Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Pris på bunad som man skal sy selv?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-08, 22:08   #1
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Pris på bunad som man skal sy selv?

Ikke at jeg, som er så utålmodig at jeg blir talentløs på håndarbeidsfronten, skal sy noen bunad. Men vi vurderer å få sydd en bunad til 13-åringens konfirmasjon om ca 1 år.
Hun ønsker seg en Løkenbunad, og jeg regner med at både min egen mor og svigermor skal bidra med sine høyst talentfulle håndarbeidshender. Hvor mye må vi regne med å betale for selve kjolen hvis vi broderer og syr selv?

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:24   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Jeg har hørt at når det gjelder noen bunader så må man gå på kurs før man får kjøpt materialpakken, men om det er tilfelle med Løkendrakten vet jeg ikke. Hadde tatt kontakt med en butikk som selger det jeg, det er vel en i gågata i Fredrikstad mener jeg å huske ihvertfall?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:28   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg har hørt at når det gjelder noen bunader så må man gå på kurs før man får kjøpt materialpakken, men om det er tilfelle med Løkendrakten vet jeg ikke. Hadde tatt kontakt med en butikk som selger det jeg, det er vel en i gågata i Fredrikstad mener jeg å huske ihvertfall?


Kurs?

Nei, dæven - er det sant?

Joda, Husfliden tror jeg du tenker på? Skal ta en telefon dit i morgen den dag, jeg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-08, 22:37   #4
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Kurs?

Nei, dæven - er det sant?

Ikke sikker i det hele tatt. Så jeg tok et søk og da dukket det opp en del svar her : http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?p=331386 Fra FP selvfølgelig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 21:35   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Jeg betalte 4500 for materialpakken til min festdrakt fra Gudbrandsdalen. Det var inkludert ullstoff, tråd, og forstoff til livet. Mamma broderte.

Bestilte den på Heimen Husflid i Oslo.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 00:10   #6
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Mener en pakke med stoff, tråd osv koster ca 5000,-. Dette gjelder Sunnmørsbunad.
Skal snart gå til innkjøp av en slik pakke selv.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 00:12   #7
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Hold deg unna Husfliden. De solgte mamma feil stoff til cape i fjor, og nekter plent å innrømme feilen. Så her sitter jeg med en cape i feil blåfarge, og stoff.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003

Sist redigert av Ariel : 22-04-08 kl 09:41.
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 00:17   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Jeg tror materialene på selve bunaden kommer på ca 5000,- Da tror jeg veskelås og skjorte kommer i tillegg. Moren min har sydd til barnebarna (jentene). Hvis bestemødrene ikke kan montere bunaden, så koster det litt også.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 09:32   #9
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Når vi snakker ferdig pakke, er det da inklusive brodering?

Jeg synes slett ikke 5000 kroner er galt, men det kan jo ta vitterlig lang tid å få den sydd når den må hit og ditt for montering. Dessuten er jeg jo inneforstått med at alt tilbehøret er ganske dyrt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 09:42   #10
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Full pakke forutsetter vel at du broderer, og monterer, selv? Du får stoffbiter, garn etc, og så må du lage den selv.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-08, 10:11   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Opprinnelig lagt inn av Ariel, her.

Full pakke forutsetter vel at du broderer, og monterer, selv? Du får stoffbiter, garn etc, og så må du lage den selv.

Ikke jeg, nei.

Jeg tror jeg leste et sted at man kan få kjøpt pakken ferdig brodert også.

:ringerhusfliden,jeg:

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 14:47   #12
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Pris på bunad som man skal sy selv?

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Mener en pakke med stoff, tråd osv koster ca 5000,-. Dette gjelder Sunnmørsbunad.
Skal snart gå til innkjøp av en slik pakke selv.

Har sjekket litt priser og Bunadspesialisten har pakke med stoff og garn til bunad, skjorte og cape til 5700,-. Da må en brodere og montere selv.

Fant ei side på nettet der du kan få ferdig broderte bunader (billig og bra tror jeg) www.bunadstradisjon.net

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no