Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-16, 14:40   #1
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

Jeg har for første gang på flere år prøvd meg på foundation da jeg har måttet holde meg unna pga eksem i ansiktet. Jeg har fortsatt eksem men ikke så ille som tidligere. Det er ikke snakk om å bruke foundation til daglig, det vil ikke huden tåle. Jeg tenker at mineralpudder foundation vil være best egnet for huden min og har derfor begynt å prøve ut ulike merker. Men jeg har problemer med at huden ser pudret ut, foundationen smelter ikke inn i huden slik jeg har hørt at den skal gjøre. Hva skal man gjøre for å få denne type foundation til å smelte inn i huden? Jeg har prøvd 3 merker så langt, lily lolo, Glominerals og Jane Iredale, alle ble mer eller mindre pudrete på ansiktet mitt.
Jeg bruker fuktighetskrem før jeg påfører foundation.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 14:56   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

Kva slags kost bruker du? Eg merker enorm forskjell på om eg knuser pudderet i lokket med den kosten frå ID bare minerals, som eg har kjøpt på Kicks og på om eg forsøker å bruke ein billig sminkekost med mjuk bust.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 15:00   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

Enig med nokon. Stor forskjell.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 15:15   #4
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

Jeg bruker kabuki børste.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 15:31   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

På meg ser mineralpudder tørt og stygt ut uansett om det påføres med den vidunderligste dyre kosten, har nemlig fått det på endel ganger hos hudpleier etter å ha fikset øyenbryn. Men jeg ble ikke noen kunde på det gitt, det passer rett og slett ikke for all hud.

Hva med BB-krem?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 16:00   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

For å få det til å smelte inn, må du bruke "rå makt" og massere i sirkelbevegelser, og ærlig talt tror jeg ikke det er det gunstigste for eksemhud, som man helst bør behandle litt forsiktig.

Jeg ville heller testet en lett foundation eller liknende, for eksempel Bare Minerals Complexion Rescue, som er en farget dagkrem som kan bygges litt opp, og som gir en fin finish selv om huden er litt flassete.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 18:42   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.369
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mineralpudder foundation - hvordan få den til å smelte inn i huden?

Da jeg skulle kjøpe pudder sist, var jeg innom Kicks og der ble jeg avbefalt mineralpudder for min litt tørre hud med veldig fet t-sone og store porer. Jeg kjøpte istedet et annet lett pudder som jeg bruker over en BB-krem ved behov.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no