Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fotballsko til 7-8-åringer

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-15, 15:26   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotballsko til 7-8 åringer

Begge deler funker Katta. Mine har brukt begge deler. De to mest ihuga fotballspillerne i familien, 05-jenta og 07-gutten, er også to primadonnaer når det gjelder komfort, særlig på sko. Der har de gjerne prøvd alle fotballskoa i tre- fire forskjellige butikker, til de har vært på gråten, og begge foreldrene og et større antall butikkansatte har vært svette og på randen av sammenbrudd, før de omsider har funnet et par som er behgelig nok til at de godtar å ha dem på seg. Både knotter og utseende har vært underordnet, de gir blaffen i om knottene er "ordentlige", eller om skoa har feil eller riktig farge, så lenge de ikke er vonde, glipper eller trykker noe sted. Og for oss foreldre får prisen gradvis mindre betydning i takt med økt antall prøvde og forkastede sko.

Men det har ikke nødvendigvis vært de dyreste som har kommet gjennom nåløyet, det kan like gjerne være de billigste. Men jeg tror jeg har konkludert med at adidas er det som ser ut til å ha den beste passformen for dem. Det er det vi har endt opp med de siste gangene i alle fall, selv om de også har vært innom både Puma og Nike. Knotter har de vel hatt i de fleste varianter.

07-jenta, derimot, er i grunn happy uansett, og synes ingen sko er vonde, og bryr seg definitivt ikke om knotter. Hun er såre fornøyd med å arve fotballsko etter storesøstra eller tvillingbroren (som bruker omtrent samme str og så han kan ikke arve etter storesøstra), i den grad hun spiller fotball. Har vært litt av og på, og akkurat nå har hun visst bestemt seg for å slutte.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 15:57   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotballsko til 7-8 åringer

Og ja, det er viktig med skikkelige fotballsko, men jeg tenker mitt når jeg ser på mine fotballunger, for det er nok ikke fotballskoa som brukes mest når de spiller fotball. Disse brukes jo bare på trening og kamp, som er et begrenset antall timer i uka. Fotball spiller de jo hele tiden, i hvert friminutt på skolen, og ellers på fritida med venner etc. De spiller fotball med joggesko, gummistøvler, vinterstøvler, sandaler, converse (og bunadsko, ved et par anledninger), på kunstgress (de har det i skolegården), grus, asfalt, gressplener med ulik kvalitet og vanninnhold m.m. Så de timene i uka de spiller med fotballsko er vel i mindretall.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 21:18   #23
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotballsko til 7-8 åringer

Mine gutter møter kompiser og drar opp på banen ofte utenom trening så de bruker sine fotballsko så og si hver dag, de.

Det er sant det med at når de blir større og tyngre så er det lurt med litt bedre utstyr. Eldstemann får skinnsko, men så bruker han str. 43/44 også da.
Han har etpar fra Adidas, sant som Gullet sier, at de er litt bredere i formen.
Disse

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 23:05   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.428
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotballsko til 7-8 åringer

Ja, når de drar på fotballbanen for å sparke med venner tar også mine på fotballsko, i alle fall eldstejenta, for da er hun liksom i treningsmodus (Sigurd bruker ofte joggesko da også, for det er et stykke å gå til og fra, og da liker han ikke å gå i fotballskoa). Men ikke i friminuttene på skolen, eller hvis det tilfeldigvis dukker opp noen med ball i parken (grusbane), på stranda, i konfirmasjonsselskap (konkret hendelse ), på lekeplasser, i hagen, på mindre balløkker/-binger etc. På vanlige ettermiddager er fotballbana alltid fullbooket med treninger og kamper. For å få et ledig hjørne (eller mål) der må man nøye seg med lørdagene, eller tidlig søndag morgen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-08-15 kl 23:10.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-15, 23:55   #25
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotballsko til 7-8 åringer

Her brukes det fotballsko når de spiller ute på gresset vårt også. Skoene brukes hver eneste dag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no