Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Har du grønt kort (golf)?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Se resultatene: Har du grønt kort (golf)?
Ja 9 10,23%
Nei 78 88,64%
Snart 1 1,14%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-11, 20:32   #61
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vi fikk tilbud om gratis grønt kort-kurs via jobb, så jeg har slengt meg med. Så ble jeg nysgjerrig på om det er flere her inne som eventuelt har tatt grønt kort? Poll kommer.

Og dere som har grønt kort, er dere medlem i en golfklubb og spiller fast? Svar i tråden. :nysgjerrig:

Hvordan går det med golfen? Hva syntes/synes du?

Hadde for ca 6 årsiden og var med i en klubb. Fikk barn. Har ikke spilt siden. Lurer på om jeg får til å spille nå. Har lyst å begynne igjen, men...

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:33   #62
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Hvor lenge er de gyldige?

Jeg har hatt men det er vel 15 år siden eller så.

Spilte litt i oppveksten har ikke etablert HK.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:36   #63
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Nei, men jeg har vudert å ta det. Jeg går forbi golfbanen hver eneste dag, og flere ganger (iallefall 2 ) har noen trodd jeg er Tutta for jeg ligner visst på henne. Ha, ha jeg måtte jo hjem og google Tutta og golf.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:51   #64
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

Hvordan går det med golfen? Hva syntes/synes du?

Hehe, det går ikke akkurat fremover, rakk vel å spille 3-4 ganger forrige sesong. Men det var morsomt, til tross for dårlig spill.

Jeg er medlem i såkalt postkasseklubb, så jeg betaler lav årskontingent og full greenfee de få gangene jeg spiller. Satser på å få spilt minst like mye denne sesongen.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 20:52   #65
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Hvor lenge er de gyldige?

Jeg har hatt men det er vel 15 år siden eller så.

Spilte litt i oppveksten har ikke etablert HK.

Tror ikke de går ut på dato, faktisk. Men ikke helt sikker.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:25   #66
MoV
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 107
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Tror ikke de går ut på dato, faktisk. Men ikke helt sikker.

For å spille et sted må man ikke være medlem i en klubb og da får en jo grønt kort?

MoV er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:51   #67
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av MoV, her.

For å spille et sted må man ikke være medlem i en klubb og da får en jo grønt kort?

Man må være medlem i en golfklubb for å få spille på de aller fleste baner, ja. Men grønt kort er bare en sertifisering på at du har gjennomgått et kurs i regler og kotyme på golfbanen, samt at du har vist et minimumsnivå av spilleferdighet.

Jeg lurer på om de ikke også endret ordningen nylig til å være hovedsakelig gjennomgang av regler og mindre fokus på spilleferdigheter, men mulig jeg har oppfattet feil.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:57   #68
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.923
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Ja, jeg har grønt kort og spiller! Ungene spiller, men har ikke grønt kort enda. Mannen spiller! Jeg hadde mange fordommer til golf, men jeg synes det er gøy! Helt utrolig at det å skulle treffe en liten ball er så morsomt, men jeg liker det!

Har medlemskap og spiller jevnlig i sesongen, selv om jeg ikke har gått ned noe i handicap!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 00:05   #69
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Nei, det er vel noe bortimot det siste jeg kunne tenke meg.



Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg innrømmer at jeg har fordommer mot golfspillerere



Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Nei, og jeg kan ikke se for meg at jeg noensinne kommer til å ta det heller.




Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Det fine med golf er at det i utgangspunktet passer for alle, i motsetning til mange andre idretter eller aktiviterer.
Blant annet passer det for folk i alle aldre. Det er noe en familie kan gjøre sammen, en ganske hyggelig helgeaktivitet innbiller jeg meg. (Bare barna blir litt større )

Ulempen er at det er stemplet som en rikmannssport, og det kommer nok til å henge igjen leeenge.
Utstyr trenger ikke være dyrt, og man må ikke ha rutete GANT-bukser på banen … Man må heller ikke spille på de banene som har de strengeste kleskodene!

Men det er utrolig mange som tror det.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Personlig er det mange helgeaktiviteter jeg heller vil gjøre enn å traske rundt på en golfbane. Tur i ordentlig natur, for eksempel.

Jeg syns det stempelet er fjernet for lengst, golf har jo blitt allemannseie og er rimelig u-eksklusivt, spør du meg.

Her i Vestfold har det i hvert fall vært sånn, og det var en periode som "alle" skulle spille golf.

Jeg synes det er kjedelig, og at det tar for lang tid. Det er hyggelig å gå rundt, men det er altfor mye venting. Noen ganger er det "bare" leting etter ballen i ulendt terreng.

Jeg er nok også i stor grad preget av å ha venner som spiller golf på bekostning av barn og familie.
For meg er golf en sport for voksne som kan styre fritiden/tiden sin uten at noen venter eller "ofres".

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 11:56   #70
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Jeg har ikke grønt kort. Jeg bor et steinkast unna en bane, men får aldri somlet meg til å ta det. Det er et vennepar av oss som eier denne banen, så jeg har vært med noen turer. Vi har også hatt fester i låven der de har simulatorene. Jeg synes det er artig. Mannen liker det ikke.

Har hatt noen runder på korthullsbanen da. Jeg ønsker meg grønt kort. Og jeg har tre tatoveringer og eier ikke rutete GANT shorts.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 11:58   #71
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.286
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Jeg har grønt kort. Jeg spiller ikke.

Madammen er ivrig golfspiller, og har handicap på 10-11 nå, tror jeg. Vi tok grønt kort kurs samtidig, men jeg ble aldri bitt av basillen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 21:47   #72
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Er det mange som spiller nå? Yngste på 14 og jeg vurderer å begynne. Jeg trenger en hobby rett og slett. Hvor mye ca må jeg regne med det koster?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-23, 22:16   #73
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.597
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Aldri vurdert det et øyeblikk engang.

Mannen spiller diskgolf da, og det er det ikke sånne kort, men det har jeg jo prøvd og bruker ca dobbelt av par på hvert hull, så handicap hadde vært noe, ja...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-23, 11:50   #74
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Nei, men bor midt mellom golfbane og frisbeebane. 400 m til hver……

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 17:22   #75
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.459
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Jeg har grønt kort fra omtrent år 2000. Gjelder det fortsatt, mon tro?

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 17:29   #76
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Man trenger ikke grønt kort lenger. Man går et svært kort kurs som heter «veien til golf», og så slippes man løs på banen.

Jeg gikk kurs for to år siden, og hadde god progresjon det første året. I fjor jobba jeg altfor mye, spilte for lite og det gikk skikkelig dårlig. Jeg skal prøve meg i år igjen. Jeg må bare bli litt flinkere på å leve med å ikke få til så bra som man vet er mulig.

Mannen min spiller og har gjort det i mange år. Vi ser for oss at dette er en trivelig aktivitet å ha sammen i årene fremover.

Jeg er ikke skapt for fart, så det med å bevege seg sakte og rolig med slåing innimellom passer meg godt.

Kleskodene er ikke så strenge lenger. Jeg går i turbukse og vindjakke, og det er helt vanlig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 17:38   #77
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.882
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Jeg har samme innstilling til golf i dag som i 2009, det kommer aldri til å skje.

Minigolf derimot, det er ganske moro.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 22:37   #78
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det mange som spiller nå? Yngste på 14 og jeg vurderer å begynne. Jeg trenger en hobby rett og slett. Hvor mye ca må jeg regne med det koster?

Jeg spiller jo, og det er en fin hobby. Tror kurset koster 1200 men det får du igjen om du tegner medlemskap. Jeg betaler flatt hver mnd gjennom året, men du kan også betale i en omgang der jeg spiller. Men å gi 410 hver mnd er litt mer ok for meg enn mange tusen. Da spiller jeg så mye jeg vil. Og du har gratis nybegynnertreninger i mye sv sesongen. Utstyr kan du kjøpe rimelig på Finn til du blir virkelig bitt av basillen … du kan også låne utstyr til kurset av klubben. Pro’en har også sikkert tips til noen som vil selge køller.
Bare vit hva du kjøper, så du får noen køller som passer deg og ditt nivå.
Prøv et kurs og noen treninger!
For juniorer er det kjempebillig og de får enda mer inklusive enn oss voksne. Du kan også spille gratis på korthullsbanen, men det er uendelig mye gøyere på stor bane og mer trim . Men et godt tilbud! Tror man først blir skikkelig gira når man kan spille stor bane.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09

Sist redigert av Trulte : 09-04-23 kl 22:43.
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 22:43   #79
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Takk Trulte! Vil du prikke meg hvor du spiller? Jeg har tidligere sjef på en bane og tidligere kollega på annen.

Kurset kommende helg er fullt, men det kommer jo flere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 22:50   #80
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.015
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du grønt kort (golf)?

Prikket!

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
golf, grønt kort, terrengkrokket


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no