Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye egg til påskefrokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-15, 11:36   #21
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Hvis du koker eggene med løkskall i vannet blir de fine og gule. Tror de blir rosa med rødløk også, om jeg ikke husker feil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:36   #22
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Nei, nei -hver skriver seg opp på ei liste (feks "Kokte egg - Høst") og så er den tingen "tatt". Andre skriver seg opp på feks "Kokt skinke- Karismamma" eller "Kaviar - Olesmamma"...Så jeg satser virkelig på at ingen andre også tar med....

Dessuten blir lunsjen for ungene den dagen rester fra frokosten, og da kan de sikkert ta unna litt da også....Håper jeg...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:37   #23
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Gul og rød løk altså. Det kan jeg få til. Takk

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:39   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Nei, nei -hver skriver seg opp på ei liste (feks "Kokte egg - Høst") og så er den tingen "tatt". Andre skriver seg opp på feks "Kokt skinke- Karismamma" eller "Kaviar - Olesmamma"...Så jeg satser virkelig på at ingen andre også tar med....

Dessuten blir lunsjen for ungene den dagen rester fra frokosten, og da kan de sikkert ta unna litt da også....Håper jeg...

Men uansett vil det totalt sett bli enorme mengder, hvis alle tar med nok til alle av hver ting.Det vanlige er jo at folk tar med en mengde tilsvarende det en familie spiser.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:39   #25
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg tror det blir altfor mye. Jeg har vært med på å arrangere noen påskefrokoster, og vi har aldri kokt så mye som 80 egg.Ikke en gang når jeg jobbet i en 4 avdelings barnehage. Jeg tror personalet tenker helt rett, blir det tomt så blir det tomt. Jeg ville kanskje vurdert å koke 30-40 egg, men selv det syns jeg høres mye ut.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:42   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Om jeg ikke husker feil så pleide vi å koke ca 20 egg til en avdeling med 18 barn, 4 voksne, foreldre og søsken. Det var alltid egg til overs. Og apropos det at de skal spise rester til lunsj, rester blir det uansett, så om det ikke er egg til overs er det nok masse mat igjen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:44   #27
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men uansett vil det totalt sett bli enorme mengder, hvis alle tar med nok til alle av hver ting.Det vanlige er jo at folk tar med en mengde tilsvarende det en familie spiser.

Ikke sant. Kommer det 30 familier og hver familie tar med mat til en familie, kan alle forsyne seg på tvers og det blir nokså passelig med mat. Kommer det 30 familier og hver familie tar med seg mat til 30 familier, blir det jo nok mat til 30 ganger så mange mennesker som det faktisk er!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:47   #28
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg er enig i at det høres mye ut, men når jeg regner antall foreldre, barn, ansatte (og se ikke bort fra en besteforeldre eller ti, vår erfaring er at antall deltakere på slike ting er helt annerledes her enn hva vi var vant med fra byen), så vil 80 egg være omtrent ett egg pr person. Og da tenker jeg at det ikke er så mye, særlig ikke hvis ungene skal spise noe til lunsj også? I verste fall holder de seg vel i kjøleskap over helgen hvis de lages en fredag?

For sammenligningens skyld - sosial klassekveld for 15 elever og foreldre tok utgangspunkt i at 2/3 av foreldrene tok med pizza og kaker og resten drikke. Det var masse mat, og alt forsvant. Jeg var søkkimponert, men hadde heldigvis kjøpt....kremt, skaffet til veie to kaker for å ha med, som tilsammen utgjorde sikkert bare en halvpart av enkelte av de mesterverkene som ble presentert sammen med ordene "vel, jeg rakk bare å hive sammen noe kjapt, men det får nå vel duge...." fra de øvrige foreldrene....Jeg lærte meg kjapt å bidra på andre måter enn kakebaking i slikte settinger..

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:53   #29
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Ja, jeg vet ikke. Jeg vet bare at jeg aldri spiste noe særlig i de fem påskefrokostene jeg var på i barnehagen, og jeg så ikke så mange andre voksne som gjorde det heller. Stort sett gikk tida til å hjelpe ungene, snakke litt med andre og se på underholdningsinnslagene ungene hadde forberedt. Vi fikk alltid beskjed om å ta med nok til en familie av det vi tok med.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:55   #30
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Men da tok ikke alle foreldrene med nok pizza, kaker og drikke til ALLE vel?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 11:55   #31
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

80 egg!?

Jeg lurer også på hvorfor tingen er "tatt". Jeg ville tenkt lista var for å få variasjon. Vanskelig å være nr 18 og skulle finne på nytt pålegg til lista.

Her bruker vi å ha med pålegg som tilsvarer litt mer enn det ville spist selv. 4-5 egg ferdig oppskjært ville jeg tenkt var rikelig. Det som har vært vanlig her er et lite glass syltetøy, litt spekemat eller saltmat, et eller annet på tube, en boks leverpostei, litt eggerøre, et lite fat med røkelaks i skiver.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 12:08   #32
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Alle spiser ikke ett helt egg, ikke når de er skjært opp.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 12:47   #33
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg syns det høres veldig mye ut. Og dersom det er forventet så mye egg, så bør jo heller flere ta med den tingen. Blir jo litt urettferdig at en person skal koke 80 egg, mens en annen kan ta med en pakke skinke. Jeg ville iallefall ikke regner mer enn et halvt egg på hver.

Vi har vært på mange spleiselunsjer i åpen barnehage. Da er det forventet at alle tar med litt brødmat og litt pålegg. Så som oftest har jeg da tatt med f.eks. en pakke polarbrød, en pakke leverpostei og kanskje en agurk. Har jeg hatt god tid har jeg noen ganger stekt vafler, da tar jeg i litt ekstra slik at alle skal få. Hadde jeg kokt egg hadde jeg kanskje kokt 6 stykker. Og jeg har aldri opplevd at det ikke har vært mye rester etterpå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 12:47   #34
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg jobber et sted der vi av og til lager og serverer frokost til mange. Til 20-30 voksne hadde jeg laget 15 egg. Det er langt fra alle som spiser egg, ikke så mye som annenhver person en gang, og spesielt ikke hvis det er annet godt pålegg å spise av. Hvis min familie hadde vært på en slik tilstelning med besteforeldre og alt, hadde det vært rikelig med 3-4 egg. I lunsj på jobb kokes det 5-6 egg til 12-14 voksne. Egg er ikke det folk spiser mest av.
80 egg er nok til 150 voksne.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 12:59   #35
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg spurte en venninne nå på sms som lager frokost på et stort hotell. De beregner ett egg pr tredje voksen gjest.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 13:02   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg hadde kokt 40 egg om jeg skulle hatt med, men om du vil ta med 80 er jo det helt opp til deg.

Ville farget de gule jeg, siden det er påskefrokost.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 13:03   #37
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Opprinnelig lagt inn av energibombe, her.

80 egg!?

Jeg lurer også på hvorfor tingen er "tatt". Jeg ville tenkt lista var for å få variasjon. Vanskelig å være nr 18 og skulle finne på nytt pålegg til lista.

Her bruker vi å ha med pålegg som tilsvarer litt mer enn det ville spist selv. 4-5 egg ferdig oppskjært ville jeg tenkt var rikelig. Det som har vært vanlig her er et lite glass syltetøy, litt spekemat eller saltmat, et eller annet på tube, en boks leverpostei, litt eggerøre, et lite fat med røkelaks i skiver.

4-5 egg om det er til så mange som i hi, ville jeg tenkt var altfor lite igjen.
I alle barnehager jeg har jobbet eller vært i på påskefrokost, har det blitt spist mye egg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 13:17   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg hadde kokt 40 egg, maks. Det vil jo være annet pålegg der også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 13:28   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.879
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

80 egg!

Denne tråden kjenner jeg at jeg må følge med på!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-15, 13:29   #40
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye egg til påskefrokost?

Jeg tror også jeg hadde gått for 40 egg.
Hos oss, i vår barnehage, er egg veldig populært til frokostene og det går unna.
Men 80 er allikevel mye (og vi er en 4 avdelings barnehage) .
En god tanke er det nå uansett, og det ser sikkert supertlekkert ut med en kurv full av gule/fargede egg.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no