Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Mye rart i gamle boder

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-07, 11:08   #1
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye rart i gamle boder

Jeg overtok huset etter foreldrene mine, og de tømte ikke alt...

Idag har jeg ryddet en bod. To søppelsekker med gammel maling (noen som husker Alf Bjercke?), og en med skrot. Samt en liter saltsyre (!) - hvor farlig er egentlig det?

Jeg har foreløbig beholdt diverse insektsmidler, som sikkert vil gjøre meg steril hvis jeg bruker dem. De forsvinner vel i neste runde...

En bod igjen, så skal jeg laste opp bilen og kjøre på gjenbruksstasjonen.

:Flylady-modus idag:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:13   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Så flink du er.

Er godt å få gjort slike jobber, lykke til.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 11:30   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Hver gang jeg ser tråden leser jeg gamle hoder...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:01   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Hver gang jeg ser tråden leser jeg gamle hoder...

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:06   #5
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Spennende med gamle boder. Men 2 søppelsekker (!) med gammel maling? Må man betale for sånt avfall?

Sitat:

Saltsyre (HCl, hydrogenklorid) er en sterk uorganisk syre.
Saltsyren blir skapt når man tar hydrogenklorid-gass og løser den i vann. Saltsyre er en sur løsning med en veldig lav pH-verdi og finnes flere steder, som for eksempel i fordøyelsen der den har en viktig funksjon. Saltsyre finnes i menneskets magesekk der den har en riktig pH-verdi på 1-2 for enzymene. Syren (magesaften) løser opp magesekkens innhold og medvirker også til å drepe bakterier med sin lave pH-verdi. Flere plastmaterialer inneholder klor, og dersom plasten blir brent så blir det gjennom forbrenningsreaksjon frigjort saltsyre.
Saltsyremolekylet er dipolart.
Saltsyre er en løsning av gassen hydrogenklorid i vann. Når du tar av korken på en flaske med konsentrert saltsyre, kjenner du den stikkende lukten av gassen, og du kan se en hvit røyk. Det kommer av at noe av syregassen fosvinner opp i lufta og løser seg i vanndamp som finnes der. Den hvite røyken er med andre ord små syreskyer

Stod ingenting om det er farlig. (Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Saltsyre )

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:09   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Spennende med gamle boder. Men 2 søppelsekker (!) med gammel maling? Må man betale for sånt avfall?

Håper ikke det....

Nei, jeg tror det ikke. Vi kan levere alt gratis så lenge det er sortert. Usortert avfall må vi betale for hvis det er mer enn 2 søppelsekker.

Bod nummer 2 er ferdig, så nå er det på tide å laste opp bilen. Saltsyren er selvfølgelig i en glassflaske.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 12:18   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Saltsyre er ikke bra! Det er etsende, så pass på at du ikke får det på deg. Både maling og saltsyre går vel under spesialavfall, så pass på å si i fra når du leverer det inn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:42   #8
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Ja...er det ikke herlig Holder akkurat på å tømmer farmoren min sitt hus. Fant jammen meg valium fra 1972

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 20:44   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Jeg leste "Mye rart i gamle hoder" og ilte til for å se om det var flere enn meg som var i ferd med å utvikle tidlig demens.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:06   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Saltsyre: Jeg ville definitivt levert den inn som spesialavfall. Det kan være sterk saltsyre, og i så tilfelle kan man få store etseskader av å få den på huden/klærne. Ikke helle ut i vasken....... Det er riktig at den finnes naturlig bl.a. i magen, men den du har på flaska er likevel sterk og farlig.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:07   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg leste "Mye rart i gamle hoder" og ilte til for å se om det var flere enn meg som var i ferd med å utvikle tidlig demens.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:08   #12
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Den ble levert som spesialavfall, ja. Og jeg kjørte veldig forsiktig opp til gjenvinningsstasjonen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:11   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Er du ferdig med å rydde og kjøre bort nå?

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:22   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Er du ferdig med å rydde og kjøre bort nå?

For den runden, ja.

Semesteret er begynt igjen, så nå må jeg prøve å lese.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-07, 16:24   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Så flink du har vært.

Er sikkert godt å ha blitt ferdig så langt for denne runden.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:11   #16
Solsikka82
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Trondheim, x ranværing
Innlegg: 24
Solsikka82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

usjj skulle nok gjort noe med boden vår også. selv om den ikke er gammel, vi har bare bodd her siden mars. men iiik mye i denn alt. kan si det slik at en møter en vegg når en åpner døren....

men all ære til deg. flink hørtes veldig deilig ut

Solsikka82 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 22:48   #17
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Så flink du har vært.
Jeg har også noen rom som skulle vært ryddet,
men det meste avfallet mitt havner nok mer sannsynlig på freetex.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 23:43   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mye rart i gamle boder

Jeg må være trøtt... jeg leste "mye rart i gammel bonde..."

Så flink du har vært - høres ut som en skikkelig møkkajobb!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no