Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bruker du food processor?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-15, 00:34   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker du food processor?

Har aldri eid en, men lurer på om jeg savner det. Det fulgte en mini-foodprocessor med da jeg kjøpte stavmikseren. Den brukes overraskende mye, men den er altfor liten. Jeg vil absolutt ikke ha en kjøkkenmaskin, jeg vil bare ha en beholder med en kniv inni.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:36   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Ja, jeg bruker foodprocessoren som hører til kjøkkenmaskinen. Hadde jeg ikke hatt bruk for en kjøkkenmaskin, så hadde jeg nok uansett hatt foodprocessor.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:38   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, jeg bruker foodprocessoren som hører til kjøkkenmaskinen. Hadde jeg ikke hatt bruk for en kjøkkenmaskin, så hadde jeg nok uansett hatt foodprocessor.

Ja, det er det jeg tenker. Jeg er allergisk mot hundre deler som skal settes sammen, men ønsker meg altså større beholder med kniv. Til fiskekaker, til pesto og til å kverne nøtter. Og å lage panko.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:42   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Enn så lenge bruker jeg naboen sin men jeg skal anskaffe /ønske meg min egen etterhvert.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:46   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Enn så lenge er den lille som fulgte med stavmikseren stor nokfor meg, men du skal ikke se bortifra at jeg kommer til å ønske meg food processor etterhvert.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:50   #6
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Den som fulgte med stavmikseren knuste jeg ganske kjapt. Jeg har laget pesto i dag, hakket mengder med nøtter for et par dager siden, den lager urtesalt, den er enkel og med få deler og jobber som ei kule.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:53   #7
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Ja, jeg bruker min en del. Jeg hakker forskjellige ingredienser med den, lager farse til fiskekaker/fiskeboller, paideiger og mørdeiger lages alltid der, rasper gulrøtter, knuser kjeks til ostekakebunn, moser kikerter til falafel, lager smuler av loff til å panere mat osv. Min food processor har i tillegg blender som brukes en del. Velger du en food processor med f.eks. visp og sitruspresse og annet ekstrautstyr får du enda flere bruksområder.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 00:57   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Opprinnelig lagt inn av Rug, her.

Den som fulgte med stavmikseren knuste jeg ganske kjapt. Jeg har laget pesto i dag, hakket mengder med nøtter for et par dager siden, den lager urtesalt, den er enkel og med få deler og jobber som ei kule.

Hvilken bruker du da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 01:08   #9
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Nja, jeg har to beholdere med kniver til stavmikseren, en stor og en liten. Brukes flere ganger i løpet av uken til alt mulig. Jeg hadde nok gått til innkjøp av foodprocessor hvis jeg ikke hadde hatt den store beholderer med kniv til stavmikseren.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 01:46   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Nope. Jeg har en, men den har ikke vært i bruk på mange år. Alt for mye bry med renholdet til at jeg syns det betaler seg i forhold til tiden det tar å kutte eller raspe manuelt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 08:09   #11
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvilken bruker du da?

Det burde jeg jo sagt...den hører til Boschkjøkkenmaskinen. Det gikk en stund før jeg tok den i bruk, for jeg er også allergisk mot rengjøring og bruker veldig sjelden kjøkkenmaskinen av den grunn. Men når jeg lager store porsjoner frokostblanding annenhver uke og skal hakke nærmere en kilo nøtter - da er jeg fryktelig glad for at jeg slipper å gjøre det manuelt! Og det er fryktelig lite dillete å vaske.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 08:16   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Nei, jeg bruker heller aldri min. De siste par årene har jeg funnet den frem et par ganger til å raspe ost (når Poden skulle lage mat, selv bruker jeg alltid bare rivjern), men ellers ikke. Jeg bruker derimot stavmikseren masse, og inntil jeg brakk en del som hørte til, brukte jeg den lille boksen som hørte med ganske mye til nøttehakking og slikt. Mulig jeg oppgraderer til en større stavmikser med to beholdere.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 08:43   #13
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alt for mye bry med renholdet til at jeg syns det betaler seg i forhold til tiden det tar å kutte eller raspe manuelt.


Jeg bare setter den i oppvaskmaskinen og så tar den seg av bryet.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:13   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Jeg bruker den ganske mye. Til å male eller hakke nøtter og mandler, lage fiskekaker og kikertkarbonader, hakke sjokolade til baking, blande paideig, lage sorbet av frosne bær (tåler mer enn de små bladene i blenderen), raspe gulrøtter og andre grønnsaker, raspe ost... Rasping gjør jeg manuelt hvis det bare er litt, med foodprocessoren hvis det er mye. Da jeg hadde vondt i skulderen over lang tid var rasping helt håpløst, og jeg vennet meg til å bruke maskinen mer.

Syns ikke det er så mange deler, og alt går i oppvaskmaskinen.


Sist redigert av Filifjonka : 18-08-15 kl 09:18.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:14   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Ja, jeg bruker min rett som det er.
Trenger straks en ny. Min lukter svidd.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:23   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nope. Jeg har en, men den har ikke vært i bruk på mange år. Alt for mye bry med renholdet til at jeg syns det betaler seg i forhold til tiden det tar å kutte eller raspe manuelt.

Det er det jeg frykter. Derfor ønsker jeg meg en slik jeg allerede har, bare større. En beholder med kniv. Til å knuse nøtter, lage pesto og fiskekaker. Jeg trenger overhodet ikke noe til å raspe gulrøtter eller parmesan. Jeg har et godt utvalg av Microplane.

Finnes det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:24   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Kjøpte nylig ny stavmikser, men den suger. Så hvis det finnes en stor beholder til en stavmikser, så er jeg interessert.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:26   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Du trenger jo ikke bruke de ekstradelene som er til å raspe med. Da står du igjen med en maskin, en beholder med lokk og en kniv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:28   #19
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Du trenger jo ikke bruke de ekstradelene som er til å raspe med. Da står du igjen med en maskin, en beholder med lokk og en kniv.

Ja, det er klart. Men det hadde vært fint hvis det var enklest mulig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-15, 09:30   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker du food processor?

Ja, det kan hende det fins. Men jeg bare presiserer at de raspe-delene kan du kaste og aldri forholde deg til om du ønsker det, og da står du igjen med beholder med kniv. De er ikke med når du bruker kniven.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no