Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-17, 21:01   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Etter flere måneder i tenkeboksen, OG lete-etter-motivasjon-boksen, så er jeg nå klar for den største jobben i dette huset... Nå skal kjøkkenet få en solid ansiktsløftning!!

Vi har tenkt på det lenge, men stått litt fast på hva og hvordan. Nytt kjøkken utgår. Det er for dyrt, og det vi har er jo fullt brukbart. Er bare 16 år og bærer lite preg av slitasje. Et solid og dengang dyrt eikekjøkken, så det har enda mange år foran seg.

Men, vi er møkklei denne eika. Vi har tatt ellers alt av tre i huset, så dette kjøkkenet bryter så innmari med resten.

Jeg er glad i å male. Jeg elsker å male, spesielt når endringen blir synlig. Men her innser jeg at jeg står overfor en stor oppgave... Furutakene på loftet blir lite i forhold, og det var en stor jobb. Og så er det redselen for å mislykkes. Enn om det ikke blir bra liksom...

I dag var jeg på Bygg Makker en tur og fikk med meg litt gode råd og tips, og da mannen faktisk også gjorde vår bekymring for flisene over benken til en bagatell, så kom motivasjonen fykende!! Vi har flis med litt struktur i, samt noen med motiv på, så jeg så utfordringen med å male disse, men han viste til noen tynne plater de har som enkelt kan limes over flisa. Kjempeenkelt, og ganske så billig!! (vi tør ikke rive flisa pga gipsvegger bak. Venner av oss rev nylig, og de ødela flere gipsplater. Vi skal ikke ned med innredningen, så den risikoen tar vi ikke)

Så nå skal jeg da:

-Male innredningen. Ender nok opp med klassisk hvit, halvblank.
-Finne plater vi liker for å dekke flisa.
-Male det lille vi har av vegger på kjøkkenet. Usikker på fargevalg her ennå, men mulig vi tar samme som på stua. Åpen løsning, så det blir nok bra.
-Male lister og vinduskarmer, samt en drager i taket.

I morgen skal jeg ta med mannen for å kjøpe maling og hanke inn enda noen flere råd og tips, og så skal jeg hjem å klargjøre. Må rydde, så skru ned fronter, rubbe alt med sandpapir, vaske grundig og så endelig male!!

Jeg synes dette er kjempeskummelt, men nå har jeg bestemt meg. Nå skal det skje!! (Og nå har jeg skrevet det her, så da er det ingen vei tilbake :P )

Bilder før, underveis og etter kommer selvfølgelig!

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 00:46   #2
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Så spennende! Artig med forandring!

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 07:05   #3
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.329
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Spennende! Og bilder!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 07:25   #4
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.832
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Gleder meg til å se!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 08:09   #5
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Heier på deg, dette gleder jeg meg til å se! Kjenner følelsen fra andre prosjekter her, jeg er ikke spesielt vågal.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 08:15   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Spennende! - Jeg tipser dog om malingssprøyte til malingen. Det tror jeg går mye raskere og gir et penere resultat enn pensel. Tror ikke de koster enormt mye heller.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 08:34   #7
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.392
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Mamma har malt frontene på sin kjøkkeninnredning fra 1980 to ganger og det ble veldig bra.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 09:11   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Spennende! Jeg har malt et eikekjøkken, og jeg syns egentlig det er mer pyton å male paneltak enn kjøkken. Jeg regner med at du vet at grunnjobben er viktig for at malingen skal sitte godt - spesielt på et kjøkken, som tross alt brukes på en helt annen måte enn panel (vask, puss, vask, grunn og mal).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 09:48   #9
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Det blir moro!

Ser at du liker å male selv, ellers kan spraylakkering av dørene være et alternativ. Det blir uansett nok å gjøre med faste kjøkkendeler osv.

http://www.spraylakkering.no/priser/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 10:20   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Tenkte også på om det kunne være lurt å sjekke pris på spraylakkering når jeg leste. Det er dritkjedelig å male alt dette da men du har kanskje god tålmodighet.
Blir fint etterpå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 10:40   #11
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.463
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Pris på lakkeringsverksted er svindyrt, har jeg hørt. På høyde med kjøp av nytt kjøkken. Spesielt hvis det er profilerte fronter. Husk at en dør har seks sider...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 12:09   #12
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.027
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Spennende! Jeg har malt et eikekjøkken, og jeg syns egentlig det er mer pyton å male paneltak enn kjøkken. Jeg regner med at du vet at grunnjobben er viktig for at malingen skal sitte godt - spesielt på et kjøkken, som tross alt brukes på en helt annen måte enn panel (vask, puss, vask, grunn og mal).

Enig i dette. Jeg har også malt et heltrekjøkken, og det ble veldig bra. Bruker du fordriver i tillegg til pensel, vil det bli et veldig fint resultat. Jeg brukte forøvrig Jotun Supreme Finish og var fornøyd med det, men mange sverger til gulvmaling.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-17, 22:47   #13
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Da er jeg i gang, og det er ingenvei tilbake... Kjempeskummelt!!

Endte opp med Lady supreme, silkematt. Tror det skal bli bra! Og fargen ble klassisk hvit.

Fikk litt hetta med tanke på forarbeid i dag, da vi satt her med tre anbefalinger fra folk som jobber med maling. Første mente at siden dette er lakkert eik, så holdt det å vaske og pusse ned med sandpapir, og så bare gå på med maling.

Person to hold fast på at vi i tillegg til vask og puss måtte ha grunning.

Person tre mente at det å vaske med husvask mattet ned nok, så vask og grunning holdt.

Vel, siden dette er et stort prosjekt som jeg helst ikke vil feile på, så endte jeg på å vaske grundig med salmiakk, så pusse lett over med sandpapir, ny vask for å få vekk støv, og er nå i gang med grunning. Mulig det er overdrevent mye, men heller det enn å måtte ta alt på nytt igjen om en stund, fordi grunnarbeidet var for dårlig. Det er noen skap og skuffer for å si det sånn...

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Spennende! - Jeg tipser dog om malingssprøyte til malingen. Det tror jeg går mye raskere og gir et penere resultat enn pensel. Tror ikke de koster enormt mye heller.

Vi vurderte sprøyte, men kom frem til at vi rett og slett ikke har rom hvor vi kan gjennomføre dette. Skal man ta det inne, så må absolutt alt dekkes til, og det funker ikke når vi har en plan om at kjøkkenet faktisk skal fungere som et kjøkken underveis også.

Vi har en stor garasje, men der nede står det to biler som ikke er flyttbare akkurat nå, så det utgår i sin helhet.

Så jeg endte opp med rulle og fordriver. Har brukt dette før, på badet, så vet at det blir bra. Litt mer jobb, men mer praktisk slik det er nå.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 20:49   #14
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Dette går jo unna det!! Samtilige skap og skuffefronter på underskapene er nå vasket og pusset ned, endel har fått både grunning og første strøk med maling, og noen er foreløpig bare grunnet. Må bare være tålmodig og vente på maling som tørker nå, for nå har jeg ikke mer plass til å sette unna nymalte fronter :P

Kan etter dag en konkludere med at salmiakk er et effektivvaskemiddel, men helt forferdelig å jobbe med. Den lukta er grusom, og hele kroppen føler at dette ikke er bra. Men men, lufter godt og tar pauser, så håper det er innafor.

Pussingen er akkurat like kjedelig og tungt som jeg trodde, og jeg er så glad mannen er hjemme og tar i et tak. Vi bytter på, for han sliter med vonde skuldre, og jeg hater den jobben. Men det må gjøres. Alt skal pusses i løpet av helga, for han reiser ut i havet på tirsdag :P

Vernesko hadde vist også vært en ide oppdaget jeg i går... En front ramla ned fra malebordet mitt, og traff foten min. Det var au. KOnkluderte i dag tidlig at tåa var litt blå, og vond. Etter en rask titt under tåa, så kunne jeg slå fast at den var mer svart enn blå... Jaja, full førlighet og ikke særlig hovent, så den er nok bare forslått.

Nå skal jeg laste over litt bilder, så skal dere få se hvilket kjøkken jeg har gått løs på.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 21:13   #15
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Her kommer et par bilder av kjøkkenet før jeg satte i gang. Helt og fint på alle måter, bortsett fra at vi er lei eika.

Siste bildet er arbeidsplassen min, som nå er full av fronter. Noen har jeg lagt oppå kaseroller på gulvet. Blir ikke middag her i huset på en stund

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjøkken1.jpg (399,4 KB, 144 visninger)
Filtype: jpg kjøkken2.jpg (403,3 KB, 107 visninger)
Filtype: jpg kjøkken3.jpg (400,3 KB, 110 visninger)
__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 21:35   #16
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Flott kjøkken, skjønner godt at du vil beholde eikefrontene, og det blir nok rålekkert med ny maling! Spent på å se resultatet, foreldrene mine har ubehandlede eikefronter, kanskje jeg får noen ideer her?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-17, 21:48   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Flott kjøkken, skjønner godt at du vil beholde eikefrontene, og det blir nok rålekkert med ny maling! Spent på å se resultatet, foreldrene mine har ubehandlede eikefronter, kanskje jeg får noen ideer her?

Ja, var ikke noe tema å bytte ut i grunn. For kostbart, og det som er er for helt til å dumpes. Enkelt og greit.

Og så er vi jo veldig fornøyd med løsningen vi har, selv om det er ting jeg elvfølgelig ville endret på om vi skulle byttet ut alt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-17, 10:51   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Det blir sikkert veldig bra!

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-02-17, 08:06   #19
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Dette blir spennende å følge med på!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-17, 08:54   #20
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nå skal kjøkkenet pusses opp...

Bra jobba!!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no