Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

For blå sko er jo guttesko!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-13, 23:31   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.412
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

For blå sko er jo guttesko!

http://www.miinto.no/p-172905-guttesko-fra-converse


På de rosa står det pikesko.



Klart at piker ikke kan gå med blå Converse. Det skulle tatt seg ut.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 23:36   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Beveg deg inn på danske nettsider, der er det enda mer krampeaktig fordeling på farger.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 23:39   #3
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Mitt beste eksempel på slikt var da jeg var på Toys R'Us og handlet kostyme før årets Karneval i barnehagen. Der var det legekostyme med blå innpakning og bilde av en gutt i kostymet, rett ved hang tilsvarende sykepleierkostyme med rosa papp og bilde av jente på. Det var så latterlig at jeg begynte å storle.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 15-04-13 kl 19:36.
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 23:42   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Jeg ante ikke at jeg og yngstejenta har guttesko. Alt jeg ikke visste.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 23:59   #5
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Eller janus ullsett der det røde var merker med "for piker" og det blå "for gutter". I 2011.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 10:45   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Egentlig burde man reagere med mail til produsent hver forbaskede gang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 10:54   #7
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Kjenner jeg hisser meg opp - må puste med magen..

Tror markedsførerne gjør seg selv en stor bjørnetjeneste ved å være så forutinntatte. Ved å definerere blå converse som guttesko tror jeg faktisk de mister mange potensielle kjøpere. De rett og slett begrenser markedet sitt - helt utrolig i 2013!

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 12:15   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Litt rart egentlig, Converse er jo unisexskoen over alle. På et tidspunkt i livet blir det jo forskjell på gutter og jenter, både når man skal handle klær og sko, men Converse er jo unntaket! På converse sine sider har de tre kategorier; men, women og kids. Men og women har mange av de samme skoene på sine sider, med noen unntak. Kids har de samme skoene for begge kjønn. Så det er nok Skoringen, Mosseporten som må ta skylden for denne markedsføringen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 12:19   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Igjen skjønner jeg at jeg er rar, for jeg klarer ikke hisse meg opp så mye over dette.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:15   #10
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Igjen skjønner jeg at jeg er rar, for jeg klarer ikke hisse meg opp så mye over dette.

Synes du det er riktig?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:22   #11
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Synes du det er riktig?

Nei, jeg syns det er latterlig og humrer når jeg ser sånt. Altså klarer jeg ikke hisse meg særlig opp.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 15:32   #12
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Nei, jeg syns det er latterlig og humrer når jeg ser sånt. Altså klarer jeg ikke hisse meg særlig opp.

Aha. Det skjønner jeg (jeg hadde syntes det var rart om du syntes det var greit, og var litt usikker på hva du mente). Jeg blir irritert over slikt fordi det går utover folk og klarer derfor ikke å ta lett på det. Til det er konsekvensene av den type holdninger for store.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 19:34   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Jeg hisser meg fortsatt litt opp over sånt, dvs det er et sted mellom å hisse seg opp og å le rått. Men jeg har stått med en liten gutt som gråt i butikken over fargene han kunne velge mellom. Sånt synes jeg er trist. OG det er et problem at man fargekoder klær og ting som skal til ulike kjønn, det er med på å understreke kjønnsdelingen.

Blå converse som guttesko er jo bare morsomt da det blir så krampeaktig, men det er et symptom på noe som er hakket verre.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 20:35   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Jeg hisser meg altfor lett opp, men akkurat her synes jeg jeg kan hisse meg opp med rette. Makan til vrøvl i 2013.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 20:38   #15
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.031
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Tåpelig, men jeg hisser meg ikke opp. Jeg himler med øynene og velger meg en annen nettbutikk.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 20:54   #16
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.234
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Blå converse som guttesko er jo bare morsomt da det blir så krampeaktig, men det er et symptom på noe som er hakket verre.

Jepp.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 20:55   #17
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Nei. Så mye unyttig som jeg hisser meg opp i hverdagen, så er jeg heldigvis revnende likegyldig til jente/ guttexx.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-13, 23:58   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.926
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Det er tydelig at jeg da bør parkere mine sorte Cons...


__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 06:39   #19
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Jeg var på XXL i går for å kjøpe skallsett til snupp. Man kunne velge mellom TO farger, blått eller rosa. Alle skalljakkene var enten blå eller rosa. Hva skjedde med rødt, orange, grønt og gult?? Jeg kom ut derfra med en sort bukse. Som var for liten.

Enig med Katta. Det er et symptom på noe som er verre.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 08:01   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg var på XXL i går for å kjøpe skallsett til snupp. Man kunne velge mellom TO farger, blått eller rosa. Alle skalljakkene var enten blå eller rosa. Hva skjedde med rødt, orange, grønt og gult?? Jeg kom ut derfra med en sort bukse. Som var for liten.

Enig med Katta. Det er et symptom på noe som er verre.

Jeg synes det er latterlig å kategorisere jentesko- og guttesko etter farge, spesielt når eneste forskjellen er fargen.

Men eksempelet over her, synes jeg er mye verre, rosa jakke til jente og blå jakke til gutt. Og that`s it!

Heldigvis har jeg ikke opplevd mange slike tilfeller.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no