Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Lær meg om sykler

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-15, 14:57   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lær meg om sykler

Hiawata trenger ny sykkel, og jeg skjønner ikke sykkelspråket.

  • Hvor stor sykkel har man når man er 155 cm høy?
  • Hva slags sykkel trenger han når han skal sykle i byen og på asfalt for det meste?
  • Hvor i Oslo (bortsett fra Finn) kan jeg finne rimelige sykler, kanskje brukte som er fikset?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 15:24   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.518
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Han er vel klar for minste str. voksensykkel, kanskje? Det er i så fall 16". Jeg ville tatt ham med til XXL og prøvd både minste str. voksensykkel og største str. barnesykkel.

Jeg ville kjøpt hybridsykkel med hydrauliske skivebremser.

Oslo Sykkelverksted har brukte sykler, men om de er billige, vet jeg ikke. Oslo sykkelauksjon har auksjon i slutten av juni, men det er kanskje lenge for dere å vente?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 16:43   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Je, tenkte å få en ny sykkel på plass innen et par uker. Så 16" altså. For største barnesykkel er 24"? Jeg blir alltid så forvirret av det der.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 16:49   #4
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Jeg hadde ikke lagt pengene mine igjen på hydrauliske skivebremser til et barn som kommer til å vokse ut av den om et år eller to.

V-brems holder, stiv gaffel er greit for asfalt og grussykling.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 17:29   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Barnesykler måler tommer på hjul, mens voksensykler måler rammen. Så ja, han skal nå over på minste voksensykkel (Sneipen på 140something har 24 ")

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 17:32   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

indeed, Candy.

Men da vêr jeg i det minste hva jeg kan se etter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 17:36   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Nå er jeg inne på XXL. Den eneste størrelsen de har i herresykler er 28". Hva er det da? Tilbake til hjulstørrelse?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 17:38   #8
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Jeg ville lett etter en lett hybridsykkel i minste voksenstørrelse. Det aller viktigste (har jeg etter hvert skjønt) er at den ikke er for tung. Du må gå inn på de enkelte syklene for å se hvilke størrelser de finnes i.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 17:59   #9
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Jeg anbefaler en Nakamura Grade. De er lette og gode.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 18:11   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

De var way utenfor vår prisklasse. Vi har ikke råd til å kjøpe en sykkel i prisklassen 8000-60.000,-

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 18:15   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.611
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Ja, steike, det var heftige priser på voksensyklene! Vi har bare kjøpt t.o.m. 24" og da er det helt levelige priser.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 18:17   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Ja, så at de var betydelig billigere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 21:10   #13
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Vi har kjøpt denne i minste størrelsen. Han fikk den i fjor, og var da omtrent like stor som din.

http://www.xxl.no/sykkel/sykler/terr...109215_1_style

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 21:10   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå er jeg inne på XXL. Den eneste størrelsen de har i herresykler er 28". Hva er det da? Tilbake til hjulstørrelse?

28" er hjulstørrelse. Du skal se etter hjulstørrelse 26" og rammestørrelse 16".

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 21:40   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Min eldste er bittelitt høyere. Hun fikk ny for to år siden, kjøpt på sykkelbutikk i Rogaland. Merket er GT, amerikansk. Jeg var klar for at det var 24 tommer hun skulle ha, men selgeren nektet å selge meg det fordi den omtrent var for liten da. Jeg gav meg, hun fikk en sykkel hun kan ha til hun er omtrent 13 år i følge ham.....Det er nok en liten voksensykkel, ganske store hjul. Den var absolutt dyr, men nå har hun altså hatt den i to år og kan ha den i mange flere. Skal sjekke størrelsen i morgen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 21:41   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.330
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

De var way utenfor vår prisklasse. Vi har ikke råd til å kjøpe en sykkel i prisklassen 8000-60.000,-

Du trenger ikke det.

Vår kostet rundt 5500 kr tror jeg ++++. Men hvis hun nå kan ha den i så mange år som selger påstod så er det verdt det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 23:39   #17
ZaloMon
<This space for rent>
 
ZaloMon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2015
Innlegg: 91
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Du har kanskje kjøpt sykkel nå? Hvis ikke... noen tanker og et par forslag

Lett sykkel i voksenstørrelse kan fort koste mye penger. Størrelse sykkel varierer dessverre alt for mye fra merke til merke, for det er ikke bare høyden på seterøret som betyr noe når sykkelen skal passe. Lengden på overrøret (fra seterøret til styret/styrerøret) spiller også inn.

Rimelig og grei Hybrid fra XXL som de har inne i small str:
http://www.xxl.no/sykkel/sykler/hybr...108339_1_style

Et kjapt scan på finn: http://www.finn.no/finn/torget/annon...nkode=57737546

DBS Invasion f8, selger oppgir ikke størrelsen, men det ser ut som en liten rammemodell. Så og si ny sykkel og den har dekk som egner seg bra til bysykling. Det kan hende veiledende pris var 5500kr fra leverandør, men den ble solgt på G-Max m.fl. for 3999 før den gikk ut av sortimentet. Hvis den passer bør det være mulig å få den for 2-2.500kr

ZaloMon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-15, 23:41   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Fine tips, de siste der.

En person på 155 cm kan godt ha 28'' hjul - hybrider for voksne har gjerne det, mens offroadere har 26''. (Jeg er 160 cm, og har sykler med begge hjulstørrelser.) Det er rammestr. som avgjør.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 00:14   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Takk for tips! Vi fant ut at nåværende sykkel holder denne sesongen, med setet skrudd opp maks. Kanskje vi kan finne noe på salg til høsten.

Hiawata er enn så lenge lang i bena og kort i kroppen, så skal ta med meg at vi bør se på avstand mellom setet og styret også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-15, 09:06   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om sykler

Birk har gode sykler i den størrelsen(Fudji).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no