Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-10, 13:08   #21
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Du trenger ikke kjøpe sykkel når du bor på Lillestrøm. :har nettopp blitt frastjålet sykkel nr. 3:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:10   #22
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Jeg er veldig fornøyd med sykkelen jeg har. Tror den heter Hard Rocx. Kjøpt i en butikk som hovedsaklig selger sykler, og servicen jeg fikk var meget god.

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:11   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Du trenger ikke kjøpe sykkel når du bor på Lillestrøm. :har nettopp blitt frastjålet sykkel nr. 3:

Fysj, så kjedelig! Har det skjedd på stasjonen, eller? Det føles i grunnen veldig trygt og godt å trille rundt på en 14 år gammel Kilimanjaro i sentrum nå, ja. Samtidig ser jeg mengder av ulåste, fine sykler i hagene rundt omkring, som tydeligvis får stå i fred.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:13   #24
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Sykling favoriserer jo veldig de som veier mer inn til en viss grense, så du skal ikke se bort fra at han trår en god del hardere enn deg. Dere kan jo bytte sykkel, og kjøre på samme utveksling så vil dere se hvem som er sprekest.

(Samme utveksling vil ikke nødvendigvis si samme gir - dere må telle over hvordan syklene er giret.)

  Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:15   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sykling favoriserer jo veldig de som veier mer inn til en viss grense

Gjør det? Mange av toppsyklistene er vel små spretter, eller gjelder det først og fremst klatresyklister, kanskje?

Jeg må forresten legge til at jeg ikke kommer til å tørre å bruke en eventuell ny sykkel til daglig småbruk som sykling til stasjonen. Den må være innlåst ett eller annet sted.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:19   #26
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

De er i en helt annen verden enn folk flest - man kan ikke sammenligne noe som helst med en toppsyklist.

Men sånn for vanlige folk så er de som er tyngre som regel sterke i beina. På en sykkel får de uttelling for den styrken uten at de får drawbacket med å veie mer fordi de ruller. Dessuten hjelper tyngdekraften godt til i nedoverbakker.

  Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:23   #27
linne@
har gullhår
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 273
linne@ er litt kullinne@ er litt kul
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

De er i en helt annen verden enn folk flest - man kan ikke sammenligne noe som helst med en toppsyklist.

Men sånn for vanlige folk så er de som er tyngre som regel sterke i beina. På en sykkel får de uttelling for den styrken uten at de får drawbacket med å veie mer fordi de ruller. Dessuten hjelper tyngdekraften godt til i nedoverbakker.

Ser min sykkel ruller veldig godt sammenlignet med flere andre andre jeg har syklet med, og de sier det har noe med hjulet å gjøre ( tommer ? ).

linne@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:24   #28
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Fysj, så kjedelig! Har det skjedd på stasjonen, eller? Det føles i grunnen veldig trygt og godt å trille rundt på en 14 år gammel Kilimanjaro i sentrum nå, ja. Samtidig ser jeg mengder av ulåste, fine sykler i hagene rundt omkring, som tydeligvis får stå i fred.

Jepp, tre ganger på stasjonen. Første gang en sykkel jeg hadde brukt på finn.no, andre gang en helt ny sykkel, og tredje gang en fra loppis. Har noen bestemt seg for å ta et raid tar de tydeligvis med alt, uansett alder og tilstand.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 14:14   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av linne@, her.

Ser min sykkel ruller veldig godt sammenlignet med flere andre andre jeg har syklet med, og de sier det har noe med hjulet å gjøre ( tommer ? ).

Større hjul ruller bedre etter min mening, ja. Men det er de som er uenige.

  Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:08   #30
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Hei,

Jeg er også i kjøpemodus da min 15 år gamle Scott Race Comp Offroad begynner å lide av material tretthet. Jeg sykler ca 25 km om dagen til jobb, tror derfor hybrid er tingen. Sykkelen fungerer visstnok fint i terreng også. Har følgende ønskeliste over hybrider, alle under 10 kg og uten dempegaffel (unødvendig vekt og vedlikehold).

1) Diamant Photon 10 FSD Dame, ca 7000,- hos G Sport. 2010 modellene er utsolgte, G Sport Alna har vistnok 2011 modeller. Testvinner i 2008. Finner ingen nyere test.

2) Nakamura Nitro Advance Lady, ca 7000,- hos Intersport, også utsolgt for 2010 modellene. Samme modell som Diamanten over.

3) Trek 7.5 FX WSD, 7000,- hos Spinn, også utsolgt, men de kunne tilby modellen 7.6 med avslag. 7.6 hadde enda bedre gir og brems, og krevde enda mindre vedlikehold. For meg er det å spraye gir og kjede med alt i ett på boks.

Jeg ble litt sliten av å prøve å skaffe meg en slik på salg, mye utsolgt. Så jeg tenker mest på Trek sykkelen hos Spinn.

Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:11   #31
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Større hjul ruller bedre etter min mening, ja. Men det er de som er uenige.

Min offroad ruller også veldig godt. Nesten litt pinlig å rulle forbi store menn på flat mark, men slik er det. Aner ikke hvorfor, trodde det var for at sykkelen er lett.

Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:15   #32
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.892
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jepp, tre ganger på stasjonen. Første gang en sykkel jeg hadde brukt på finn.no, andre gang en helt ny sykkel, og tredje gang en fra loppis. Har noen bestemt seg for å ta et raid tar de tydeligvis med alt, uansett alder og tilstand.

Og det er litt av grunnen til at jeg ikke har kjøpt ny, ingen har stjålet min gamle, og jeg tør ikke sette ny sykkel utenfor jobben.

Tips: oppsøk en forhandler for motorsykkel låser, kjøp en liten klave som festes mellom ramme og bakhjul. Om noen skjærer låsen av, eller alt arbeid med å fjerne den vil skade rammen. Ikke så aktuellt for videresalg?

Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:42   #33
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Tusen takk for gode og konkrete tips, LoneLone!

Lufta har vel gått litt ut av meg med tanke på å kjøpe ny sykkel, ikke minst fordi det var helt tomt for damesykler i begge sportsbutikkene jeg kikket innom. Nå har jeg imidlertid fått gavekort på 1/2 sykkel i bursdagsgave, så da er det kanskje på tide å gjenoppta jakten. Må avklare om jeg får igjen nå på forsikringa også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:11   #34
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Trekker denne litt opp igjen, jeg - nå må jeg snart få meg ny sykkel! Spesifikasjonene er som følger:

- liten damemodell
- skal primært brukes til sykling tur/retur jobb (25 km hver vei med ganske mye stigning (over Gjelleråsen) og en del fortauskanter etc.)
- bagasjebrett og skjermer :knirk:
- terrengegenskaper trenger den ikke ha, men jeg tenker at en hybrid vil duge fint til sykling på grusveier etc.

Noen som har konkrete tips?

Jeg har kikket på Diamant hos G-sport, og skal stikke innom Birk og se på Fuji igjen i ettermiddag, tenkte jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:26   #35
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Jeg har en billig Diamant hybrid, og er superfornøyd. Du som skal legge litt mer i det, burde se på Diamant hybrid av en eller annen sort. Den triller utrolig lett, og er stabil og fin i gir osv. Jeg sykler bare til og fra bhg. og litt sammen med ungene, og sykkelen min har holdt seg i 3-4 år nå, med en service for stramming av gir og bremser etc. Og den var type b i l l i g. Den kostet vel snaut 4000,- og var nedsatt til 2500,- Med en høyere prisklasse burde du få en veldig god sykkel.
Litt mer å velge i om du ikke m å ha dameramme. Jeg har herresykkel, i liten rammestørrelse.

Synes denne så fin ut:
http://www.gsport.no/produkt/412538%...FZoT3wodmVkADw

  Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:50   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Jeg anbefaler fremdeles Specialized, hvis du skal sykle så langt hver dag, så tviler jeg på at billigmerkene kommer til å holde særlig lenge. Et familiemedlem brukte opp sin Diamant på 4 år ved å kun sykle til å fra jobb i byen. Bagasjebrett og skjermer kan du få satt på omtrent alle sykler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:53   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Jeg kjøpte nettopp ny hybrid fra Sportslageret. Den var ikke dyr til å være en XT altså. Og med deg oppå vil en sånn en holde ca evig. Pluss at den ikke veier all verden da. Du bør ha skivebremser også ville jeg tatt en prat i butikken om de ikke kan sette på litt andre drev til deg sånn at du får et med superlette gir til bakkene og et med skikkelig fart - og heller mindre overlapp.

  Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:01   #38
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Hm, herresykkel kan jeg i alle fall ikke ha - og jeg tror ikke jeg skal ha unisex-modell heller, denne gangen. Jeg er både lav, har korte armer, og liker ikke å sitte foroverlent. Jeg fikk satt på bagasjebrett på den forrige sykkelen min, men det er jo like greit om det allerede er montert. Min nåværende DBS-sykkel er 15 år og still going strong, så jeg tror ikke jeg generelt sliter sykler spesielt fort. Om jeg må bytte igjen om 5 år, er det også greit. Er usikker på om jeg skal legge noe særlig i det nå, eller bare kjøpe en rimeligere sykkel fort og gæli.

Mannen sverger også til Sportslageret, smilefjes, men jeg kjenner at jeg er så usikker på de merkene der. Utdatert som jeg er, stoler jeg liksom mest på Scott og DBS.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:03   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

De har da Scott på Sportslageret? Hvertfall i barnesykler. Som vi riktignok endte med å kjøpe fra XXL, hvor samme modell var 1000 kroner billigere. Scott er jo et bra merke, og lette sykler.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:06   #40
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags sykkel bør jeg kjøpe?

Det ser ut som om de bare har terrengsykler fra Scott. Min forrige (den som ble stjålet) kom derfra, og den er altså skyldig i at jeg ikke vil ha terrengsykkel denne gangen. Men det er klart at jeg jo kan sette tynnere dekk på den og/eller bytte hjul. Jeg er så usikker på hvor "proff" jeg egentlig skal tenke at jeg er/vil være.

Ohoi, sjekk fargen!



(Og det var vel svaret på hele profesjonalitetsspørsmålet. Jeg har tidligere slitt ut flere ekspeditører fordi jeg ikke ville ha neongule ski.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no