Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kielferga alene med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-17, 18:29   #21
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

He? Fraktes et tonn ekstra tur/retur Kiel bare for å slippe bryderi med parkering på land? Håper det ikke er mange som benytter seg av dette.

Det gjøres på båten til København også. Siste jeg så på det kostet det mindre eller like mye å parkere på båten som på land. De har få parkeringsplasser der og har vært plaget med innbrudd. Mulig de sluttet å tilby parkering på land. Men miljøvennlig er det definitivt ikke. Forresten skulle jeg gjerne sett om det hadde så stor betydning. Båten er rimelig tung i seg selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-17, 23:46   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Med små barn på Kielferga kan det være greit å vite at på den italienske restauranten kan man bestille takeout-pizza. Hvis folk er slitne og sultne kan det være bedre å ta en pizza på lugaren i pysj enn å sitte i restauranten. Pizzaene er ganske store porsjonspizzaer, vi er en sulten gjeng og ingen av oss klarte å spise opp sin. Vi kunne fint hatt mindre enn en til hver.

Økonomisk kan det naturligvis være en bedre deal også, fordi man kan ordne drikke selv.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-17, 23:07   #23
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Takker nok en gang for mange fine tips. Parkering var alt bestilt og betalt innen dere begynte å snakke om rimelig parkering. Jaja, det er iallefall en ting mindre å tenke på.

Ellers høres det deilig ut med kaker og annen bakst fra land i Kiel men pga allergi er det en utfordring med akkurat slikt. Landet på at vi spiser frokost og middag "ute" og tar med til lunsj selv.

Veldig spent på det med bading og garderobe, skulle gjerne hatt mannen med for akkurat den biten. Ordner seg vel. Har kommandert ungene til å prøve badeklærne sine men har ikke turt prøve egne.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 07:42   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Ang allergi så er Tyskland bra på matmerking og observans for allergier. Vi er i Tyskland hver sommer og synes det er veldig enkelt å kjøpe trygg mat der.
Ikke langt fra ferga ligger Karstadt. Matbutikken der har utrolig mye godt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 08:42   #25
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.440
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Dere kan jo skifte til Badeklær på lugaren, og ihvertfall sørge for at det er minst mulig som må gjøres i garderoben. Dusjing etterpå, feks, kan også gjøres på lugaren.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 08:51   #26
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Skrev du ikke at han er 6år ? Jeg skal ikke starte noen debatt, men selv hadde jeg tatt med en 6-åring gutt i damegarderoben.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 09:54   #27
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Jeg kom tilbake i går fra turen min, om du har noen spørsmål Acino. Det var kjempelange køer på Aqualand. Vi valgte å bade kl. 18:30 mandag kveld. Hun i kassen sa at det var smart, at det hadde vært voldsomme køer hele dagen, men at det nå begynte å roe seg. Hvis dere følger rådet til Timar, husk å dusje med såpe før dere tar på badedrakt. Det var forresten et godt tips, da det var kø for å bruke dusjen i damegarderoben.

Det gikk veldig raskt å gå i land i Kiel. Jeg tror vi var i senteret senest kl. 10:15. De har nå stengt muligheten for å snike seg ut fra dekk til rengjøringspersonalet er om bord. Hvis dere har allergier å ta hensyn til, kan jeg nevne at de har salatbar inne på Edeka. Jeg kjøpte ferdiglaget salat på Nordsee (salat, avokado, scampi), og den hadde ingen dressing, så det passet meg perfekt.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 10:00   #28
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Jo, det stemmer det, de nærmer seg 6,5 og tanken var å ta ham med inntil noen sa her i tråden at deres 7 åring måtte gå alene i herregarderoben. Men det er i grunnen smart uansett å vente med skikkelig hårvask til vi er på lugaren igjen, kan bruke lang tid uten å måtte holde øye med gutten som har kort hår og dermed blir vesentlig raskere ferdig enn meg og Snuppa.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 10:02   #29
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Takk for flere gode tips, C3PO. Jeg forsøker å forberede på mye folk og dermed stor mulighet for lange køer.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 11:37   #30
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Hvordan er det forresten med temperaturer ombord? Og bekledning på kvelden i buffé, eventuelt show? Pynter folk seg? Aner ikke hva jeg egentlig skal ta med, sikkert alt for mye som vanlig.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-17, 11:44   #31
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Gode temperaturer. Jeg gikk rundt i tynn ullgenser for det meste, men det var like behagelig da jeg gikk rundt i treningstøyet. Folk kler seg forskjellig. Noen var stivpyntet, vi var normalt kledd. Bare ta med det du vil.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 08:53   #32
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Vi dro i vinterferien i fjor, mye kø kl 16 på aqualand men kl 19 var det null kø, var kun to andre der da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 08:58   #33
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Enig ang klær. Det er så mye forskjellig at ingenting blir feil. Vi har tatt noe litt halvpent på show, svart bukse og pen genser, f.eks.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-17, 09:08   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Har dere reist?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-17, 20:52   #35
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.435
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Er vel hjemme igjen fra super tur. Fant frem til parkeringshuset og fikk greit parkert, verre med å kjøre ut igjen, men når en kjepphøy mann kom for å klage på at det gikk for seint med meg så han svar med at om han var komfortabel med det måtte han bare få lov til å ta den svingen for meg han(kun en sving inni der jeg følte jeg ikke klarte å ta, men det er det mange flere som har slitt med skal en dømme de tusen strekene på veggene der etter).

Buffe til både frokost og middag anbefales, veldig god mat som er flere hakk over de andre buffene til colorline vi har prøvd. Matkunnskap skorter det litt på hos en del av de ansatte der men med ok merking på veldig mye pluss sunn fornuft gikk det også veldig fint med tanke på allergi.

Ellers tok vi bading når båten lå i land i Kiel. Vi gikk i land en time eller to før vi gikk å bada istedenfor - ungene elsker ikke akkurat butikker og jeg var passe dau etter en natt med minimalt med søvn. Gutten sover dessverre dårlig/så og si ingenting første natta/nettene nye steder. Hadde trodd det skulle gå litt bedre enn det gjorde første natta men utover det var alt helt topp på turen. Fikk med oss ikke mindre enn to ulike kaptein kid show, ett show på kvelden, ansiktsmaling, figurballonger, barnediskotek osv.

Må også nevnes at i køen for å komme på båten synes jeg at jeg så ei kjent jente. To sekunder senere sier Snuppa her: "hei x" og bla,bla,bla. Det viste seg å være ei fra trinnet på skolen, hva er oddsen?

Og enda en ting; Lugaren var ikke så krampaktig liten som jeg hadde tenkt meg, det gikk helt fint, samme med badet. Joda, det er lite, men tross alt ikke sååå lite og når en egentlig ikke skal være der så mye heller.

Kan gjerne gjenta men da gjerne med en voksen ekstra og luksusen med connecting lugarer.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-17, 11:21   #36
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kielferga alene med barn

Godt å høre at dere fikk en fin tur!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no