Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London. Oystercards?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-17, 22:35   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

London. Oystercards?

Skal vi kjøpe? 4 dager i London. Bor ved Oxford street.
Kjøpe før vi reiser?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-17, 22:40   #2
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: London. Oystercards?

Spørs hva dere skal gjøre, tenker jeg. Skal dere shoppe og gå på en musical i gangavstand, kan det hende beina holder. Vi skal bo i Earls court og på museer over hele byen, så for oss blir det lange distanser hver dag. Og vi trenger Oyster card, tenker jeg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-17, 22:59   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London. Oystercards?

Det koster ikke all verden for selve kortet, og det kan brukes neste gang, så dere kan jo starte med å fylle på lite penger om gangen?

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-17, 23:24   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London. Oystercards?

Det skal også fungere å bruke sånne nye visakort med sånt antennesymbol på kanten.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 07:16   #5
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London. Oystercards?

Vi kjøpte i London, helt uproblematisk å kjøpe i automat på en hvilken som helst stasjon, gjort på 5 minutter.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 07:22   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: London. Oystercards?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det skal også fungere å bruke sånne nye visakort med sånt antennesymbol på kanten.

Ja, det fungerer veldig bra.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 07:51   #7
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London. Oystercards?

Har ikke antenne ser jeg . Jeg har googlet meg frem til at man kan bestille fra England og at jeg må ha tre da de to minste går gratis. Hun på 13 må jeg gå i ei luke og si at de må legge til young visitor så hun har halv pris. Men når vi er ferdige med dem og har penger igjen... Kan vi få pengene tilbake og levere inn kortene og få depositum tilbake? Det er jo ikke akkurat slik at vi frekventerer til London.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 07:55   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: London. Oystercards?

Litt usikker på om norske visa kort virker. Mente jeg leste det dør jul når jeg sjekket.
Vi har oyster card liggende. Vi reiser ikke ofte til London men de har vist plutselig blitt brukt tre ganger like vel på 2år.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 07:59   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: London. Oystercards?

Et kjøpt Visitor Oyster Card kan ikke returneres til oss. Blir det ikke noe av London-reisen din, vil du forhåpentlig få muligheten til å reise en annen gang og bruke kortet ditt da. Det går også fint å gi kortet til noen du kjenner — kortet er ikke personlig.
Her du penger igjen på kortet når du skal forlate London, kan du få tilbake opptil £ 5. Du skal da levere inn kortet ditt i en billettkasse på en T-banestasjon (selve kortprisen på £ 3 refunderes ikke).
Har du mer enn £ 5 igjen på kortet, kan du få tilbake beløpet ved å fylle i en blankett og sende inn kort med blanketten til England.
Blanketten og mer eksakt informasjon får du i en billettluke på en T-banestasjon (vi kan ikke hjelpe deg med dette).

https://www.ticketservice.no/transpo...FekW0wod6fAJWA

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 09:32   #10
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London. Oystercards?

Eg brukte iallefall mitt flittig då eg var i London for to år sidan og har planar om å bruke det på nytt når vi skal dit i april i år.
Undergrunnen i London er heilt genial som transportmiddel og så reiser barn under 11 år gratis.

Håpar berre eg finn igjen kortet før vi skal reise. Veit eg la det på ein lur plass...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 09:33   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London. Oystercards?

Om du kjøper oysterkortet i London kan du levere det tilbake og få igjen noen av pengene. Men de varer jo for ever, så greit å ha syns jeg. Vi har hatt våre i 10 år.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 10:11   #12
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: London. Oystercards?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men de varer jo for ever, så greit å ha syns jeg. Vi har hatt våre i 10 år.

Vi har også slike kort som vi bare tar med oss hver gang vi reiser over, fyller på litt og litt...

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 10:12   #13
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London. Oystercards?

Er det noen måte å sjekke saldo på, tro? Jeg har hatt mitt i lommeboka i 4 år, vært der 2 ganger. Er spent på om det er noen penger der.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 10:20   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London. Oystercards?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er det noen måte å sjekke saldo på, tro? Jeg har hatt mitt i lommeboka i 4 år, vært der 2 ganger. Er spent på om det er noen penger der.

Ja, du får saldo om du går i en påfyllingsautomat.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 10:21   #15
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: London. Oystercards?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Er det noen måte å sjekke saldo på, tro? Jeg har hatt mitt i lommeboka i 4 år, vært der 2 ganger. Er spent på om det er noen penger der.

Det lurer jeg også på.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-17, 20:56   #16
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London. Oystercards?

Jeg brukte bare Visa-kortet da jeg var der i desember. Det var helt genialt!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 18:36   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: London. Oystercards?

Da har vi prøvd. Vi kjøpte i en automat og fikk vanlige Oyster (ikke Visitor). Ved billettautomatene sto det en billettmann, og vi spurte han om barnerabatt på det ene kortet. På flere av de store stasjonene med mange automater sto det en ansatt i nærheten.

Han spurte hvor lenge vi skulle være, og så la han inn barnerabatt for den kommende uka. Dvs når tiden utløp gikk det tilbake til å være et vanlig voksenkort, og så kan vi evt legge inn en rabatt på nytt neste gang. Hver gang man går gjennom en bom holder du kortet på et felt på automaten. Hvis man ser på displayet, så står det gjenstående beløp på kortet. Man kan også sjekke ved bare å holde det bortpå på en billettautomat.

Det var særlig nyttig fordi når vi fylte på kortet fikk vi kvittet oss med en haug småpenger

På billettinfoen står det at man kan bruke betalingskort utstedt i UK for reiser, men hvis Bloppy har prøvd kan det hende det går med norsk betalingskort istedetfor Oyster. Men syns det fungerte bra å ha Oysterkortet i lomma.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 18:50   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London. Oystercards?

Jeg betalte alle reisene mine med visa-kort med sånn trådløs-symbol på, mannen brukte mitt gamle oystercard, så kjøpte vi et nytt som ble registrert med rabatt for 11-åringen. Mannen på stasjonen foreslo faktisk at jeg skulle si at hun var 10 år og ta henne med gratis, og humret da jeg insisterte på at hun var 11.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 19:21   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: London. Oystercards?

Jupp, funka med mitt norske Visakort med sånn wifi symbol på. Veldig lettvint.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no