Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-18, 14:11   #81
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Jeg elsker mingling, kanskje bortsett fra hvis det blir for formelt, som når jeg er med mannen på jobbgreier hvor jeg ikke kan være helt meg selv og bable i vei, tulle litt etc. Ellers synes jeg egentlig at all face to face kontakt er supert og samme med skriftlig kommunikasjon, det er heller telefoner jeg ikke liker. Jeg har null problem med å holde foredrag om et tema, men hopper ikke i taket hvis jeg må holde en tale selv om det går helt greit.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-18, 15:29   #82
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg går over fjellet og møter sjelden eller aldri noen. Jeg har avtale om å gå med en nabo et par ganger i uken og vi stortrives sammen, men ellers er jeg helt alene. Finne en mer øde vei?

Fra meg og inn til sentrum? Nei, da må jeg nok fly, eller grave meg en underjordisk gang.

Men jeg kan heldigvis finne øde steder å gå tur andre ganger da, når jeg ikke skal på jobb.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 18:32   #83
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Men det er da helt akseptabelt å gå med podcast på ørene og bare nikke vennlig i forbifarten når man skal på jobbe? I hvert fall i byer?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 19:18   #84
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Skjønner Mys dilemma. Man kan ikke gå rett bak eller foran mamman til Ole i 18 minutter uten å småprate. Akkurat like lite som at jeg kan plugge inn hodetelefonene når hun jeg satt i fau med en gang for ørten år siden, setter seg ved siden av meg på bussen.
Det er grusomt, rett og slett, spesielt om det er på morgenen. Da trenger jeg hodet mitt for meg selv.

Jeg føler meg også svært ukomfortabel når jeg møter foreldre på trinnet, og så klarer jeg ikke å koble hvilken elev vedkommende er gjelder til ... Mine egne kontaktelever har jeg oversikt over, altså, men blander noen av de andre på trinnet.

Ellers nevner jeg i fleng:
- tvangsselskapsleker (og jeg er dramadame, men misliker det likevel intenst)
- telefoner (jeg ringer bare hvis det ikke kan forsvares å skrive en mail/sms. Fungerer i jobb likevel, altså.)
- familieselskaper på mannens side
- å være ny på jobb (likevel bytter jeg frivillig nå ...)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 19:51   #85
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men det er da helt akseptabelt å gå med podcast på ørene og bare nikke vennlig i forbifarten når man skal på jobbe? I hvert fall i byer?

Hvis man går samme vei, på samme fortau, i ca samme hastighet ca en kilometer? Å nikke vennlig, for så å gå side om side (eller rett foran eller bak), tause, med podcast på øret i 15 minutter, blir litt sært for meg, da prøver jeg heller å havne såpass langt bak eller langt foran vedkommende at vi ikke blir gående sammen. Ellers snakker jeg selvsagt med vedkommende, det er jo ikke ille. Men foretrekker mitt eget hode som selskap ja, helt klart, hvis det er mulig.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-05-18 kl 19:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 21:14   #86
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kansje du er sensitiv for sansestimuli? Det er jo også det som skaper mest stress hos personer med autisme/asperger i følge forskning. Faktisk mer enn nærvær av andre personer. Jeg kommer aldri til å glemme storebror sitt møte med London. Vi kom ut av undergrunnen i Holborn. Han stakk nesen i været sniffet litt og konstaneteret at «Det lukter mye bedre her enn i New York, dette er en fin by»

Ha ha! Morsomt! Har faktisk tenkt litt på det selv om jeg kan være sensitiv på sansestimuli, men samtidig treffer jeg jevnlig på folk som plages mer av lyd og synsinntrykk enn meg. Og til vanlig, kan jeg konsentrere meg om noe annet og da forsvinner det, men hvis jeg er stresset eller sliten, får jeg problemer med å kutte ut irritasjonen med ekle klær, sur lukt eller skingrestemmer.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-18, 21:27   #87
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Jeg kan ikke fordra sånne fellesmiddager på kurs hvor man egentlig ikke kjenner så mange. Jeg sliter å høre hva folk sier når det blir mye bakgrunnsstøy og blir fort sittende uten å si noe. Da er det alltid deilig når det er over og jeg enten kan sette meg sammen med en liten gjeng et annet sted eller trekke meg tilbake til hotellrommet.

Ellers er jeg lite glad i sosiale situasjoner der man ikke har mye til felles. Jeg er nokså dårlig på smalltalk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 00:52   #88
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Deretter type bøgdating hvor alle kjenner alle, utenom meg.

Unnskyld, unnskyld, unnskyld - jeg klarte å lese «bøg-dating» og ble helt og og tenkte hva er det hun finner på å skrive?!?!

Så leste jeg noen ganger til og fikk det til å bli bøgda-ting. Jeg liker heller ikke bøgdating. Og tvungne «nå skal vi ha det morro, a’dere!!» ting. Og mingling på mannens jobb ting. Jeg liker mannen min, og er akkurat nok interessert i jobbområdet hans til å snakke om det på hjemmebane - men en haug med-entusiaster som tror jeg også kan masse om temaet. Nei, nei, nei....

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 00:53   #89
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Jeg er god på smalltalk, noen ganger føler jeg kanskje at utfordrende sosiale settinger får meg til å snakke raskere enn jeg tenker, noe jeg egentlig ikke liker. Som den gangen jeg havnet på lunsjbord mellom renholdspersonalet og ledelsen, og det var stille som i graven, da måtte jeg jo ordne opp

Jeg føler meg sjelden utilpass på samme måte som jeg gjorde i tenårene. Så ofte, så utrolig ubehagelig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 09:03   #90
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kan ikke fordra sånne fellesmiddager på kurs hvor man egentlig ikke kjenner så mange. Jeg sliter å høre hva folk sier når det blir mye bakgrunnsstøy og blir fort sittende uten å si noe. Da er det alltid deilig når det er over og jeg enten kan sette meg sammen med en liten gjeng et annet sted eller trekke meg tilbake til hotellrommet.

Ellers er jeg lite glad i sosiale situasjoner der man ikke har mye til felles. Jeg er nokså dårlig på smalltalk.

Jeg har sluttet å delta på slike fellesting etter at de ordinære kursprogrammet er ferdig. Sier rett ut til de(n) som er ansvarlige for fellesgreiene at jeg finner slike middager såpass anstrengende at jeg velger å avstå. Det er virkelig en befrielse. Så får det heller være at enkelte diagnostiserer meg med sosial angst, det lever jeg greit med. Sikkert ikke så lett å forstå for alle heller, særlig ikke siden jeg kan være ganske aktiv under selve kursdelen med kommentarer, innspill osv.

Så finner jeg heller et sted med ok take out, og storkoser meg på hotellet med tv eller lydbok.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 09:54   #91
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Unnskyld, unnskyld, unnskyld - jeg klarte å lese «bøg-dating» og ble helt og og tenkte hva er det hun finner på å skrive?!?!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-18, 11:33   #92
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Jeg hadde nok også følt meg litt utilpass på bøg-dating, av så mange grunner.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-18, 08:23   #93
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har sluttet å delta på slike fellesting etter at de ordinære kursprogrammet er ferdig. Sier rett ut til de(n) som er ansvarlige for fellesgreiene at jeg finner slike middager såpass anstrengende at jeg velger å avstå. Det er virkelig en befrielse. Så får det heller være at enkelte diagnostiserer meg med sosial angst, det lever jeg greit med. Sikkert ikke så lett å forstå for alle heller, særlig ikke siden jeg kan være ganske aktiv under selve kursdelen med kommentarer, innspill osv.

Så finner jeg heller et sted med ok take out, og storkoser meg på hotellet med tv eller lydbok.

Jeg er også sjelden med på sånne fellesmiddager og jeg gir aldri noen begrunnelse. Forrige gang jeg var på kurs så var det med en ny organisasjon så da var jeg med første kvelden, men andre kvelden så gidda jeg ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-18, 12:28   #94
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Nei, ikke egentlig.

Det vil egentlig si at jeg sjelden utsettes for storstilt klemming med over 5 personer, jeg slipper i stor grad å omgås folk jeg misliker (de er det uansett ikke mange av), kjører også bil til jobb og slipper å forholde meg til andre mennesker på bussen eller spasertur.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-18, 11:07   #95
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Når det gjeld buss, higser eg eg blei utrulig letta ein gong eg møtte ein kollega på bussen og ho sa: «Sorry, jeg skulle gjerne satt meg her, men jeg har en artikkel jeg bare MÅ rekke å lese før første time!» Det første til at eg passa på å ha ei utskrift av ein tekst i sekken, som eg tok opp viss eg møtte andre. Å bruke tida på bussen til å forberede seg til jobb, er heilt innafor. Litt verre når ein går, kanskje. Men det å slippe opp farten for å få folk på avstand funker som oftast før meg.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no