer jeg nok fortsatt til å gå endel i kjoler og skjørt (tilpasset miljøet), ser ikke for meg å bli en fleece-dame på heltid.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-16, 12:46   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Jada, det har jeg.
Jeg har en del kjoler som var penere for noen kg tilbake. Jeg har solgt/gitt bort noen, men andre håper jeg liksom skal passe igjen da..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 17:31   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hjelper det at jeg forteller at jeg har en dyprød fløyelskjole i New-look-stil - kjøpt i vintagebutikk i Calif - som jeg tenkte å spørre deg om du var interessert i å kjøpe for en snill penge, Tally?

Åh, herregud denne gikk jeg glipp av. JA, DET VIL JEG!

Og bare for å gi et eksempel på tingene jeg har. Dette er ikke en ballkjole da, den er enda mer ubrukelig, det er nemlig en snippeske! Jeg kan faktisk pakke snippesken min og gå fordi jeg eier en. Den ble gitt til en av mine forfedre fra hans mor, julen 1913. Den er i grønn fløyel, med silkebånd og er kledd i nydelig japansk papir innvendig. Den har noen metallbeslag i veldig mykt metall, og den er ganske ødelagt. Dvs. ingen av lokkene vil holde seg igjen.

Men hva gjør man med slikt? Den er kul, den har historie, jeg fikk den av pappa da jeg var ganske liten, men jeg ha jo ingen snipper akkurat. Hva hadde dere gjort med en vaskekte snippeske?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:16.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 17:48   #47
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Hadde beholdt den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 17:51   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hadde beholdt den.

Ja, jeg har mest lyst til det, men hva skal jeg gjøre med den? Putte den i en eske og gi barnebarna motehistoriske leksjoner? Displaye den på noe vis? Uten at det ser helt crazy-english-lady-in-the-countryside-with-dried-roses-on-the-wall ut?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 18:14   #49
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Den var jo helt nydelig! Jeg stemmer for å vise den fram på noe vis.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 18:19   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Har du ingen fin kommode på soverommet du kan sette den på? Strykke og klappe litt på den hver gang du går fordi? Det gjorde bestemoren min med slike gamle fine ting.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 18:44   #51
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Den må du beholde, den var kjempefin. Og dessuten så vet man aldri når man får behov for å pakke snippesken og gå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 18:56   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

jeg måtte slektsgoogle litt, ser ut som eieren var min oldeonkel (broren til min oldemor), og han fikk den til jul det året han var 16.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 18:58   #53
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Uten at det ser helt crazy-english-lady-in-the-countryside-with-dried-roses-on-the-wall ut?

Ah, det er DET jeg er! (Bare skotsk.) :lyspære:

Jeg synes selvsagt du skal pynte med den.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-16, 22:49   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Ah, det er DET jeg er! (Bare skotsk.) :lyspære:

Du har tørkede tistler i stedet?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-16, 10:29   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Det er hobbyen din! Det er lov til å samle og kose seg med ting når det er hobby. Mange gærninger samler seg fra sans og samling, men kjoler og stæsj tar jo ikke så vanvittig med plass (som f.eks. biler) og ikke har du 72 katter eller hunder som lider eller plager naboer ...

Om 10-15 år kan du ha utstilling ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-16, 10:40   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du mye klær i skapet du aldri bruker?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Det er hobbyen din! Det er lov til å samle og kose seg med ting når det er hobby. Mange gærninger samler seg fra sans og samling, men kjoler og stæsj tar jo ikke så vanvittig med plass (som f.eks. biler) og ikke har du 72 katter eller hunder som lider eller plager naboer ...

Om 10-15 år kan du ha utstilling ...

Haha, du har jo rett. Og det koster mindre og tar mindre plass enn biler, helt sant. Mer Miljøvennlig er det også gitt.

Jeg tror jeg har funnet bruksområde for snippesken, den skal få en liten blomsterpotte oppi seg, og bli utstilt sammen med et par andre planter. Da får den en slags funksjon i allefall.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no