Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-17, 01:25   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

Jeg ble liggende i senga og titte rundt meg her i helga, på dette soverommet som jeg liksom aldri har fått helt til å innrede, enda det har et veldig godt utgangspunkt, egentlig.

Det er et stort rom, med et vindu og en terrassedør, og jeg lurer på om det kune tålt en mørk farge. Som denne deco blue som sikkert er ute allerede, men jeg er jo treig og syns fortsatt den er fin. Med rommet er så stort at jeg tror det blir for mye med den over det hele, så jeg lurte på å kombinere den med en lysere, litt støvete blåfarge? Og så hvite kommoder og male sengen hvit? Og en litt ekstravagant lampe? Den fjærlampen? Andre ideer?

Og så vil jeg ha en halv vegg med bokhyller. Men plassbygde med samme farge som veggen? Eller hvite, billytype? Eller kanskje hvite lackhyller?

Bildeinspirasjon hadde vært fint!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 01:42   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Bokhyller på soverommet? Høres estetisk pent ut, men upraktisk støvete ut.

Vi har en (nesten) svart vegg (sval byggegrop, faktisk ...), to hvite vegger og en vegg med nesten svart tapet. Og mørk grå sengegavl og svarte nattbord. Det føles ikke mørkt og trist ut, så planen din funker sikkert. Men bare mørke vegger tror jeg ikke at jeg ville hatt. Fjærlampe og verandadør har vi også.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 01:48   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Og så har jeg lyst å fjerne det ubrukelige parafinovnbestet og sette inn en nett lite ovn...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 10:10   #4
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Vi malte vårt soverom mørkt (tror fargen het sober?), og det ble veldig bra! Gå for Deco blue.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 10:23   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Vi har deco blue. Eg synast den er kjempefin til eit soverom. Me har kvite kommoder, kvit sengegavel og lyse gardinar. -ikkje nokon fancy fjærlampe, kun ein kjip plafond.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 10:24   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Og ikke si at blånyanser er ut nå, vi har kjøpt maling til stua!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 10:43   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Vi har St. Paulsblue. Litt meir støvfarga. Djupt mørkeblå gardiner og rullegardiner. Ikkje bokhyller, vi har Kindle.

Om du MÅ ha bokhyller, ville eg klart ha gått for bokskap.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 12:53   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Jeg er ikke så redd for støv i bokhyllene, egentlig, vi har da andre bokhyller som jeg syns holder seg ganske greit med en liten støvsugingsrunde i blant. Vi har også kindle, men også bøker jeg liker og liker å ha fremme. Dikt, små historier, bøker jeg liker å ta frem og bla i av og til.

Vi har en krok med en godstol på soverommet i dag (en skikkelig støgg en, med teppe over og stort sett masse klær i. ) og jeg har lyst på en bokhylle bak den.


Lysere farge som passer til deco blue /st. pauls, da? (Ikke helt lys. Noe midt i mellom)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 13:16   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med...

Vi har St.Pauls på alle veggane, vi har dekka ein vegg med garderobe, ei dobbel fransk dør og eit vindauge på ein annan. Vi har stor takhøgde og har lyst golv og kvitt tak med ei stor lampe.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 13:45   #10
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

På hytta har vi kombinert Deco Blue med kvitbeisa eik, det er skikkelig fint. Sånn om du tenker noko anna enn kvitt.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 14:50   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

Du kan kombinere med Pilasterblå på de andre veggene og lyse møbler.

Om det blir for blått, så ligger det fargeforslag ute her: http://www.jotun.com/no/no/b2c/produ...s-of-time.aspx

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-17, 14:55   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Du kan kombinere med Pilasterblå på de andre veggene og lyse møbler.

Om det blir for blått, så ligger det fargeforslag ute her: http://www.jotun.com/no/no/b2c/produ...s-of-time.aspx

Pilasterblå er en nydelig farge, vi har brukt den på kjøkken og soverom, ble veldig vellykket. Står fint til lyst treverk.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 00:19   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

Billy bokhyller med dører er fint og praktisk

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-17, 10:49   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Soveromsinspirasjon - deco blue, bokhyller, lysere farger å matche med ...

Jeg har Deco Blue på alle vegger på soverommet og mørke blå, tunge gardiner. Nattbordene er i matt sølv/grå, samme som nattbordslampene.

Er veldig fornøyd med fargen, den gir ro og er en god farge å sove til

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no