|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
23-11-10, 01:29 | #1 |
Guardian of the galaxy
|
Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenHvordan får man rent et dusjkabinett som ser ut som om det ikke er gjort rent siden tidenes morgen? Er det bare å ta på seg gassmaske, spraye ned med salmiakkvann og skrubbe til krampa tar en, eller er det noen hemmelige triks der ute?
23-11-10, 01:57 | #2 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenAbonnerer på denne....
23-11-10, 02:37 | #3 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenJeg vet i alle fall at mange på IO-forumet har hatt mye suksess med Fix Universal. Den er superdrøy og funker til det meste. Selv mannen i huset her fikk skrubbedilla.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
23-11-10, 03:38 | #4 |
~~~~~~~
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken:Motstander av sprayflasker: det mest effektive vaskevannet jeg vet om er en stk SUN-maskinoppvasktablett pr ca 5 liter vann. Dette er ett utrolig sterkt vaskemiddel som også fjerner neglbånd dersom man ikke har på gummihansker :har jeg hørt: du slipper da også amoniakkstanken.
23-11-10, 05:24 | #5 |
Shake it out!
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenJeg ville også gått for maskinoppvaskmiddel, det fjerner virkelig det meste. I kombinasjon med svamp og ørten filler.
23-11-10, 08:13 | #6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenJeg har god erfaring med å skrubbe med jif skurekrem.
23-11-10, 08:39 | #8 |
Guardian of the galaxy
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenTakk for gode tips! Oppvaskmaskinmiddel var smart.
23-11-10, 08:43 | #10 |
I endring
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenNår mine er som verst tar jeg ren edikk på kluten og vasker i vei, men det skal vel egentlig holde å ha det i vannet.
23-11-10, 08:48 | #11 |
Guardian of the galaxy
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkken
Her er det snakk om dusjkabinett som jeg mistenker at ikke er gjort ren på 3 år, så "å ha litt i vannet" tror jeg bare er å fornærme baderomsguden.
23-11-10, 08:58 | #13 |
~~~~~~~
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenDet finnes ett middel som heter Grunnrens - kjøpes i byggevarehandelen. Samme effekt som salmiakk, men den inneholder ikke amoniakk.
23-11-10, 09:36 | #14 |
Har tro på forbedring
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenEddik og vann blandet fjerner kalk tror jeg - det er vel gjerne det som gjør at dusjkabinettet ser ut som det gjør.
23-11-10, 09:36 | #15 |
I endring
|
Da er det ren eddikk som gjelder.
23-11-10, 09:57 | #16 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenEddik gjør susen på grumsete dusjkabinett. Jeg har kjøpt den dyre flaska på rørleggerbutikken. Når den er tom, tenker jeg at jeg kan fylle etter med en blanding av eddik og vann. Eddik kommer jo i flere styrkegrader, 35 % kan godt tynnes litt ut.
23-11-10, 10:03 | #17 |
Kjernesnill
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenHvis det er skikkelig skittent kan du bruke Grovrent (mener det er fra Casco, fås kjøpt på Jernia osv.). Det brukte jeg da jeg vasket ned en leilighet som var ordentlig skitten en gang, og siden har jeg tatt det fram iblant og brukt det på fettete eller skitne steder. Du MÅ bruke hansker.
23-11-10, 10:04 | #18 |
heimføing
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenJeg ville nå sjekket litt (lese det med liten skrift bakpå flaskene) før jeg startet å vaske dusjveggene. De skal bli blanke, og ikke skjoldete, så skure-/skrubbesaker ville jeg holdt meg unna i starten. |
23-11-10, 10:08 | #19 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
|
Har ikke lest hele tråden, stresser.
23-11-10, 10:12 | #20 |
har tatt seg sammen
|
Sv: Gjøre rent på skittent bad og kjøkkenJeg ville ikke brukt skuremidler på glassvegger altså, enten det glass eller plast. Eddik!