Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-18, 23:29   #381
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er så sliten og svimmel om dagen at jeg gråter av sinne på do hver arbeidsdag. Irriterende at jeg ikke bare kan holde ut til ferie.

Åh, denne kjente jeg langt inn i magen Har du en OK leder å snakke med? Jeg har akkurat hatt en prat med en ansatt med tilsvarende problemstilling, og det er fint å vite om sånt altså, så kan jeg ta hensyn hvis det røyner på.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 07-06-18, 23:35   #382
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Når tenåringens ene lærer velger å skrive som kommentar på hans engelsktentamen: "Dette er en svak karakter. Det eneste som redder deg fra en dårligere karakter er at du har en viss struktur i teksten og ikke for mange feile ord".

Takk for at du virkelig gnir det inn... Det trengtes.

Det er så UTROLIG lite motiverende å få sånne tilbakemeldinger. Hva ER det med lærere som ikke evner å løfte frem det som er bra, eller i det minste gjøre en innstats for finne NOE positivt. Storesøster hadde en norsklærer som jeg kunne klort øynene ut på, gjennom hele ungdomskolen, Jeg drev med mye coaching og ledelsesteori her hjemme, når Fru Norsklærer hadde gitt tilbakemeldinger på innleveringer og prøver.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 07-06-18, 23:40   #383
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Utestenging. Badetur planlegges og alle vil være med, så drar gjengen avgårde uten å informere sistemann om hvor og når. Jaja, barnet har slutter å gråte nå iallfall, mor sliter mer.

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Mens vi er inne på utestenging. Det er kort vei i mellom glede og sorg her i heimen. Jenta la seg og endte i gråt da jeg spurte hvordan dagen hadde vært på skolen. Det kommer frem at hun igjen vil bytte skole, dette har kommet opp flere ganger. Hun har ingen venner i klassen, en jente som tidligere har vært en venn gjør nå bevisste ting for at jenta mi skal "tape i lek". Jenta mi har dessverre et temperament som gjør at hun ofte kommer i konflikt, men jeg synes like vel ikke det er greit å oppføre seg dårlig i fellesskap tilbake ved å sørge for at hun ikke blir inkludert i lek.
Det er dagens gruff!!

Åh, jeg synes sånt er så ille! Hvorfor gjør unger sånt mot hverandre Håper det ordner seg for begge jentene - jeg som forelder ville absolutt visst det, hvis mine holdt andre utenfor.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 07:43   #384
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

på Blondie

og Mave, stakkars unge og deg.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 08:11   #385
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden

Luvi og syrinx dette høres vondt ut.




Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er så sliten og svimmel om dagen at jeg gråter av sinne på do hver arbeidsdag. Irriterende at jeg ikke bare kan holde ut til ferie.



Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Når tenåringens ene lærer velger å skrive som kommentar på hans engelsktentamen: "Dette er en svak karakter. Det eneste som redder deg fra en dårligere karakter er at du har en viss struktur i teksten og ikke for mange feile ord".

Takk for at du virkelig gnir det inn... Det trengtes.

Dette er virkelig ikke greit og det synes jeg læreren bør få tilbakemelding på.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 08:49   #386
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Åh, denne kjente jeg langt inn i magen Har du en OK leder å snakke med? Jeg har akkurat hatt en prat med en ansatt med tilsvarende problemstilling, og det er fint å vite om sånt altså, så kan jeg ta hensyn hvis det røyner på.

Nja, jeg har vært ganske tydelig uten at det har gitt synlige resultater. Bare to muntlige partier igjen nå, så fases endel ut. Jeg takler bare rot i timeplaner skikkelig dårlig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 09:01   #387
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Folk som ikke ser ut for at de har tenkt å overholde vikeplikten sin, men bare durer på inntil krysset der jeg skal kjøre ut, med den følge at alt går mye saktere fordi jeg venter til de stopper før jeg kjører. Hadde du senket farten, din geländewagentulling, så hadde jeg kjørt ut og alt hadde gått helt smooth uten stopp i trafikken.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 09:25   #388
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Spam på forumet.

Selvsagt bagatell sammenlignet med virkelige problemer over her, men like fullt irriterende.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 09:26   #389
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Møter som blir flyttet fremover (altså til tidligere) like før, slik at det ikke går an å rekke!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 09:47   #390
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Spam som dukker opp overalt i forumet akkurat nå.
Og en hel haug andre ting i livet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 10:00   #391
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Folk som ikke ser ut for at de har tenkt å overholde vikeplikten sin, men bare durer på inntil krysset der jeg skal kjøre ut, med den følge at alt går mye saktere fordi jeg venter til de stopper før jeg kjører.

Ja, ikke sant. Særlig i rundkjøringer er det et problem, synes jeg. Og siden folk har veldig rare oppfatninger av hva en luke i trafikken er, så er jeg alltid skeptisk når jeg kjører i rundkjøringer og ser noen komme durende fra høyre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 10:25   #392
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.864
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Folk som ikke ser ut for at de har tenkt å overholde vikeplikten sin, men bare durer på inntil krysset der jeg skal kjøre ut, med den følge at alt går mye saktere fordi jeg venter til de stopper før jeg kjører. Hadde du senket farten, din geländewagentulling, så hadde jeg kjørt ut og alt hadde gått helt smooth uten stopp i trafikken.


Veldig enig. Det samme gjelder når man skal over gaten og bilister ikke senker farten i god tid, men kjører raskt mot gangfeltet så man ikke helt skjønner om de har tenkt å stoppe eller ikke. Mange bilister kunne med fordel vært mye tydeligere i kjøringen sin. Det er helt umulig å vite om de har tenkt å stoppe eller ikke ved fotgjengerfelt eller i kryss/rundkjøringer når de nekter å bremse før i siste liten.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013

Sist redigert av Myria : 08-06-18 kl 10:38.
Myria er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 13:02   #393
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Sitat:

Den som har vikeplikt, skal tydelig vise dette ved i god tid å sette ned farten eller stanse.

Denne trafikkregelen er det de overser, tullingene.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 13:09   #394
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Hvorfor er det ALLTID jeg som må planlegge, tenke på alt og pakke i forbindelse med tur?Gruffer ordentlig nå, særlig siden jeg spesifikt har sagt at jeg ikke vil gjøre det alene. Det samme med å finne frem tingene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 13:35   #395
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Gå ut i streik, Millen. Eller bare slutt å virke.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 13:46   #396
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Gå ut i streik, Millen. Eller bare slutt å virke.

Det kjipe da er at det går utover ungene akkurat nå... reiser til Dyreparken og Abra Havn imorgen tidlig... men etterpå ja.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 13:58   #397
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Men hva galt kan skje? De kommer seg jo avgårde selv om mannen ikke husker tannbørstene?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 14:03   #398
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Det skjer ikke noe galt, det er bare det at jeg har sagt i klartekst at jeg vil han skulle finne frem noe ting felles som vi må ha ha med og hva skjer? Jeg må gjøre det... for han "glemmer det" (hans ting rører ikke jeg).
Det går vel heller inn i rekken for irriterende når det har blitt sagt ifra om i god tid.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 08-06-18, 15:10   #399
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.394
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det skjer ikke noe galt, det er bare det at jeg har sagt i klartekst at jeg vil han skulle finne frem noe ting felles som vi må ha ha med og hva skjer? Jeg må gjøre det... for han "glemmer det" (hans ting rører ikke jeg).
Det går vel heller inn i rekken for irriterende når det har blitt sagt ifra om i god tid.

Pakk så lite du kan. Her er godt og varmt og husene i Abra Havn har alt man trenger.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå  
Gammel 08-06-18, 15:12   #400
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden

Har ikke tenkt å pakke mye altså, men tenkte vi skulle ta med noe mat til huset og mat i parken + kjølebag osv. For maten i parken er dyr og dårlig...
men det må finnes frem da...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no