Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommerferie 2015?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-14, 22:25   #41
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Sola, her.

http://www.raildude.com er en flott side.

Supert! Takk!

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 23:30   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Jeg er super-ego når det kommer til ferie og sirkling av cuper, om vi skulle ha gjort som trenerene til ungene ville så hadde jeg sittet på en gressbane 3 uker av ferien min med Partille cup, Dana cup og Norway cup + at Mini helst skal være hjemme 1 uke på treningsleir. Sorry, no can do! Får vi det til er det fint, men i år ser det ut til at fotballcupene i juli ryker.
1 får med seg 1 cup og 1 får med seg 1 uke treningsleir.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 23:32   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Når begynner de med sånne cup'er, forresten? Ikke første året, vel?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 23:35   #44
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når begynner de med sånne cup'er, forresten? Ikke første året, vel?

Det er første cup i helga for 08-vår Malama. Men sånne reise-bort-cuper kommer vel litt senere.

Sommerferien 2015 kommer jeg ikke til å tenke på før det er blitt 2015 og vel så det Jeg har jo akkurat kommet meg etter dette års sommerferier.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 23:37   #45
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Altså, vi har første miniturnering om to uker, såpass vet jeg, men det er på VÅR bane. (så jeg skal sikkert bake kake og stå i kiosk og sånn. Mannen er hjelpetrener, så han slipper sikkert) Det var sånne reise-bort-greier jeg tenkte på, ja.

Klart de er klare for KAMP, med DRAKTER og det hele, selvsagt, de har jo hatt TO treninger, og rekker en til før det er kamp...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-14, 23:39   #46
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.851
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Vet du om noen gode nettsider eller bøker med tips? Hvor langt har dere tenkt dere? Tre uker høres jo supert ut!

Ønsker oss til Praha, Budapest, Wien, Salzburg og Berlin, med minst tre overnattinger i hver by. Båt og bil til Fredericia på Jylland, parkerer bilen og begynner og avslutter togreisen der. Tror vi velger 2.klasse flex-billetter med max 10 reisedager på max 22 dager. Vi ønsker å få med oss noen konserter, opera- og ballettforestillinger underveis, derfor må vi reise rett etter skoleslutt(mye er stengt i juli), noen billetter må faktisk bestilles allerede nå i høst for å få gode plasser.
Har søkt mye på nett, mange generelle tips som kan være nyttige, mye om bestilling av tog, en del om barn og tog, pakketips etc, mange reiser til Frankrike/Italia med barn så det er mest om det.
Vi kommer til å bruke Tripadvisor mye, det gjør vi alltid, også forumene der. Utfordringen vår blir i første omgang å finne gode, sentrale og relativt rimelige hoteller.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 06:59   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.861
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Norway Cup er fra det året de fyller 11 år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 07:58   #48
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når begynner de med sånne cup'er, forresten? Ikke første året, vel?

De 3 store i norden er (juni) GothiaCup/Gøteborg, DanaCup/Danmark (juli), NorwayCup (juli), de fleste starter når de er 11. Alle varer i 1 uke.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:02   #49
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Satser på to fine uker ved skjærgården i Fredrikstad/Hvalerområdet og
så tenkte vi en uke på feriesenter eller lignende i nærheten av Aarhus i Danmark.
Mulig jeg og ungene tar en tur sydover om vi finner noe rimelig.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:04   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Norway Cup er fra det året de fyller 11 år.

Eller for de som har barn som spiller på lag med 11-åringer.

Det er ikke fordi hun er så vanvittig god, men de klarer faktisk ikke å skrape sammen nok spillere i 2004-årgangen, så den og årgangen under er slått sammen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 08:14   #51
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når begynner de med sånne cup'er, forresten? Ikke første året, vel?


Stort sett er det vel fra 11-12 åralder at reisecuper er aktuelt. Skandia cup er en av de største cupene i Midt Norge og hovedcupen som varer fra mandag til fredag/lørdag er for barn fra 11 år. Jeg ser at i 11- og 12-årsklassen er det stor sett lokale lag, mens det er flere tilreisende lag (bor på skoler o.l) fra 13 år. Begge våre har vært på sin første reisecup det året de fylte 12 år

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:19   #52
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er super-ego når det kommer til ferie og sirkling av cuper, om vi skulle ha gjort som trenerene til ungene ville så hadde jeg sittet på en gressbane 3 uker av ferien min med Partille cup, Dana cup og Norway cup + at Mini helst skal være hjemme 1 uke på treningsleir. Sorry, no can do! Får vi det til er det fint, men i år ser det ut til at fotballcupene i juli ryker.
1 får med seg 1 cup og 1 får med seg 1 uke treningsleir.

Jeg har heldigvis håndballspillere, og det er enten Stordcup før de fyller 13, eller Dronninglund cup fra de fyller 13. Altså det er de cupene idrettslaget drar på, og de spiller enda så lenge, i samme idrettslag.

Jeg reiser ikke med de, de er store nok til å dra alene. Jeg var med som medfølgende forelder som sov på rom med jentene for to år siden, første gangen eldste var med. Nå har jo vanligvis ikke vi noen ferie å ødelegge, siden vi skjelden har råd til å reise på ferie.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:26   #53
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Når begynner de med sånne cup'er, forresten? Ikke første året, vel?

Hos oss har de første overnattingscup når de er 11 år, men det er feks i nabokommunen og kun et par timer å reise. Vi har reist på 2 slike cuper, den ene var 30 minutter med bil og den andre 2 timer unna. Dana Cup og andre store cuper i sommerferien får de ikke reise på før de er 14 år.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:29   #54
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Det hadde snødd mye en viss plass før fotballcup'er hadde lagt føringer på ferieavviklingen, ja. Er ikke Norway Cup typisk midt på sommeren også?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:31   #55
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har faktisk bestilt tur. Sardinia. Håper det blir bra.


Si fra hvis dere vil stalkes. Sardinia.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:31   #56
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Når det gjelder interrail har jeg så utrolig lyst å prøve Berninaruten gjennom alpene.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:36   #57
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.861
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Her får ikke nye fotballgutter lov til å være med på kamp eller cup før det har gått 2-3 måneder. Så min får ikke lov til å bli med på cupen som er nå i oktober. Får sikkert ikke være med på kamp på denne siden av jul heller har jeg skjønt.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:40   #58
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Her i bygda er det litt zpezielt syns eg at ALLE bruke ferieveka si på NC. Ikkje berre drar barnet men heile familien. For meg som elske fotball og NC er jo det moro når den tid kjem for minsta, men det er litt rart at det faktisk er kotyme at 100 familiar frå ei bygd bruke den ferieveka. Jaggu ikkje lett å vere den familien som seier nei, dette vil vi ikkje vere med på.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:42   #59
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det hadde snødd mye en viss plass før fotballcup'er hadde lagt føringer på ferieavviklingen, ja. Er ikke Norway Cup typisk midt på sommeren også?


Norway cup er helt i månedsskiftet juli/august
For en 15-16 åring som brenner for idretten sin, så kan Norway cup være et av årets store høydepunkt (og kanskje mye viktigere enn familieferien), så jeg skjønner veldig godt at mange familier tilpasser ferien sin til sånne arrangement.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-14, 09:44   #60
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommerferie 2015?

Men en 15-16 åring kan vel reise på Norway Cup alene? Det blir noe annet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no