Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-18, 21:24   #81
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og på 21-bussen mellom Sker Brygge og St. Hanshaugen senere på ettermiddagen er et fylkeslag. Men det er ungdom og unge voksne da.

Fyllmark? Raggaland? Vest Alkis?

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 21:26   #82
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Har drukket vin/øl på 17. Uten at det har blitt dagsfylla ut av det. Nå snakker vi i voksen alder. I år jobber jeg netter, men tok et glass cava før jeg la meg i formiddag. Eldste har hatt frokost med venner her hjemme. Det ble ikke bare sjampis for å si’re slik; de siste dro kl.18 og da skulle de på vors Aner dårlig form på i vertfall en her i huset i morgen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 21:30   #83
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Jeg har vært sjokka over fylla i Oslogatene flere ganger. I år var skolen så tidlig i toget at vi slapp unna, men det satt fortsatt folk med åpne ølbokser på vei ned til sentrum på bussen kl 0930 lissom.

Nå har jeg også fått prosecco.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 21:36   #84
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Fyllmark? Raggaland? Vest Alkis?

Ja!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 21:56   #85
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Skulle jeg rukket champagnefrokost 17. mai måtte jeg stått opp i 5-tida.
Etter 9 timers marsjering i 4 ulike tog, mikrobølgeoppvarmet mat og et kakestykke, har jeg nå tatt en kald øl. Med god samvittighet, selv om det er barn i huset

Jeg så ingen berusede voksne langs det første toget, som var klokka 9. Heller ikke i det som gikk klokka 11. Langs det som gikk klokka 13 begynte folk å bli veldig glade, vasa rundt inni korpset (altså ikke vi musikerne), sang og danset. Så jeg regner med at de hadde hatt tid til en frokost.. Langs toget som startet klokka 16 var det åpenlys drikking av mye rart.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 21:59   #86
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Har aldri drukket alkohol på 17. mai, tror jeg (ikke engang i russetida; hadde hatt kyssesyken og kunne ikke drikke alkohol i det hele tatt). I dag har jeg nettopp sprettet en flaske Cava jeg har hatt i flere år og tatt meg et glass. Det går nok helt greit for 16-åringen som sitter i naborommet og gamer.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 22:33   #87
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Vi har alltid drukket champagne på 17. mai, enten det er til frokost eller lunsj eller senere på dagen. Barn har vært til stede, men det er null problem slik vi drikker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-18, 22:40   #88
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.383
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Jeg har sett noen fulle russ i dag, men ingen andre. Har sett et par snap med noe cava e.l. Har også sett et familiemedlem drikke en lettøl. Har selv aldri vurdert å drikke på 17.mai. Jeg har gått i tre tog og ellers spist lunsj med familie og venner, og middag på McD.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 08:08   #89
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Jeg fikk spontanchampis hos nabovennene likevel, men fylla kan jeg ikke skryte på meg. Var hjemme igjen halv ti. Perfekt dag.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 08:33   #90
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Vi dro til sentrum igjen for å få i fakkeltoget og da tror jeg at jentene mine fikk sett ordentlig fyll for første gang. Det var voldsomme greier.

Det var kveldsfyll, da, ikke dagsfyll, og ikke noe særlig mange barn. Men på bussen hjem var det et tydelig beruset par med en liten gutt og det var litt leit å se, selv om det bare var glade fulle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 08:35   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Fasiten her ble ett lite glass rødvin til lammemiddagen. Det var det hele, ble visst ingenting på kvelden heller.

Ser for meg at jeg hadde løpt rundt i huset med et champagneglass i ene hånda og knekkebrød i det andre, kl 07:30 på morgenen, på desperat leting etter bunadssølvet som på mystisk vis hadde forduftet etter konfirmasjonen helga før. Nei, champagnefrokost må nok vente til jeg ikke lenger har unger som skal møte opp tidlig i skolegården. Også må jeg først lære meg å like champagne selvsagt.

Så ikke noe fyll i år heller, men oppholdt meg sikkert heller ikke der sjansen er størst.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 08:40   #92
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.482
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Fasiten her ble null alkohol.

Men jeg synes tråden er interessant, og fikk meg til å reflektere over mitt eget perspektiv. Jeg er med å arrangerer 17.mai hvert år, så vi har en helt "stiv" 17.mai (gjør det samme hvert eneste år), så perspektivet mitt er nok veldig smalt. Jeg har aldri sett noen som er beruset på 17.mai, MEN så går jo vi i barnetog, spiser i byen, noen år ser vi litt på folketoget, drar til skolen hvor 17.mai arrangerer og er der til 20.00 - 21.00 om kvelden.

Så takket være denne tråden har jeg finstudert litt i avisen, og det ser da vitterlig ut som om det er en (for) mye drikking - i flere lag, ikke bare russ/ungdommer - på 17.mai.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 09:17   #93
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.716
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Her ble fasiten 2 flasker Prosecco på 3 personer etter barnetog og aktiviteter på skolen, men så har vi et ekstremt avslappet forhold til alkohol og barn tilstede.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:06   #94
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.059
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Ett glass hvitvin til grillmaten og ett etter ungene var lagt her. Får lyst på bobler av denne tråden, da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:08   #95
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Her ble fasiten tre små plastglass med hvitvin på terrasse med mange voksne og barn fra kl 16 og utover.

Har heller aldri sett noen beruset på 17.mai, hverken voksne eller ungdom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:14   #96
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Fasit her ble to glass bobler i byen etter barnetoget, og ett glass til vennemiddagen på kvelden. (jeg liker virkelig ikke prosecco! )

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:16   #97
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Fasiten ble 2 glass på samlingen på kontoret etter barnetoget, og ingenting til middag/kvelden, enda alt innbød til det. Men jeg skulle tidlig ut og fly og tøff arbeidsdag i dag, så jeg ville prioritere god søvn. Resultat: Våknet 4 og er trøtt som en strømpe. I det minste slipper jeg å ha dårlig samvittighet over at det sikkert var alkoholen som gjorde det.


Men stupfylla på offentlig sted ut over ettermiddagen, den syns jeg er utidig. Det minner ikke så rent lite om Holmenkolldagen, egentlig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:30   #98
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Fasiten for meg ble 1 glass hvitvin på utekafé før middag og 1 glass hvitvin til middagen. Pluss at mannen og jeg delte en flaske Prosecco på kvelden. Alt dette var over så mange timer at jeg ikke kan påstå at jeg kjente antydning til rus engang.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:37   #99
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Ingen alkohol på noen av oss i går.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-18, 10:59   #100
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - barnas dag eller dagsfylla?

Her ble fasiten noen flasker med bobler utover ettermiddagen/kvelden. Vi hadde venner på besøk og satt på terassen og grillet. Arvingen hadde også en venninne på besøk. De var litt til og fra. Ingen flatfyll observert noe sted (men det skal sies at vi holdt oss på terassen etter barnetog og besøk i stallen).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no