Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kløe i hodebunn

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-16, 22:34   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Kløe i hodebunn

Nei, det er ikke lus jeg snakker om

Men altså, jeg har veldig sart hud, og spesielt hodebunn. Jeg har prøvd veeeeldig mange ulike shampooer for sensitiv hodebunn, med vekslende hell. Men så tenker jeg litt... Jeg begynner gjerne ikke å klø før sent Dag 2 etter hårvask. Da er det kanskje ikke shampooen som er synderen? :hm: Om det stemmer - hva er det da som plager meg? Frisøren min er superdyktig, men har måttet gi opp å hjelpe meg Men hun ser at huden min er rødlig og derfor irritert, men av hva er det store spørsmålet. Jeg bruker veldig lite hårprodukter ellers, og sjelden noe inn mot huden. Datteren har samme problemet.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 22:54   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Samme her, henger i tråden for tips.

Den beste sjampoen så langt er Kerastase sin lyseblå for sensitiv hodebunn, men jeg er rød uansett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 22:54   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.664
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Kutte ut shampoo en periode og bare skylle i vann?
Jeg synes det hjelper på innimellom.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 23:42   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Samme her, henger i tråden for tips.

Den beste sjampoen så langt er Kerastase sin lyseblå for sensitiv hodebunn, men jeg er rød uansett.

For hodebunnen er min erfaring at KMS Head Remedy for sensitiv hodebunn den beste, men drepen for håret Nå kjøpte jeg Kerastase, men den er turkis. Den virker veldig god så langt, og gjør håret langt mer godt også. Men kløen kommer sent Dag 2 og Dag 3. Jeg kan jo selvsagt vaske håret oftere, men av føere grunner er ikke det optimalt.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kutte ut shampoo en periode og bare skylle i vann?
Jeg synes det hjelper på innimellom.

Nei, det funker ikke. Håret mitt blir veldig fett da

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 06:17   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Den er kanskje turkis ja, er for sensitiv hodebunn.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 07:57   #6
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.175
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Jeg bruker en fra Paul Mitchell som funker både for min tørre hodebunn og hår.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 08:03   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Forsøk en kur med Fungoral. Den får du kjøpt på apoteket. Den skal ikke brukes for lenge, men det hender at jeg bruker den noen uker. Da går det helt fint å bruke vanlig sjampo for sensitiv hodebunn i flere måneder (noen ganger år) før jeg må bruke Fungoral en periode igjen.

Frisøren min har gitt meg beskjed om at jeg har såpass ømfintlig hodebunn at jeg ikke bør vaske med sjampo mer en annenhver dag.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 08:51   #8
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Vasker håret hver/annenhver dag ja :-)

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 09:01   #9
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Jeg begynte å ta B-vitaminer og det har hjulpet på min sarte hodebunn. Merket forskjell etter kort tid.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 09:48   #10
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Jeg har hatt god effekt av en Vichy-sjampo for kløe/flass, den har grønn stripe på flasken, spør på apoteket.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 11:48   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Forsøk en kur med Fungoral. Den får du kjøpt på apoteket. Den skal ikke brukes for lenge, men det hender at jeg bruker den noen uker. Da går det helt fint å bruke vanlig sjampo for sensitiv hodebunn i flere måneder (noen ganger år) før jeg må bruke Fungoral en periode igjen.

Frisøren min har gitt meg beskjed om at jeg har såpass ømfintlig hodebunn at jeg ikke bør vaske med sjampo mer en annenhver dag.

Jeg har også brukt Fungoral og har samme erfaring som Tjorven.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 12:59   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Trodde Fungoral kun var mot flass, men det er kanskje ikke det? Jeg flasser nemlig ikke. Bare kløe.

Noterer B vitaminer og då skal jeg sjekke ut Paul Mitchell også.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 13:02   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Jeg har vært tidvis plaget med dette, og det eneste som har hjulpet, er ingefærsjampoen fra Body Shop. Det høres sikkert litt "ja, særlig" ut, men det har vært et vidundermiddel.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 15:23   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Hvordan har den vært for håret, Divine? God for både hodebunn og hår?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 15:31   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg bruker en fra Paul Mitchell som funker både for min tørre hodebunn og hår.

Samme her. Paul Mitchell har flere typer som fungerer bra for min sarte hodebunn.
B.la de med lavendel og tea tree https://www.blivakker.no/search?Sear...aul%20mitchell

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 15:37   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.759
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hvordan har den vært for håret, Divine? God for både hodebunn og hår?

Ja, den har passet til håret mitt, i alle fall.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 18:50   #17
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har vært tidvis plaget med dette, og det eneste som har hjulpet, er ingefærsjampoen fra Body Shop. Det høres sikkert litt "ja, særlig" ut, men det har vært et vidundermiddel.

Jeg har begynt å bruke denne etter tips fra deg, Divine, og er kjempefornøyd. Bruker en flaske av den, så en periode med annen shampo og tilbake til denne når kløen er tilbake. Veldig god.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 20:26   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Trodde Fungoral kun var mot flass, men det er kanskje ikke det? Jeg flasser nemlig ikke. Bare kløe.

Noterer B vitaminer og då skal jeg sjekke ut Paul Mitchell også.

Jeg har ikke noe særlig flass. Det er kløen det hjelper mot.

Men den ingefærsjampoen hørtes interessant ut.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 22:45   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Jeg har også nytte av Fungoral når hodebunn blir sår og klør. Er ikke plaget med flass, men på vinteren kan jeg lett få litt sensitiv hodebunn og etter en uke med Fungoral er jeg bra igjen. Flasken koster litt, men er utrolig drøy i bruk og man har den lenge.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 23:27   #20
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kløe i hodebunn

Flott. Da vet jeg det

Mange fine tips her, som skal testes ut.

Men det er ingen som egentlig vet hvorfor vi begynner å klø? Kan liksom shampoo gjøre at vi klør flere dager etterpå, men ikke den første tiden etter bruk? Er jo litt odd synes jeg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no